Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرمین سلطانی‌فرد یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۵۸۸ کیلومتر طرح جامع فاضلاب خرمشهر ۲۸۰ کیلومتر اجرایی شده و حدود ۳۰۸ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و ۱۳ باب ایستگاه پمپاژ باقی مانده است.

وی افزود: در سال ۹۶ بر اساس مصوبه هیات دولت حدود ۴۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در خرمشهر اجرا شد و در حال حاضر عملیات ساماندهی و افزایش ظرفیت هشت باب ایستگاه پمپاژ فاضلاب در خرمشهر آغاز شده است تا مشکلی در فصل بارندگی در این شهر ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلطانی‌فرد گفت:پیمانکار طرح فاضلاب در منطقه دربند و سرحانیه خرمشهر مشغول به کار است و مناطقی که در بارندگی سال گذشته دچار مشکل آبگرفتگی شدند و برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کردند در مرحله اصلاح و بازسازی می باشند.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی برای اصلاح و ترمیم شبکه قدیمی و فرسوده فاضلاب خرمشهر بسیار ناچیز است گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌ فاضلاب خرمشهر هنوز تخصیص نیافته است.

سلطانی‌فرد ادامه داد: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال دیون پرداخت نشده داریم و با اعتبار قطره چکانی روند اجرای پروژه‌ فاضلاب خرمشهر به طول انجامیده است.

به گزارش ایرنا در بارندگی سال گذشته در خرمشهر ۳۰ دستگاه پمپ تخلیه روان آب سوختو  بیش از هفت میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی شبکه آب و فاضلاب خرمشهر خسارت وارد شد.

 کوی بهروز، کوی آریا، خیابان هنگام، خیابان کیش، کوی سوم خرداد، کوی طالقانی، مولوی، کوت شیخ، عباره، سرحانیه، کوی فرشید و بازار صفا از مناطق بحرانی خرمشهر در فصل بارندگی می باشند.

۳۳ هزار اشتراک آب و فاضلاب در شهرستان خرمشهر وجود دارد.

برچسب‌ها خرمشهر آب و فاضلاب اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر آب و فاضلاب اعتبار خرمشهر آب و فاضلاب اعتبار اخبار کنکور فاضلاب خرمشهر میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر کل مدیریت بحران استان در شهرضا گفت: در سطح استان ۳ هزار کیلومتر رودخانه داریم که برای پیشگیری و کنترل سیل باید ۴۰۰ کیلومتر از این رودخانه‌ها به صورت ویژه ساماندهی شود.
منصور شیشه فروش افزود: تصرفات و آزادسازی مسیر رودخانه ها، اجرای طرح‌های ساماندهی رودخانه ها، آزادسازی مسیل‌ها و اصلاح و بازسازی مناطق اولویت پذیر در مسیر رودخانه‌ها نیاز به اعتبار دارد که وزارت نیرو این اعتبار را باید تامین کند.


به گفته وی در زمینه فرونشست زمین اجرای طرح‌های تعادل بخشی منابع آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی فقط با احیای رودخانه زاینده رود محقق می‌شود که تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های تامین آب برای حوزه زاینده رود و جلوگیری از بارگذاری‌های غیرقانونی، جزو تعهدات وزارت نیرو است.


مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برای جلوگیری از تشدید فرونشست زمین، کنترل کانون‌های گرد و غبار و رفع مشکلات مرتبط با کم آبی و خشکسالی باید نسبت به تامین حقابه‌های قانونی کشاورزی و زیست محیطی رودخانه زاینده رود، احیای تالاب گاوخونی و تامین حقابه‌های تالاب که بر اساس مطالعات انجام شده، سالانه ۱۷۶ میلیون متر مکعب است، اقدام شود.

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج