Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: حسن غفوری فرد درباره احتمال موفقیت نظامیان در انتخابات ۱۴۰۰ و استقبال مردم از آن‌ها، اظهار کرد: در ابتدا باید اشاره کرد که میان نظامیان ایران و سایر کشور‌ها تفاوت زیادی وجود دارد. نظامیان ما ارتباط خیلی نزدیکی با مردم دارند. من در زمان جنگ ویتنام در آمریکا بوده و از نزدیک شاهد بودم که نظامیان این کشور که در ویتنام می‌جنگیدند، چقدر منفور مردم این کشور بودند، اما نظامیان ما مورد علاقه مردم هستند و مردم آن‌ها را از خود می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان خیلی خط شفافی بین نظامیان و غیرنظامیان در کشورمان رسم کرد، اظهار کرد: نظامیان ما در مسائلی مثل حوادث طبیعی به کمک مردم می‌آیند یا در سایر مسائل اجتماعی کمک حال جامعه هستند. آیا بسیجیان را باید از نظامیان دانست یا مردم؟

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: نمی‌توان یک حکم کلی داد که یک فرد نظامی به درد ریاست جمهوری می‌خورد یا نه و به صورت مطلق نمی‌توان گفت فرد نظامی در عرصه‌های غیرنظامی موفق است یا خیر، زیرا برخی از این نظامی‌ها در سایر عرصه‌های غیر نظامی موفق بوده و کارنامه خوبی داشته‌اند مثل قالیباف که در شهرداری تهران عملکرد موفقی داشت. من معتقدم نباید در این زمینه حکم کلی داد بلکه سابقه و کارنامه هر فرد را به صورت جداگانه بررسی کرد تا متوجه شویم که آن فرد توانایی اداره کشور را دارد یا خیر.

غفوری‌فرد در ادامه با اشاره به حضور نظامیان در انتخابات دوره‌های گذشته ریاست جمهوری گفت: در ادوار گذشته از نظامیان استقبال خیلی خوبی نشده است و افرادی مثل محسن رضایی، محمدباقر قالیباف و علی شمخانی رأی نیاورند البته قالیباف در دوره گذشته رأی بالایی داشت، ولی برای وحدت اصولگرایان به نفع رئیسی انصراف داد.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه خاطر نشان کرد: بسیاری از نظامیانی که در دوره جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند، اکنون چهره غیرنظامی دارند مثل قالیباف و محسن رضایی، رستم قاسمی و عده دیگری هم هستند که در بخش غیرنظامی موفق بودند.

وی درباره مطرح شدن اسم سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای انانایات۱۴۰۰، گفت: او فرد کمتر شناخته‌شده‌ای است، اما در عرصه غیرنظامی کار‌های زیادی کرده است. سعید محمد بین خواص معروف است و همه آن‌ها از توانایی او تعریف می‌کنند، اما در بین مردم شناخته شده نیست. یکی از مشکلات ساختاری انتخابات ما هم این است که افراد بعد از تأیید صلاحیت می‌توانند تبلیغات کنند، اما برای معرفی خود فرصت کمی دارند و افرادی که کمتر شناخته شده هستند در این زمینه فرصت خیلی کمتری دارند.

غفوری‌فرد در پایان گفت: در مجموع من معتقدم که نمی‌توان یک حکم کلی درباره این مسئله داد که آیا نظامیان توانایی اداره کشور را دارند یا خیر. من معتقدم باید توانایی‌ها و سوابق این افراد به صورت جداگانه بررسی و نتیجه‌گیری شود که آیا آن‌ها می‌توانند کشور را اداره کنند یا خیر.

منبع: فردا

کلیدواژه: غفوری فرد انتخابات 1400 نظامیان غفوری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند،درمیان و خوسف پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، موسی سلیمی در جلسه وبیناری ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت برگزار و از ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای دور دوم انتخابات همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه خواهد داشت، افزود: در مدت مشخص شده، نامزدها می‌توانند ستادهای انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات آنها درنظر گرفته اند، برای این منظور استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان این که ۲۸۷ شعبه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در روز انتخابات مجلس شورای اسلامی فعال خواهد بود، خاطر نشان کرد: رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی‌گیری تمام شود، ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه خواستار حضور پر شور گروه‌های مختلف مردم در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور هم که به‌صورت وبیناری حضور داشت گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور انجام شده است.

وی افزود: اهمیت مرحله دوم نسبت به مرحله اول از جهاتی بیشتر است و حدود ۶۵ درصد شعب اخذ رأی در دور دوم در کشور الکترونیکی است.

شاهچراغی گفت: عوامل اجرایی ساعت شش باید در شعب اخذ رأی حضور داشته باشند و رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح شروع می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به همه هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های مسئول در این خصوص، شاهد حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باشیم.

به گزارش ایمنا، در ادامه این جلسه دیگر مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور هم توضیح‌های درباره آخرین وضعیت برگزاری مراحل مختلف دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کردند و رؤسا و دبیران ستادهای انتخابات هریک از استان‌های که انتخابات در آنها به مرحله دوم کشیده شده، سوال‌های خود را در این زمینه مطرح و مسئولان ستاد انتخابات کشور هم در هر مورد برای رفع ابهامات احتمالی، توضیح‌های لازم را بیان کردند.

کد خبر 750250

دیگر خبرها

  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله قبلی مهم است/ قدردان تلاش رسانه‌های استان هستیم
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات