Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی کالاها در کشور گفت: روز چهارشنبه موضوع گرانی ها و کنترل بازار با حضور وزیر صمت در مجلس موردبررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان ،حجت الاسلام جواد نیک بین در  ادامه جلسه علنی صبح امروز یکشنبه(۲۷مهر)مجلس شورای اسلامی و در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: دو هفته است که در حوزهای انتخابیه از مردم نقد و ناسزا می شنویم، اقتدار مجلس کجا رفته است؟ کسی پاسخگوی وضع کشور نیست و ما نمایندگان نمی توانیم حداقل از رئیس جمهور سوال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه هیات رئیسه مجلس به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند چرا طرح سوال را اعلام وصول نمی کنید.برخی معاندان و مخالفان می‌گویند عنوان انقلاب را از مجلس بردارید. ما معتقدیم باید مباحث غیر مهم را از دستور کار خارج کنیم و موضوع خودرو و ارز را وارد دستور کنیم و تصمیمی درست در این زمینه بگیریم. امروز باید به نیاز مبرم مردم که بحث خودرو، خوراک دام و ارز است بپردازیم.

 

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: دستور جلسه باید از کمیسیونها بیاید این موارد که اعاده شده از شورای نگهبان است مواردی است که برخی از مردم منتظر آن هستند.

 

رئیس مجلس ادامه داد: حرف حقی است که ما باید به اولویت های مردم توجه کنیم، طرح سبد کالا در کمیسیون در حال رسیدگی است و دوستان باید تلاش کنند. در مورد گرانی و کنترل بازار هم روز چهارشنبه با حضور وزیر صمت این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد.

 

وی گفت: امشب هم جلسه ای با حضور روسای اقتصادی، بودجه و صنایع و کشاورزی با حضور من، وزرای مربوطه و رئیس بانک مرکزی درباره ارز و نهاده های کشاوری برگزار می شود. قطعا مجلس از وظیفه قانونی خود در حوزه نظارتی کوتاه نمی‌آید.


همچنین در ادامه جلسه امروز مالک شریعتی نیاسر در تذکری با استناد به تبصره (1) ماده (100) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: قبل از دو هفته فرصت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه با درخواست 50 نفر از نمایندگان گزارش کمیسیون برنامه و بودجه برای رسیدگی به طرح تأمین کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی در جلسه علنی موافقت شد و بر اساس آئین نامه این طرح باید یا در همان جلسه و یا در جلسه بعدی در دستور کار قرار می گرفت.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما متاسفانه این طرح در دستور کار امروز مجلس قرار نگرفته هر چند تامین کالاهای اساسی در شرایط کنونی نیاز مبرم کشور بوده و موضوع مورد انتظار مردم است. انتظار می رود این طرح با اولویت در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

 

محمد باقر قالیباف،رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی گفت: موضوعات اعاده شده از شورای نگهبان در اولویت رسیدگی قرار گرفته است و کمیسیون برنامه و بودجه نیز موضوع مورد نظر را در دستور کار قرار داده و حتماً با اولویت در دستور کار صحن مجلس نیز قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف محمد باقر قالیباف قالیباف مجلس شورای اسلامی دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: از لحاظ اهمیت تفاوتی بین مرحله اول و دوم انتخابات وجود ندارد.

وی بیان کرد: مردم باید در دور دوم انتخابات مجلس نیز پای صندوق‌های رأی بیایند تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم مشخص شود. افرادی که به هر دلیل در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم در انتخابات شرکت نکردند، این بار می‌توانند جبران کرده و در انتخابات مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی در حوزه‌هایی که به دور دوم رفته بسیار مهم است، تصریح کرد: امیدواریم در دور دوم انتخابات مجلس، مردم به داوطلبانی رأی دهند که بتوانند در مجلس دوازدهم منشأ اثر باشند و روحیه تحول‌گرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: لازمه شکل‌گیری یک مجلس قوی این است که ۴۵ نماینده باقی مانده مجلس دوازدهم نیز افرادی شایسته و توانمند باشند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فراهم کردن فضای تبلیغات برابر برای رقابت سالم داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم انتخابات نکته مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد، گفت: تعداد داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس دو برابر تعداد کرسی‌های باقیمانده یعنی ۹۰ نفر است و بر این اساس، امکان فراهم کردن فضاهایی برای رقابت این داوطلبان با یکدیگر بسیار راحت‌تر از مرحله اول است. صدا و سیما و مابقی رسانه‌ها باید در این زمینه فعال باشند تا اصل رقابت سالم به خوبی محقق شود.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت و امنیت دور دوم انتخابات مجلس، تاکید کرد: یکسری اشکالات در مرحله اول انتخابات مجلس در برخی از حوزه‌های انتخابیه از جمله ثبت رأی با کد ملی دیگران مطرح شد که در مرحله دوم انتخابات مجلس باید از اشکالاتی از این دست جلوگیری شود.

کد خبر 6085438 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات