Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-03@16:02:46 GMT

چرا کودکان باید ورزش کنند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۰۱۱۳

چرا کودکان باید ورزش کنند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بیتوته ، برای اینکه به فرزندتان کمک کنید تا از ورزش کردن بیشتر عایدش شود، او را پشتیبانی کنید، ورزش کردن را به او بیاموزید، و به طور منظم درباره‌ی فعالیت‌های ورزشی‌اش با او صحبت کنید تا مطمئن باشید که از تجربیاتش لذت می‌برد.


ورزش در حد کفایت


شاید دلیل اصلی برای اینکه بچه‌هایتان را در یک ورزشی ثبت نام می‌کنید، این باشد که فعالیت فیزیکی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس اطمینان حاصل کنید که فعالیتی متناسب با سن او انتخاب کرده‌اید، چرا که ممکن است در یک محیط ساخت یافته جلوی پیشرفت او را بگیرید.



طبق نظر Mayo Clinic کودکان زیر ۵ سال، برای اکثر ورزش‌های سازماندهی شده خیلی کوچکند، اما می‌توانند در هر ورزشی که شامل دو، شنا یا پرتاب کردن اجسام باشد فعالیت کنند.

کودکان بین ۶ تا ۹ سال، خیلی بهتر ساختار را درک می‌کنند، بنابراین زمان خوبی برای آغاز فوتبال، والیبال، هنرهای رزمی یا ژیمناستیک برایشان خواهد بود.


یادگیری مهارت‌های زندگی


بعضی از کودکان، برایشان سخت است که با دیگران همکاری کنند، ورزش می‌تواند قدمی مثبت در این زمینه برایشان باشد. از آنجایی که اغلب ورزش‌ها نیازمند این است که چند نفر با یکدیگر بازی کنند، کودک به زودی خواهد آموخت که همه چیز حول محور او نیست.

همچنین ورزش کردن، عمل، صبر و پشتکار را نیز به کودک یاد خواهد داد. یعنی دقیقا مهارت‌هایی که بعدا در زندگی او را یاری خواهد کرد. او یاد گرفته که سخت کار کند و صبور باشد، پس برای رسیدن به اهدافش نیازمندی‌های لازم را دارد.


توسعه‌ی مهارت‌ها


کودکان خردسال، هنوز در حال تکمیل مهارت‌های حرکتی خود هستند، و ورزش در این فرایند خیلی به آنها کمک خواهد کرد. در حالی که ورزش برای کودکان زیر ۵، ۶ سال نباید روی نتایج و مسابقات تمرکز کند، انجام ورزش‌هایی مثل فوتبال، هنرهای رزمی، ژیمناستیک و اسکیت در سنین پایین‌تر می‌تواند کمک حال مهارت‌هایشان باشد.

این فعالیت‌ها می‌تواند به مهارت‌های راه رفتن و دویدن کودکان کمک کند، مهارت‌هایی بنیادین که در هر ورزشی پایه و مبنا هستند.


انتخاب ورزش


انتخاب ورزش خیلی مهم است، چرا که باید چیزی را پیدا کنید که کودکتان از آن لذت می‌برد. اگر فرزند شما به ورزش خاصی علاقه نشان می‌دهد به او فرصت دهید که آنرا امتحان کند. حتی اگر آن ورزش بنظر خطرناک است، مشکلی ندارد که به او اجازه دهید زیر نظر مربی و با پوشیدن لباس‌های محافظ آن ورزش را انجام دهد.

اگر تصمیم گرفت که دیگر علاقه‌ای به انجام آن ورزش ندارد، به او اجازه دهید تا به سراغ ورزش دیگری برود که بنظرش بیشتر لذت بخش است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ورزش کودک سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سربازان می‌توانند برای مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا در سامانه سخا ثبت‌نام کنند.
 
سردار محمدجواد زاده کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای مشمولینی که قبل از ورود به خدمت سربازی با استفاده از وقت خود مهارتی را کسب و گواهی دریافت کردند مشوق‌هایی را برای این افراد پیش بینی کردیم.

وی با بیان اینکه ۹ مشوق برای سربازان ماهر پیش‌بینی شده است گفت: این مشوق‌ها شامل کسری خدمت یک‌ماهه، مرخصی تشویقی، انتخاب محل خدمت و دیگر موارد برای این موضوع است.

سردار زاده کمند افزود: این مشمولین به چهار دسته تقسیم می‌شوند نظیر افرادی که مهارت تخصصی ۸۰ ساعت بالا را کسب می‌کنند، گروه بعدی افرادی که فارغ التحصیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند، گروه بعدی فارغ التحصیلان پزشکی و پیراپزشکی هستند و گروه آخر سایر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور هستند که یک بسته مهارت آموزی تخصصی برای آن‌ها تعریف شده است.

وی گفت: مشمولین با طی کردن بسته‌های مهارتی مشخص شده به تناسب امتیازی که کسب می‌کنند می‌توانند از مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: سامانه مربوط به این موضوع آماده است و از ۱۵ اردیبهشت‌ماه افرادی که می‌خواهند به خدمت مقدس سربازی اعزام شوند و واحد شرایط هستند می‌توانند در سامانه سخا ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی‌های لازم چنانچه گواهی از سوی سازمان صادر شده تایید شد به تناسب امتیاز کسب شده از مشوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • مهارت‌های باورنکردنی در دنیای فوتبال؛ از رونالدو و مسی تا نیمار و ام باپه / فیلم
  • بهترین دوره آموزشی تعمیرات موبایل برای خانم‌ها 
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • گل ها و مهارت های تماشایی جک ویلشر / فیلم
  • مهارت بالای ماریو بالوتلی در چالش گل کوچک / فیلم