Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@23:03:11 GMT

ژیمناستیک برای همه، حتی زنان ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۲۱۰۶

با وجود تایید اولیه وزارت ورزش برای فعالیت بین المللی زنان ایرانی در رشته ژیمناستیک، فعلا لباس ملی پوشان برای حضور در مسابقات آکروژیم تایید نشده است. 

به گزارش "ورزش سه"، تایید پوشش بانوان در شاخه «ژیمناستیک برای همه» توسط وزارت ورزش و جوانان؛ این خبری بود که کانال رسمی فدراسیون ژیمناستیک منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که در چند دهه اخیر بانوان ایرانی در رشته ژیمناستیک فقط فقط فعالیت داخلی داشتند، حضور یک تیم از ژیمناستیک ایران در یک مسابقه بین المللی با پوشش مصوب نهادهای داخلی در نوع خود می تواند جالب توجه باشد. 
تنها مسابقاتی که زنان در دهه‌های گذشته اجازه حضور در آنها را داشته‌اند، 4دوره بازی‌های زنان کشورهای اسلامی بوده که در ایران برگزار شده است.


درادامه خبر فدراسیون آمده است: «با پیگیری‌های صورت گرفته توسط فدراسیون ژیمناستیک برای حضور بانوان در رویدادهای بین‌المللی شاخه ژیمناستیک برای همه، نمونه پوشش ورزشکاران دختر این شاخه به کارگروه لباس ورزشکاران وزارت ورزش و جوانان ارسال شد. پس از بررسی‌های انجام شده توسط این کارگروه، در نهایت با کلیات پوشش بانوان کشورمان در شاخه ژیمناستیک برای همه موافقت شد و اعلام شد که بانوان ژیمناست کشورمان می‌توانند در مسابقات برون‌مرزی «ژیمناستیک برای همه» شرکت کنند. البته قبل از هر اعزام باید نوع لباس بانوان و محتوای رویدادی که قرار است بانوان کشورمان در آن حضور پیدا کنند به اطلاع معاونت بانوان وزارت ورزش برسد.»

 


مسابقات ژیمناستیک برای همه که خیلی جنبه قهرمانی ندارد و بیشتر شبیه به اجرای یک نمایش در یک فستیوال است، می تواند در گام نخست اتفاق خوبی برای ژیمناستیک کارهای زن ایرانی باشد. از آنجایی که این نمایش هر بار شکل متفاوتی خواهد داشت، لباس ورزشکاران هم نسبت به محتوای نمایش تغییر خواهد کرد. بنابراین لباس مصوب و همیشگی برای شاخه "ژیمناستیک برای همه" وجود ندارد. به همین خاطر وزارت ورزش اعلام کرده قبل از هر اعزام باید لباس ورزشکاران اعزامی را بررسی کرده و تایید کند. 


با این حال فدراسیون به همین بخش قانع نبوده و به دنبال این است تا در صورت موافقت وزارت ورزش مجوز حضور زنان ژیمناستیک کار در بخش آکروژیم را هم در مسابقات بین المللی کسب کند. آذرماه 98 فدراسیون جهانی موافقت کرد که زنان ایران با لباس‌ پوشیده در مسابقات آکروژیم شرکت کنند. از همان موقع فدراسیون چند لباس‌ طراحی کرد، اما هنوز هیچ‌یک از آنها تأییدیه نگرفته‌ است. 


برای فدراسیون ژیمناستیک، گرفتن تأییدیه لباس آکروژیم اهمیت ویژه‌ای دارد. «ژیمناستیک برای همه» هرچند مسابقات جهانی دارد، اما بیشتر به‌صورت جشنواره برگزار می‌شود. اما در آکروژیم زنان می‌توانند مسابقات جدی‌تری را تجربه کنند. آکروژیم مسابقات جهانی و‌ آسیایی دارد و ورزشکاران در گروه‌های هفت یا هشت‌نفره حرکات نمایشی انجام می‌دهند. هرچند فدراسیون امیدوار است در این رشته هم مجوز حضور زنان در تورنمنت‌های بین‌المللی را بگیرد اما همچنان حضور زنان در میدان‌های بین‌المللی «ژیمناستیک هنری» که رشته المپیکی است بعید به‌نظر می‌رسد.

ژیمناستیک

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ژیمناستیک ژیمناستیک برای همه وزارت ورزش بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشاگران ایرانی در بانکوک همه را غافلگیر کردند (عکس)

به گزارش ورزش سه، با برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال، برای اولین بار تیم ملی فوتسال حتی روی سکوها هم با برنامه ظاهر شد و حضور یکی از سرمشوق‌های تیم ملی و اقلام هواداری توزیع شده و اقدامات فرهنگی باعث شد تا تصویر متفاوتی از تماشاگران ایرانی خلق کنند.

در حالیکه جز کشور میزبان تایلند در سایر مسابقات تماشاگران کم تعدادی روی سکوها برای حمایت از کشورهایشان حضور دارند، تشویق یکپارچه ایرانیان حاضر در بانکوک حال و هوای ویژه‌ای به مسابقات ایران بخشیده است. آنها شب گذشته در رفتاری متفاوت بعد از پیروزی ملی‌پوشان مقابل ازبکستان، به تشویق بازیکنان حریف که بعد از شکست در حال اشک‌ریختن بودند پرداختند که شگفتی و تحسین حاضران در استادیوم را به همراه داشت.

هواداران ایرانی حاضر در بانکوک که به خوبی برای این مسابقات سازماندهی شده‌اند همچنین در پایان هر مسابقه به جمع‌آوری زباله‌های تولید شده می‌پردازند و چهره‌ای محترم از فرهنگ ایران نزد حاضران در این مسابقات ایجاد کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • اولین المپیک ژیمناستیک ایران، کارمند شهرداری گرگان شد
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • تماشاگران ایرانی در بانکوک همه را غافلگیر کردند (عکس)
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی