Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم با بیان اینکه همچنان حقوقی‌های نجومی در دستگاه‌ پرداخت می‌شود و این موضوع متوقف نشده بلکه مخفی شد؛ گفت: دولت عملا از اجرای ماده 29 قانون برنامه ششم امتناع کرد و این قانون عملاً اجرا نشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از انتشار فیش‌ حقوق‌های نجومی در اردیبهشت ماه 95؛ مقرر شد با مدیران نجومی بگیر برخورد شود و دیگر شاهد چنین رویه‌ای نباشیم؛ اما براساس شنیده‌های خبرنگار راه دانا حقوق‌های نجومی همچنان پرداخت می‌شود و ظاهرا نظارتی هم از سوی دستگاه‌های نظار اعمال نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش، دولت براساس ماده 29 قانون برنامه ششم موظف بود در سال اول اجرای قانون برنامه (پایان سال 96) نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا مسئولان و مدیران اقدام کند و در این سامانه امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، رؤسا، مدیران کلیه دستگاه‌ها به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد مشخص شود و امکان دسترسی به آن برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود.

براساس این ماده قانونی، دستگاه‌های مشمول این ماده مکلفند حقوق، فوق‌‌العاده‌ها، هزینه‌ها، کمک‌هزینه‌ها، کارانه، پرداخت‌های غیرماهانه و مزایای ناخالص پرداختی ماهانه اعم از مستمر و غیرمستمر، نقدی و غیرنقدی  و سایر مزایا به مقامات، رؤسا، مدیران را از هر محل، منحصراً در فیش حقوقی منعکس و پس از ثبت در سامانه فوق، پرداخت کنند، به نحوی که میزان هرگونه ناخالص پرداختی ماهانه به هر یک از افراد مذکور بلافاصله در سامانه اطلاعاتی هر دستگاه مشخص باشد.

دولت با گذشت بیش از 943 روز همچنان قانون را اجرا نکرده؛ هر چند این سامانه راه‌انداز شده ولی همچنان محرمانه است و مردم به آن دسترسی ندارند و به نوعی دولت قانون را دور زد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص این سوال که آیا همچنان حقوق‌های نجومی پرداخت می‌شود؟؛ پاسخ داد: بله؛ علیرغم همه تلاش‌هایی که در سال های اخیر انجام شد اما پرداخت حقوق‌های نجومی متوقف نشده است. متاسفانه پرداخت حقوق‌های نجومی به سمت مخفی شدن رفت نه متوقف شدن.

وی تاکید کرد: موضوع پرداخت‌ حقوق‌های نجومی را پیگیری خواهم کرد و در مجلس به شدت دنبال این هستیم که راهکاری برای اصلاح قوانین و جلوگیری از این‌گونه پرداخت‌ها ایجاد شود.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه همچنان حقوقی‌های نجومی در دستگاه‌ و شرکت‌های دولتی پرداخت می‌شود، گفت: پس از مطرح شدن این حقوق‌ها؛ در 4 سال گذشته در مورد آن کار شد اما دستگاه‌ها سعی کردند مبالغ پرداختی را مخفی کنند و فیش حقوق منتشر نکنند و اطلاعات آن شفاف به جایی داده نشود.

حاجی دلیگانی در مورد اجرای ماده 29 قانون برنامه ششم، اظهار کرد: عملاً در قانون برنامه ششم دولت ملزم شده بود مبالغ حقوق و پرداختی‌ها به مدیران و مقامات کشور را در سامانه حقوق و مزایا منتشر کند تا همه مردم دسترسی داشته باشند ولی دولت از اجرای آن امتناع کرد و عملاً اجرا نشد.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: قانون برنامه ششم حقوق های نجومی پرداخت می شود دستگاه ها حقوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است

ایسنا/لرستان رئیس شورای شهر خرم‌آباد گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر ناچیز است.

حجت‌الله احمدی پور هشتم اردیبهشت در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی شهر که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: برای داشتن شهری زیبا همکاری و همدلی نیاز است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر بین مردم هستند و مشکلات را می‌بینند، بیان کرد: این در حالیست که دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق، گاز و مخابرات با شورای شهر همکاری ندارند.

احمدی‌پور گفت: ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌های لرستان داده می‌شود در مقایسه با کلان‌شهرهایی نظیر استان مرکزی  ناچیز است و نیاز است این قانون بازنگری شود و ارزش افزوده به سرانه جمعیت تعلق گیرد.

رئیس شورای شهر خرم‌آباد اظهار کرد: برنامه داریم برای روان‌سازی ترافیک چندین پل در شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: قبلا حقوق پرسنل فضای سبز و تنظیف شهرداری خرم‌آباد با تاخیر پرداخت می‌شد و در حال حاضر پرداخت حقوق آنان به روز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود