Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:14:00 GMT

بازتاب لغو روادید ایران و روسیه در رسانه‌های جهان

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۲۴۰۶

بازتاب لغو روادید ایران و روسیه در رسانه‌های جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، به گفتۀ ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آژانس گردشگری فدرال روسیه در حال همکاری با ایرانی‌ها برای تدوین سازوکارهای پیاده‌سازی توافق‌های مربوط به لغو روادید است.

وی در کنفرانس خبری عنوان کرد: امیدواریم این کار به‌زودی به پایان برسد و توافق‌نامه اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی امور خارجه روسیه اضافه کرد که تصمیم‌گیری در مورد زمان اجرایی شدن این توافق‌نامه به موقعیت همه‌گیری کرونا در روسیه و ایران، و اقدامات قرنطینه‌ای مربوط به این بیماری در دو کشور بستگی دارد.

این توافق‌نامه در مورد سفرهای گردشگران گروهی بدون نیاز به اخذ ویزا در ۲۸ مارس سال ۲۰۱۷، طی سفر رئیس‌جمهور ایران به مسکو امضا شده بود.

ایران یک توافق‌نامۀ تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا امضا کرده است که با اینکه بیشتر مربوط به محصولات حامل انرژی می‌شود، درها را برای تجارت‌های دیگری مانند صنایع‌دستی و سایر کالاها مانند میوه، منسوجات و به طور کلی گردشگری باز می‌کند.

خبری که ماریا زاخارووا در کنفرانس اعلام کرد، بازتاب بین‌المللی گسترده‌ای را به‌دنبال داشت. برای مثال، وب‌سایت Russia Briefing به شرح این خبر پرداخت و بخش‌هایی از صحبت‌های سخنگوی امور خارجه را منتشر کرد.

وب‌سایت dailygovjobs هم با عنوان «روسیه می‌گوید لغو روادید برای گردشگران ایرانی به زودی اجرایی می‌شود» به شرح این خبر پرداخت و از قول زاخارووا نوشت: «بر اساس این توافق‌نامه، گروه‌های گردشگرِ پنج تا ۵۰ نفره قادر خواهند بود به مدت ۱۵ روز در روسیه اقامت داشته باشند.»

خبرگزاری Nairohost هم در گزارشی به روند تدوین این قرارداد بین ایران و روسیه پرداخت و اجرایی شدن آن را به تعیین یک شریک ایرانی به‌منظور تعدیل اجرایی شدن قرارداد از سوی آژانس گردشگری روسیه موکول کرد.

وبسایت روسی cod۳۴ نیز به شرح این خبر پرداخت و از سوی ماریا زاخارووا نوشت: «امیدواریم این کار هر چه زودتر تکمیل شده و توافق اجرایی شود.»

همچنین، خبرگزاری روسی giperssilka هم خبری درباره این توافق بین ایران و روسیه منتشر کرد که در آن از قول سخنگوی امور خارجه روسیه نوشت: «توافق برای لغو روادید سفرهای گردشگری گروهی بین مسکو و تهران در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد.»

کد خبر 5050274 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه روسیه روسیه ماریا زاخارووا مسکو گردشگری ویروس کرونا ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران هفته ناجا پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها قوه قضاییه اربعین حسینی اربعین 99 آتش سوزی متروی تهران دستگیری سارق امور خارجه توافق نامه لغو روادید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است

روزنامه عرب زبان رای الیوم نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همه را فریب داده و مشخص نیست که چه زمانی به شروط مقاومت تن می دهد.

به گزارش مشرق، رای الیوم در مطلبی با اشاره به روند مذاکرات مربوط به آتش بس غزه نوشت که پس از اینکه فضای مثبتی بر روند این مذاکرات میان حماس و تل آویو با میانجی گری مصر و قطر انجام شد و وعده نزدیک بودن دستیابی به توافقی داده شد که به جنگ خونین در غزه خاتمه پیدا کند، این وضعیت زیاد دوام نیافت و نشانه های شوکه کننده تاکید بر این دارد که توافق همچنان دور از دسترس است.

این رسانه افزود: مواضع ساعات گذشته مقامات صهیونیست و مسئولان حماس تاکید بر این نکته است که همچنان توافق دور از دسترس است و موانع بسیاری در مسیر برقراری آتش بس در غزه وجود دارد؛ موضوعی که یاس را در میان ساکنان نوار غزه که منتظر پایان جنگ و درد و رنج های خود هستند، ایجاد کرد.

به نوشته رای الیوم، با وجود تمام تلاش‌های مصر برای ایجاد فضای مثبت در پرونده مذاکرات و موفقیت آن، اما حقیقتی که در داخل اتاق های بسته رخ می دهد، با مواضع رسانه ای از زمین تا آسمان تفاوت دارد و میزان دوری در دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسیران میان تل آویو و حماس را نشان می‌دهد.

این رسانه ادامه داد: «محمود مردوای» از رهبران حماس بر خواسته های حماس مبنی بر بازگشت آوارگان، بازسازی نوار غزه و خروج اشغالگران به طور کامل از این منطقه تاکید کرد و «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با اشاره به اینکه این جنبش مانع در مسیر مذاکرات ایجاد نکرده است، نتانیاهو و کابینه او را متهم کرد که روند مذاکرات را به تعطیلی کشانده‌اند.

رای الیوم اضافه کرد: همزمان رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فرصت دستیابی به توافق در جریان مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه و مبادله اسیران بسیار اندک است، هر چند رسانه های مصری از پیشرفت در مذاکرات خبر دادند. یک مقام صهیونیست هم بر ورود ارتش این رژیم به رفح تاکید کرد و اینکه تل آویو به پایان جنگ تن نخواهد داد.

این رسانه عرب زبان نوشت: یک منبع وابسته به مقاومت فلسطین از موانع زیاد در مسیر مذاکرات به علت مخالفت اشغالگران با آتش بس دائمی خبر داد و این در حالی است که حماس با توافقی که به آتش بس دائمی منجر نشود، مخالف است. نتانیاهو مانع موفقیت مذاکرات می‌شود و اهتمامی به بازگشت اسیران صهیونیست و خواسته های آنها ندارد و جهان را با تداوم جنگ کشتار جمعی به چالش می کشد.

رای الیوم افزود: تلاش‌های میانجی گران قطری و مصر و آمریکا برای قانع کردن طرفین به توافق آتش بس و مبادله اسرا به منظور پایان دادن به جنگ غزه که -بحران بشری و بهداشتی بی سابقه ایجاد کرده و بیش از ۳۴ هزار شهید برجای گذاشته که بیشتر آنان را کودکان و زنان تشکیل می دهند- ادامه دارد. نتانیاهو همه را فریب داده و حماس از دام نجات پیدا کرده و مصر از این روند خشمگین است. آیا نتانیاهو به شروط مقاومت تن می‌دهد یا جنگ ادامه می‌یابد؟

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رای الیوم: نتانیاهو همه را فریب داده است
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • چرا دویچه وله از ایران عصبانی است؟
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه