Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام قدیریان از اجرای طرح ملی «ایران قوی» خبر داد و گفت: فعالیت کانون‌های مساجد پایتخت در این طرح در چهار محور «قرآن و سیره اهل بیت(ع)»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده» و «مقاومت و عزت ایرانی» دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملی «ایران قوی» همزمان با آخرین هفته از برگزاری طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای بررسی جزئیات اجرای این طرح در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت و گویی با حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران ترتیب دادیم  که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

 

محور طرح «ایران قوی» که باید در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اجرا شود، چیست؟

 

همزمان با هفته دفاع مقدس و در آخرین دوره ازبرنامه سه شنبه های تکریم طرح «ایران قوی» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.این طرح ملی از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر (در قالب ۲۰ هفته) ودر گام دوم انقلاب اجرا می شود و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در این بازه زمانی می توانند در این طرح شرکت و برنامه های شاخصی اجرا کنند و امتیازات آنها را نیز در سامانه بچه‌ های مسجد ثبت کنند.

 

موضوعات و عرصه طرح «ایران قوی» چیست؟

 

طرح ملی «ایران قوی» با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت(ع)»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» اجرا می شود که در زیر مجموعه رویداد ملی فهما فعالیت خواهد داشت و براساس قالب‌ های ۱۲ گانه تعریف شده‌ ای که در قالب رواق‌ ها و شبستان‌ ها در رویداد ملی «فهما» طراحی شده بود در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد.

 

مجموع امتیازهایی که در قالب  طرح ملی «ایران قوی» از سوی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد در سال جاری تا سال ۱۴۰۰ کسب می شود، جمع می شود و تقسیم بر دو شده و بر اساس معدل، کانون برتر انتخاب خواهد شد ومجموع امتیازهای کسب شده پایتخت بعدی فهما را مشخص می‌کند.

 

شبستان ها و رواق های مد نظر برای رقابت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در چه محورهایی است؟

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در شبستان فرهنگ در رواق های «نور»، «دانش»، «کتاب»، «همدلی»، «رسانه»، فعالیت و اثر تولید می کنند، در شبستان هنر در رواق های«سرود»،«نمایش»،«فیلم»،«ترنج»،«قلم» اثر تولید می کنند و در شبستان نوآوری دررواق های«کارآفرینی»،«فن آوری» ضرورت دارد که اثر تولید کنند.آثار و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در رواق های اعلام شده مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرد.

 

برنامه های شاخصی که کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در رواق های« نور»، « دانش»، «کتاب»، «همدلی»،«رسانه» انجام دهند، چه کیفیتی دارد؟

 

فعالیت هایی که در رواق «نور» باید توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد تهران انجام شود، شامل ثبت و به روز رسانی طرح تلاوت نور،مسابقات قرآنی مدهامتان،دوره آموزشی هر مادر ایرانی یک مربی قرآنی،مسابقات تفسیر (جزء هفت و هشت) است.در رواق «دانش»، شرکت در دوره آموزشی تربیت مربی کودک ، سحاب (ثبت ایده و طرح)، شرکت در دوره هاي آموزشی عمومی متمرکز،برگزاري دوره هاي آموزشی در کانون باید صورت گیرد.

 

 در رواق «کتاب» هم برنامه های شاخصی در محورهای ثبت و به روز رسانی کتابخانه،آموزش کتابداران،طرح شنبه هاي کتاب و مسابقات کتابخوانی باید برگزار شود.

 

در رواقهای «همدلی» و «رسانه» نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد باید فعالیت هایی در محورهای «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت( روح مقاومت، طرح راهکار، سردار آسمانی )،سه شنبه های تکریم،آموزش مجازی سفیران اجتماعی،آموزش مجازی بازیگران اجتماعی و عضویت در پیام رسان گپ،ثبت اخبار کانون،ثبت رابط خبری،تولیدات رسانه ای وشرکت در دوره آموزشی خبرنگاران انجام دهند.

 

برنامه های شاخصی که کانون فرهنگی هنری مساجد در رواق های «سرود»،«نمایش»،«فیلم»، «ترنج»، «قلم»، «کارآفرینی»، «فن آوری» انجام می دهند، در چه محورهایی است؟

 

ثبت گروه سرود، آموزش متمرکز مربیان سرود، ثبت اثر تولیدي و اجرائی سرود، ثبت گروه نمایش، ثبت گروه فیلم سازي، تولید فیلم کوتاه، ثبت هنرمندان تجسمی، آموزش متمرکز هنرهاي تجسمی(عکاسی، خوشنویسی، گرافیک)، تولید آثار تجسمی، ثبت اطلاعات شاعران و نویسندگان، آموزش متمرکز نویسندگی و تولید اثر نویسندگی از جمله برنامه هایی است که کانون های مساجد باید در رواق های«سرود»، «نمایش»، «فیلم»، «ترنج»، «قلم» انجام دهند.

 

همچنین راه اندازی کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر، آموزش متمرکز مربیان کارآفرینی خلاق بچه هاي مسجد، تولید فعالیت های مجازی (اپلیکشن، بازي هاي رایانه ای) و آموزش متمرکز فن آوري اطلاعات بچه هاي مسجد از جمله برنامه هایی است که در رواق های« کارآفرینی» و« فن آوری» باید از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برای کسب امتیاز در طرح ملی «ایران قوی» انجام شود.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی حجت الاسلام قدیریان کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران برنامه های شاخصی گام دوم انقلاب آموزش متمرکز اثر تولید ایران قوی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روز‌های فرهنگی ایران، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین از سه شنبه چهار اردیبهشت آغاز بکار کرد و با استقبال مخاطبان بوسنیایی مواجه شد.

نمایش هفته فیلم‌های ایرانی، هفته فیلم‌های پویانماییِ کودک و نوجوان، نمایشگاه عکس و صنایع دستی و اجرای موسیقی از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

در این رویداد که تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد، همچنین پویانمایی‌های «پسر دلفینی»، «لوپِتو» و «مبارک» و فیلم‌های «رمانتیسمِ عماد و طوبی»، «هِناس»، «سارا و آیدا» و «حوض نقاشی» به نمایش در می‌آید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین