Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا و متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص تاثیر محدودیت‌های جدید کرونایی بر روند شیوع ویروس، اظهار کرد: براساس اطلاعات ارائه شده توسط وزیر بهداشت نزدیک به ۴۰ درصد از رفت و آمد‌های داخل شهری و ۵۰ درصد از رفت و آمد‌های برون شهری کاهش یافته و این بسیاری خوشحال کننده است، اما‌ کاش این محدودیت‌ها چند ماه قبل اعمال می‌شد تا شاهد جان باختن افراد زیادی نبودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او گفت: با توجه به شرایط موجود باید در دیگر کلان‌شهر‌ها نیز محدودیت‌های تردد را ایجاد کنیم، زیرا ۴۵ شهر کشور وضعیت قرمز دارند.   مردانی افزود: باتوجه به این که اعمال محدودیت‌ها در ۵ کلان‌شهر اثرات مثبتی را برجا گذاشته است، باید این دسته از محدودیت‌ها برای دیگر شهر‌ها نیز اعمال شود.   عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا درپاسخ به این سوال که چرا زدن ماسک و رعایت بهداشت نیز نتوانسته است از شیوع بیشتر کرونا ویروس جلوگیری کند، تاکید کرد: هرچند که ابعاد کرونا در کشور ما گسترده‌تر است، اما این مشکل فقط در ایران وجود ندارد، حتی برخی از کشور‌های اروپایی که تا حدی این بیماری را کنترل کرده بودند هم با گسترش بیشتر ویروس کرونا مواجه شده و حتی مقررات منع رفت و آمد شبانه را وضع کرده اند؛ بنابراین مردم باید همچنان به رعایت موارد بهداشتی بپردازند.   این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: علاوه بر رعایت موارد بهداشتی زدن ماسک، تعطیلی ادارات و مدارس هم در کنترل ویروس کرونا بسیار موثر است.   مردانی افزود: با توجه به این که عده‌ای از مردم همچنان در مراکز خرید در حال خرید هستند توصیه می‌شود تا این مراکز مدتی بسته شود، زیرا رفت و آمد به این مراکز سبب شیوع هرچه بیشتر ویروس خواهد شد.
او یادآوری کرد: در شرایط کنونی شستشوی مکرر دست‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است، زیرا با انجام این کار می‌توان به قطع زنجیره انتقال عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی از قبیل آنفلوانزا، سرماخوردگی و کرونا کمک کرد.   این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: استراتژی دیگری که می‌توان برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا به کاربرد عدم شرکت در تجمعات است و لازم است مردم همچنان به برگزاری مراسم عروسی و سفر‌های غیر ضروری نپردازند.   او در پاسخ به این سوال که محدودیت‌های سفر تا چه حد در کنترل کرونا ویروس موثر است، گفت: تاثیر محدودیت‌های سفر به این زودی مشخص نمی‌شود، بلکه یک تا دو هفته بعد با کاهش مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نمود پیدا کرده و آمار مرگ و میر تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.   مردانی بیان کرد: توصیه می‌شود در شرایط کنونی مردم به مصرف دارو‌های غیر ضروری اصرار نداشته باشند.   تفاوت آنفلوانزا و کرونا   این متخصص بیماری‌های عفونی درخصوص امکان ابتلا مجدد افراد به بیماری کرونا، افزود: امکان ابتلای مجدد افراد به کرونا وجود دارد، اما این امر به ندرت اتفاق خواهد افتاد و ابتلای افراد برای دومین بار به این ویروس بسیار خفیف‌تر خواهدبود.   مردانی در پایان گفت: آنفلوانزا یک بیماری حاد ویروسی است که با علائمی مانند تب و بدن درد شدید به یکباره بروز پیدا می‌کند، اما بیماری کرونا به صورت تدریجی ظاهر می‌شود و با علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و ازدست دادن حس بویایی و چشایی همراه است. همچنین آنفلوانزا پس از یک هفته از بین خواهد رفت در حالی که ۱۴ تا ۲۱ روز به طول می‌انجامد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مسعود مردانی کرونا متخصص بیماری های عفونی بیماری کرونا محدودیت ها رفت و آمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه استان مازندران درباره وضعیت جاده‌های شمال و آخرین وضعیت اعمال محدودیت‌های ترافیکی  اظهار کرد: باتوجه به فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌منظور مدیریت و تسهیل در آمد و شد وسایل نقلیه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه تردد تمامی تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است، افزود: تردد انواع كاميون و كاميونت‌ها به جز حاملان موادسوختی و فاسدشدنی از ساعت ۶ روز چهارشنبه ۱۲ تاساعت ۲ بامداد روز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است. رئیس پلیس راه مازندران بیان کرد: درصورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی از روز چهارشنبه ۱۲ تا روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه به‌صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.جهان‌تاب با اشاره به اینکه تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت از محور كندوان کماکان ممنوع است، تصریح کرد: محدودیت یک‌طرفه روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه از ساعت ۰۸۳۰ از مرزن‌آباد به سمت تهران انسداد به‌صورت کامل اجرا می‌شود. وی با بیان اینکه از ساعت۱۰:۳۰ از پل زنگوله به سمت شمال یک‌طرفه اعمال می‌شود، اضافه کرد: از ساعت ۲۴ محدودیت یک‌طرفه اتمام یافته و تردد به صورت دوطرفه اعمال می‌شود‌.رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه طی روزهای چهارشنبه ۱۲ و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه محور کندوان درصورت ترافیکی سنگین یک‌طرفه خواهد شد، تصریح کرد: در این صورت از ساعت ۱۰صبح از مرزن‌آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اجرا شده و از ساعت ۱۲ از پل زنگوله به سمت شمال محدودیت یک‌طرفه اعمال می‌شود. جهان‌تاب ادامه داد: ساعت ۲۴ محدودیت یک طرفه اتمام یافته و تردد به‌صورت دوطرفه اعمال می‌شود.وی با اعلام اینکه روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه محور کندوان یک‌طرفه می‌شود، اظهار کرد: از ساعت ۰۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران شمال اعمال محدودیت تردد به سمت شمال و همچنین از ساعت۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) محدودیت اعمال می‌شود.رئیس پلیس راه مازندران با اشاره به اینکه از ساعت۱۱:۳۰ از سمت مرزن‌آباد به سمت تهران محدودیت یک‌طرفه اعمال می‌شود، یادآور شد: از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و تردد به‌صورت دوطرفه اعمال می‌شود .جهان‌تاب با تاکید بر اینکه تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنان و افراد محلی آزاد است، خاطرنشان کرد: تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روز ‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۸ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است. رئیس پلیس راه استان مازندران از مردم و رانندگان خواست ضمن رعایت بر قوانین و مقررات، با اندک رانندگانی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و منجر به بی‌نظمی ترافیکی می‌شوند، به‌صورت قاطع توسط همکاران مستقر در سطح استان برخورد قانونی اعمال و درصورت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز به پارکینگ هدایت می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تردد روان در محورهای شمالی کشور
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • محدودیت های ترافیکی ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت در محورهای مواصلاتی کشور
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم