Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:23:23 GMT

پرواز قیمت مرغ در قطب تولید مرغ استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۶۹۶۶۵

پرواز قیمت مرغ در قطب تولید مرغ استان اصفهان

ایسنا/اصفهان قیمت مرغ در شهرستان اردستان به عنوان قطب تولید این ماده پروتئینی در استان اصفهان در روزهای جاری به حدود ۲۸۰ هزار ریال در هر کیلوگرم رسید که نسبت به اواسط ماه گذشته افزایش زیادی داشته است.

شیوع ویروس کرونا و سایه سنگین آن سبب شد تا قیمت بیشتر اقلام مصرفی افزایش یابد؛ افزایشی که هر روز یک کالا را در بر می‌گیرد، به عنوان مثال در چند روز اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ در شهرستان اردستان هستیم که این موضوع باعث نارضایتی مردم و حتی تعجب خود فروشندگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بانوان اردستانی در حالی که از افزایش قیمت‌ها گلایه دارد به خبرنگار ایسنا، گفت: واقعا جای تعجب است که قیمت مرغ در اردستان این مقدار نوسان دارد. قیمت مرغ در اردستان نسبت به اصفهان و کاشان حداقل ۷ تا ۸ هزار تومان تفاوت قیمت دارد و در حال حاضر قیمت مرغ بیش از ۲۸ هزار تومان است و هر روز این قیمت در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه همیشه شعار می دهیم که اردستان قطب تولید مرغ است، اما مردم شهرستان خودشان بیشترین قیمت را برای این محصول باید پرداخت کنند، افزود: مسئولان چرا نظارتی بر قیمت‌ها ندارند، چند روز است برای تهیه مرغ به مغازه های مختلف مراجعه کردم اما قیمت ها به گونه ای است که واقعا نمی توانیم خرید کنیم.

یکی از فروشندگان محصولات پروتینی در اردستان گفت: باید در خصوص افزایش قیمت مرغ در شهرستان اردستان با مسئولان گفت و گویی داشته باشید. قیمت مرغ روزانه شده و هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم.

وی با بیان اینکه نوسان و افزایش قیمت مرغ باعث کاهش شدید مشتری ها شده، گفت: اگر قیمت مرغ به این صورت افزایش پیدا کند، فروش ما به صفر می رسد و این محصول از سبد خانواده ها حذف می شود.

قیمت مرغ در اردستان با دیگر شهرها اختلاف ندارد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اردستان موضوع افزایش قیمت مرغ را یک مسئله کشوری دانست که منحصر به شهرستان اردستان نیست و گفت: تمام سعی ما براین است که قیمت این کالا را در شهرستان کنترل کنیم، به طوری که در حال حاضر اختلاف قیمت گوشت مرغ در شهرستان اردستان با میانگین استان  حدود ۵۰۰ تومان است که آن هم هزینه حمل و نقل است.

محمدرضا باقری با بیان اینکه به هیچ عنوان اختلاف قیمت مرغ در شهرستان اردستان با دیگر شهرها وجود ندارد، تصریح کرد: برخی فروشگاه ها به دلیل حذف برخی واسطه ها و سود کمتر، قیمت مرغ را کمتر ارائه می کنند. به طور کلی در چند روز گذشته شاهد افزایش چشمگیر قیمت مرغ هستیم که باعث کاهش عرضه فروشندگان شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت بازار چندان خوب نیست و بسیاری از اقلام مانند روغن یا وجود ندارد یا با افزایش قیمت روزانه مواجه است که باید برای این موضوع فکری شود.

کمبود نهاده دامی؛ مشکل اصلی مرغداران اردستان است

همچنین رئیس اداره دامپزشکی اردستان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دامپزشکی هیچ مسئولیت و نظری در خصوص افزایش قیمت مرغ ندارد ولی تجربه نشان داده نوسان قیمتی که وجود دارد گاهی مواقع به دلیل حذف برخی واسطه ها است.

سعید راعی با بیان اینکه شهرستان اردستان قطب تولید گوشت مرغ استان است و بیش از یک ‌چهارم از مجموع مرغ گوشتی تولیدی استان در شهرستان پرورش می‌یابد، گفت: بر این اساس در ۶ ماهه نخست امسال بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه گوشتی و ۲۵۰ هزار قطعه پولت (جوجه تخم‌گذار) در شهرستان پرورش داده شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست سال‌ جاری چهار میلیون و ۵۷۰ هزار قطعه جوجه گوشتی برای مصرف خانوارها و ۲۹۹ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار برای مصرف صنعتی به کشتارگاه تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: با بررسی صدور مجوزهایی که برای جوجه ریزی مرغداران انجام دادیم وضعیت جوجه ریزی در شش ماه نخست امسال کاهش چشمگیری نداشته است.

وی درباره علت جوجه نریختن برخی از مرغداران شهرستان، اظهار کرد: مشکلی که مرغداران شهرستان دارند در بحث کمبود نهاده های طیور، واکسن و دارو است که همه صنعت دام و طیور را با مشکلاتی مواجه کرده است. واقعیت این است که در حال حاضر مرغداران فقط بدهی بالا می آورند و وضعیت بازار خوبی ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مرغ افزایش قیمت افزایش قیمت مرغ حال حاضر هزار قطعه قطب تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند امارات عربی متحده دیگر به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد و به دنبال افزایش تولید است.

به گزارش ایسنا، در حالی که بازار جهانی نفت، مشتاقانه منتظر تصمیم آینده اوپک پلاس و تغییر بالقوه در استراتژی کاهش تولید فعلی است، بیشتر نگاه‌ها به سمت عربستان سعودی یا مدیران آرامکو دوخته شده است. با این حال، یک بازیگر جدید وجود دارد که در حال حاضر به تغییر چشمگیر استراتژی تولید بدون تائید اوپک، اشاره می‌کند.

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند با توجه به نوسانات فعلی بازارهای نفت و افزایش تقاضا، امارات عربی متحده، دیگر نسبت به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد. همزمان، منابع آگاه در شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک)، به افزایش تولید قریب‌الوقوع اشاره کرده اند. افراد مطلع در داخل این شرکت فاش کرده اند ادنوک سرگرم بررسی افزایش تولید به حدود ۴.۸۵ تا ۴.۸۷ میلیون بشکه در روز است که استراتژی فعلی اوپک را نقض می‌کند. این حرکت تعجب آور نیست، زیرا ادنوک، سرمایه‌گذاری هنگفتی را در توسعه ظرفیت تولید خود انجام داده که تاکنون، به دلیل پایبندی امارات به تصمیمات اوپک، محدود شده است.

طبق اظهارات منابع رسمی، ظرفیت کل تولید در حال حاضر ۴.۵ میلیون بشکه در روز است اما انتظار می‌رود که افزایش یابد و احتمالا به زودی به ۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. هدف تولید ۴.۸۵ میلیون بشکه در روز در فاصله مه تا ژوئن سال ۲۰۲۴، نرخ بالایی است اما شدنی است.

ادنوک یا امارات عربی متحده، به وضوح نیاز به این افزایش تولید یک‌جانبه را می‌بینند. آنها خود را به عنوان یک شرکت بزرگ بین‌المللی ملی نفت با هدف رقابت با هفت شرکت بزرگ نفت جهان معرفی می‌کنند. سلطان الجابر، مدیرعامل ادنوک، نیاز به تغییر را درک کرده  و برنامه‌هایی را برای خرید دارایی‌های بالادستی و پایین دستی دنبال می‌کند.

با وجود پیامدهای احتمالی تصمیم یک‌جانبه ابوظبی در اوپک، بازیگران مهم در بازار بین‌المللی نفت، ممکن است رویکرد عدم مداخله را در پیش بگیرند. صندوق بین‌المللی پول بر ضرورت حجم تولید و درآمد بیشتر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرده است. عربستان سعودی، به خصوص برای نیازهای بودجه‌ای دولت خود، به قیمت بسیار بالاتر نفت نیاز دارد.

طبق داده‌های صندوق بین‌المللی پول، عربستان سعودی برای تامین مالی بودجه خود، به قیمت نفت حدود ۹۶.۳۰ دلار در هر بشکه، نیاز دارد. این ارزیابی بر اساس تولید فعلی حدود ۹.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام توسط این کشور است.

 صندوق بین‌المللی پول در گزارش چشم انداز منطقه‌ای خود اعلام کرد که قیمت سربه سر فعلی حدود ۲۱ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی این وام دهنده در اکتبر سال ۲۰۲۳ است. در آن زمان، عربستان سعودی هنوز حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید می‌کرد. قیمت سربه سر جدید، بسیار بالاتر از قیمت جهانی نفت در حال حاضر است.

ابوظبی قصد بهره برداری مالی از سرمایه‌گذاری‌های خود را دارد و در صورت تسهیل محدودیت عرضه نفت در ژوئن، به خرید خود در بخش‌های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز با بودجه افزایش یافته، ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همه نشانه‌ها حاکی از فشار برای تغییر استراتژی اوپک، به خصوص از سوی ابوظبی است. بازیگران بازار باید به دقت سیگنال‌های امارات را دنبال کنند زیرا فرمان کنترل اوپک ممکن است از دست ریاض خارج شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند