Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیدی ساکت گفت: سازمان بسیج دانش آموزی همدان اقدام به راه اندازی پویشی جدید با نام «لبخند رضایت» در قالب کمک‌های مومنانه از سوی فرهنگیان و دانش آموزان استان، جهت تهیه گوشی هوشمند و تبلت برای دانش‌اموزان نیازمند کرده است.

«محمد تقی امیدی ساکت»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در کشور 36 هزار شهید دانش آموز و 5 هزار شهید فرهنگی وجود دارد که از این تعداد 1076 شهید دانش آموز و 219 شهید معلم متعلق به استان همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان همدان اشاره‌ای به اقدامات این مجموعه از زمان شیوع کرونا تا زمان حال داشت و افزود: بسیج دانش آموزی از همان آغازین روزهای شیوع کرونا، هم پای دیگر اقشار وارد میدان شد و اقدامات بسیار خوبی را در این حوزه رقم زد.

وی اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا، 130 گروه جهادی در قالب هزار و 203 نفر در امور مختلف به کار گرفته شدند که می‌توان به ضد عفونی هزار و 744 مکان شامل 980 مدرسه، بانک، معابر عمومی، میادین و... اشاره کرد.

امیدی ابراز کرد: در این ایام با نظارت دانشکده بهداشت و درمان، 140 هزار و 800 ماسک، 22 هزار و 200 جفت دستکش و 4 هزار و 380 لیتر محلول ضدعفونی توسط دانش آموزان بسیجی استان تهیه و در میان نیازمندان سراسر استان توزیع شد، این در حالی است که دانش آموزان در توزیع محلول های ضدعفونی و ماسک‌های تولیدی دیگر مجموعه‌ها نیز همکاری داشته اند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان ادامه داد: 54 مورد همکاری از سوی دانش آموزان بسیجی استان در مکان‌های ایست و بازرسی، 40 هزار و 477 آموزش چهره به چهره در بحث غربالگری در قالب طرح «همیاران بهداشت سلامت» و تهیه 209 مورد کلیپ آموزشی و تصویری نیز فعال بوده اند.

وی گفت: شناسایی 6 هزار و 789 خانوار نیازمند در استان، تهیه و توزیع 7 هزار و 317 بسته معیشتی، 13 هزار و 665 بسته بهداشتی، تهیه 47 مورد گوشی و تبلت برای دانش اموزان نیازمند استان، توزیع 8 هزار و 592 پرس غذای گرم و 1 هزار و 955 کیلو گوشت در میان نیازمندان از دیگر اقدامات قابل توجه بسیج دانش اموزی استان در ایام کرونا است.

امیدی با اشاره به اینکه این کمک‌ها، بالغ بر 3 میلیارد و 841 میلیون ریال شد ابراز کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری موضوع کمک‌های مومنانه را مطرح فرمودند، دانش آموزان وارد کار شده و با اجرای پویش«قلک‌های کریمانه» و «مواسات مومنانه» در مدارس مجری طرح بهنام محمدی»به ندای رهبر خویش لبیک گفتند.

وی با اشاره به اینکه ما کمک‌های خود را در مناطق هدف خود تویع می‌کنیم ادامه داد: این در حالی است که 551 کارت هدیه 200 هزار تومانی از طرف بنیاد ملی علوی به دانش آموزان نیازمند مدارس مجری طرح بهنام محمدی اهدا شد.

امیدی گفت: سازمان بسیج دانش آموزی استان به تازگی اقدام به راه اندازی پویشی جدید با نام «لبخند رضایت» در قالب کمک‌های مومنانه فرهنگیان و دانش آموزان اما اینبار نه از نوع اقلام غذایی، بلکه کمک به تهیه گوشی هوشمند و تبلیت برای دانش اموزان نیازمند کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که پویش «همکلاسی مهربان» نیز در شهریور ماه سال جاری و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید به همت دانش آموزان بسیجی در راستای تهیه نوشت افزار تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند در استان راه اندازی شد که درآن هزار و 561 بسته تحصیلی به ارزش 274 میلیون و 353 هزار تومان تهیه و در میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

 این مقام مسئول بیان کرد: تابستان امسال 611 دانش آموز دختر و پسر بسیجی، 59 فرهنگی و 15 طلبه از استان با حضور در مناطق محروم در قالب طرح هجرت به فعالیت در 66 عرصه مختلف همچون رنگ آمیزی، ترمیم و مرمت مدارس و ... پرداختند.

 

 

 

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: بسیج دانش آموزی همدان پویش لبخند رضایت دانش آموزان نیازمند سازمان بسیج دانش آموزی دانش آموزان راه اندازی برای دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی حقیقی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دیدار با عباس صوفی نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی از فعالیت مجدد منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال خبر داد.

وی در حالی از این خبر مسرت‌بخش پرده برداشت که توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه همدان، فامنین و قهاوند وارد فازی جدی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد ۱۴ سال مسکوت بود، ادامه داد: این منطقه در آستانه فعالیت مجدد و واگذاری است. جهان‌آباد یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان همدان تلقی و بستر خوب و اثرگذاری برای توسعه به شمار می‌رود.

حقیقی عنوان کرد: با توجه به تنش‌های آبی در منطقه، در جهان‌آباد زمینه مناسبی برای ایجاد «بندر خشک» وجود دارد، امیدواریم با حمایت نمایندگان، این موضوع عملیاتی شود و رفتن به سوی این کار مزایای بسیاری دارد که از جمله آن جلوگیری از هدررفت منابع است.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه جهان‌آباد و رونق آن یکی از دغدغه‌های اصلی ما تلقی می‌شود، ادامه داد: به اعتقاد من همدان نیاز به صنعت خودروسازی دارد و منطقه جهان‌آباد این ظرفیت را دارد که در این زمینه کمک‌حال باشد.

عباس صوفی با بیان اینکه یکی از محور‌های اصلی توسعه اقتصاد، پویاییِ شهرک‌های صنعتی است، تبیین کرد: برنامه‌ریزی برای فعال کردن واحد‌های تولیدی در روستاها، یکی از اهداف مهم ما خواهد بود و تمام تلا‌ش‌ها در نگاه کلان، توسعه اشتغال در حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا