Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور اظهار کرد: وقف یک امر فراگیر و بدون محدودیت است که هیچ محدودیتی چه از لحاظ زمان چه از لحاظ مکان در آن راه ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردم با آشنایی عواید وقف می.توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند، افزود: وقف یک لباس برای مستمندان و یا وقف لوازم التحریر برای یک دانش آموز به اندازه وقف یک ساختمان می‌تواند در رفع نیازهای جامعه اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به تشریح فواید وقف‌های مشارکتی پرداخت و گفت: مردم می توانند به صورت مشارکتی با دوستان و اقوام خود مالی را وقف کنند بنابراین اگر مردم آگاه باشند، راحت‌تر می‌توانند، وقف‌های جدید انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: وقف برای حوزه درمان و سلامت ،‌ اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه های قرآنی  از جمله مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید توسط رسانه‌ها با وقف‌های مشارکتی، گروهی و جمعی آشنا شوند، گفت: نقش رسانه ها در تبیین وقف‌های مشارکتی بسیار گسترده و مهم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش گذشته وقف شد و بعد از سالیان سال به نیت واقفان عمل می‌شود به انجام وقف‌های جدید تشویق خواهند شد.

جنتی‌پور افزود: مردم باید بدانند به هر شکلی و هر نیت و مبلغی می‌توان وقف کرد و این سبب می‌شود مردم آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند و نیات خیر خود را در قالب وقف عملی کنند.

وی خواستار افزایش وقف‌های مشارکتی در استان شد و تصریح کرد: افرادی که قادر نیستند به تنهایی وقف داشته باشند، می‌توانند به وقف های مشارکتی اقدام کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ترویج وقف‌های مشارکتی را عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه دانست و بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه تاکید کرد.

جنتی پور با تشریح اهمیت وقف مشارکتی و نقش آن در جامعه، خاطرنشان کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت وقف اشتغال درمان کهگیلویه و بویراحمد وقف های مشارکتی وقف مشارکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۶۹۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز امروز جامعه ما معنویت است

رییس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال بر تقویت ارتباط قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‎ها و نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری صبح امروز ۸ اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) فرمودند: سه چیز از علامات مؤمن است؛ شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا.

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح این مطلب ادامه داد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیاء و اولیاء و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می شود، دشمن شناسی، زمان شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه های زمانه است.

 منتظری افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همانگونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت. ان شاءالله.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌‎ها هستند، هر چند مسئولین امر تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم این استان به کار گرفته اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

عضو شورای عالی قضایی با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای ایشان آرزوی توفیق نمود و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم عزیز در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه های ابلاغی سال ۱۴۰۳پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد