Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: به‌طور متوسط، ۳۰ درصد در شهرهای استان مناسب‌سازی ویژه معلولان انجام‌شده که این آمار در برخی مناطق متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، علیرضا ایزدپور گزارشی از عملکرد این اداره کل در بخش نابینایان و کم‌بینایان ارائه و اظهار کرد: بر اساس بانک اطلاعات بهزیستی استان، حدود ۱۱ درصد از معلولان زیرپوشش در گروه اختلالات بینایی هستند که شامل یک هزار و ۴۶۴ نفر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد، ۸۶۸ نفر دچار اختلال شدید و خیلی شدید هستند.

او با بیان اینکه ۳۵ درصد این افراد را زنان و ۶5 درصد را مردان تشکیل می‌دهند، اهم خدمات سازمان بهزیستی به کم‌بینایان و نابینایان زیرپوشش را پرداخت مستمری، کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و شهریه دانشگاه دانشجویان، کمک‌هزینه ایاب و ذهاب، کمک‌هزینه مناسب‌سازی منزل، کمک‌هزینه ازدواج، کمک‌هزینه خرید تجهیزات و وسایل کمک توان‌بخشی شامل عصای سفید، اسپیکر، به دید، ساعت گویا، ماشین‌حساب گویا، لوح و قلم، برنامه‌های نرم‌افزاری نابینایان برشمرد.

ایزدپور گفت: بر اساس قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های سازمانی تلفنچی (اپراتور تلفن) دستگاه‌ها، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم‌بینا و افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: در زمینه اشتغال باید زمینه‌های مهارت در مشاغل غیردولتی برای نابینایان ایجاد شود و صندوق فرصت‌های شغلی نیز کارفرمایان را کمک می‌کند تا بخشی از حقوق افراد نابینا را طی چند سال پرداخت کنند یا بیمه این افراد نیز در صورت استخدام از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

او یکی از راه‌های مؤثر بر حضور جامعه هدف بهزیستی و نابینایان و کم‌بینایان را مناسب‌سازی اماکن و فضاهای عمومی ذکر و اظهار کرد: به‌طور متوسط، ۳۰ درصد در شهرهای سطح استان مناسب‌سازی انجام‌شده است که ممکن است این آمار در برخی مناطق متفاوت باشد. مدیرکل بهزیستی استان سمنان اضافه کرد: در راستای مناسب‌سازی معابر عمومی برای معلولین در سال‌های اخیر بهبود بیشتری حاصل شده است؛ اما تا رسیدن به نقطه صد فاصله بسیاری وجود دارد.

ایزدپور تعداد کارمند کم‌بینا و نابینا شاغل در ادارات بهزیستی استان را هشت نفر و تعداد دانشجویان تحت حمایت را ۵۳ نفر بیان کرد که هشت نفر از این تعداد در دانشگاه دولتی در حال تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معلولان استان سمنان بهزیستی استان استان سمنان مناسب سازی کمک هزینه ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور

کشاورزیان در جلسه مدیریت بحران تنش آبی شهرستان سمنان گفت : میزان آب دهی چشمه روزیه در سال ۹۸ حدود ۸۰۰ لیتر برثانیه بود، اما امسال به ۳۰۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.

کشاورزیان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد چاه‌های آب شهر سمنان بالای ۵۰ سال قدمت دارند که ضروری است بازسازی و مرمت شوند.

وی ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب در بین شهروندان را ضروری دانست و درباره مناسب سازی شبکه توزیع آب شهر سمنان گفت: این هفته عملیات زون ۶ و ۷ آبرسانی شهر سمنان به منظور تعدیل و مناسب سازی شبه توزیع آب آغاز میشود.

کشاورزیان همچنین درباره برخورد با شهروندان پرمصرف آب هم گفت: جریمه مازاد مصرف یکی از این برخوردهاست و همچنین قرار است با مصوبه‌ کمیته بحران آب استان ، اشتراک آب شهروندانی که بیش از الگوی مصرف از آب استفاده کنند ، قطع موقت شود.

محمد بهرامی فرماندار سمنان هم گفت : ترویج مدیریت مصرف آب در بین مردم از طریق ظرفیت‌های اطلاع رسانی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: هماهنگی دستگاه‌های متولی و اجرایی در حوزه مصرف آب ضروری است و باید نگاه و رویکرد ویژه‌ای در حوزه مدیریت منابع آبی داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • چطور یک کولر گازی مناسب انتخاب کنیم
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار