Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: به زودی خط تولید فرآوری پشم در کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

احسان باقرخانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقداماتی که برای تکمیل زنجیره فرش استان در حال انجام است، اظهار کرد: یکی از مهمترین این برنامه‌ها راه‌اندازی خط تولید فرآوری پشم در آینده نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کار خرید تجهیزات لازم به این منظور انجام شده و به زودی خط تولید فرآوری پشم در شهرستان کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به استقبال خوبی که بافندگان از پشم دست ریس دارند و کیفیت خوبی که این نوع نخ دارد، یادآور شد: تعدادی کارگاه نیز در زمینه ریسندگی دستی نخ فعالیت دارند و نزدیک به هزار نفر هم در این زمینه مشغول به کارند که بنا داریم این شیوه ریسندگی را نیز توسعه دهیم، زیرا هم اشتغالزایی قابل توجهی دارد و هم کیفیت نخ تولیدی بسیار مرغوب است.

باقرخانی همچنین از پیگیری برای احداث کارگاه رنگرزی گیاهی در شهرستان اسلام آبادغرب در آینده نزدیک خبر داد.

وی در ادامه از تولید حدود 39 هزار مترمربع فرش دستباف در کرمانشاه در نیمه اول امسال یاد و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 هزار مترمربع کمتر بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه دلیل این کاهش را شرایط بیماری کرونا دانست که باعث شده بافندگان خصوصا آنهایی که در کارگاه‌ها فعالیت دارند، کمتر بافندگی انجام دهند.

باقرخانی همچنین از تمدید و صدور بیش از 2600 کارت قالی بافی هم خبر داد و با بیان اینکه بیماری کرونا میزان مراجعه به اتحادیه برای تمدید و صدور کارت قالبیافی را نیز کاهش داده، تاکید کرد:هم اکنون نزدیک به 30 هزار کارت قالی بافی که بافندگان آنها فعال هستند در کرمانشاه داریم.

وی با اشاره به انجام 3516 مورد بازرسی از کارگاه‌های قالبیافی استان و با بیان اینکه شرایط بیماری کرونا بازدیدها خصوصا از منازل قالیبافان را نیز کاهش داده، اظهار کرد: در حال حاضرنزدیک به 90 کارگاه قالیبافی فعال متمرکز و نیمه متمرکز در استان داریم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان کرمانشاه درباره برپایی نمایشگاه‌های فرش نیز گفت: نیمه اول سال به دلیل شرایط بیماری کرونا مجوز برپایی نمایشگاه وجود نداشت، اما برپایی نمایشگاه در نیمه دوم سال پیگیری می‌شود.

باقرخانی با بیان اینکه هر سال سه نمایشگاه فرش شامل یک نمایشگاه در خرداد، یک نمایشگاه در آبان و یک نمایشگاه در بهمن ماه برگزار می‌شود، یادآور شد: نمایشگاه خرداد با تاخیر در مهر ماه برگزار شد و امیدواریم دو نمایشگاه بعدی نیز تا پایان سال برگزار گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه فرش معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان استان کرمانشاه بیماری کرونا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی

سجاد دادفر با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه استانی سرشار از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعت گردی، روستاگردی، فرهنگی، تاریخی، دفاع مقدس و مذهبی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، اما متاسفانه تاکنون رشته گردشگری در کرمانشاه راه اندازی نشده است. 

وی به توجهی که در سال‌های اخیر به مقوله گردشگری در کرمانشاه شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه، گردشگری را به عنوان اولویت توسعه استان معرفی کرده و از طرفی در سطح کلان کشوری نیز نوع نگاه از اقتصاد نفتی به سمت شاخص‌های دیگر تغییر یافته، ما نیز در دانشگاه رویکرد توجه به گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم. 

دادفر از آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: پروسه اخذ مجوز راه اندازی این رشته از وزارت علوم را آغاز کرده ایم و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسئولین استانی در ماه‌های آینده آن را به سرانجام برسانیم. 

وی تاکید کرد: در کنار اقداماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی آغاز شده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون جذب اساتید این رشته در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه در این استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد و این استان را به یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی تبدیل کرده، طی سال‌های گذشته رشته باستان شناسی در دانشگاه رازی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است