Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ سعدمحمدی با اعلام این خبر و با بیان اینکه شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» با همکاری شرکت ترکیه‌ای «جی سی آر آوراسیا» سیستم‌های رتبه‌بندی اعتباری معتبر را برای شرکت‌ها و ناشران و اوراق بهادار ایرانی پیاده‌سازی و اجرا می‌کند، گفت: این شرکت بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی و نسبت‌های مالی مستخرج از آن و ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌های مربوط به فعالیت‌های شرکت، حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی و سوابق آن و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب‌وکار و صنعت مربوطه اقدام به رتبه‌بندی اعتباری بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدلی که رتبه‌بندی شرکت بر اساس آن انجام‌شده نه‌تنها بر اساس مکانیزم های گزارشگری مالی بوده بلکه بر اساس قضاوت متخصصان مالی و فنی نیز بوده که ارزیابی کیفی مستقلی نیز  از وضعیت شرکت مس انجام دادند و بر این اساس موفق شدیم رتبه اعتباری بلندمدت +A با دورنمای باثبات و رتبه اعتباری کوتاه‌مدت A۱ با درجه سرمایه‌گذاری را به دست بیاوریم.

سعدمحمدی تصریح کرد: چون این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های قوی بین‌المللی مورد ارزیابی قرارگرفته نشان می‌دهد که ساختار مالی شرکت مس و نظام مدیریتی شرکت در مقابل شوک‌های اقتصادی و ریسک‌های موجود اقتصادی بسیار مستحکم است و از هیچ‌گونه شکنندگی برخوردار نیست و این پیام مناسبی برای بازارهای مالی و بازار سرمایه است.

به گفته مدیرعامل شرکت مس این رتبه نشان می‌دهد که بانک‌ها بدون اخذ وثایق لازم و با خیال راحت می‌توانند به شرکت مس اعتبار لازم را تخصیص دهند.

وی  به کسب رتبه اعتباری کوتاه‌مدت A۱ اشاره کرد و گفت: رتبه اعتباری سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت شرکت مس برای سرمایه‌گذارانی که بخواهند به‌صورت کوتاه‌مدت در شرکت مس سرمایه‌گذاری کنند A۱ است یعنی شرکت مس با دورنمای بلندمدت  +A هم استحکام مالی دارد و هم ثبات اقتصادی و در کوتاه‌مدت هم دارای توانایی مالی و عملیاتی و پاسخگویی به تعهداتش است.

وی تأکید کرد: با ثبات بودن دورنمای اقتصادی شرکت مس باعث می‌شود که نهادهای مالی و صندوق بازنشستگی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به ساختار مالی شرکت مس اتکا کنند.

سعدمحمدی بیان کرد: پیش‌بینی ما این است که شرکت ملی مس در سال ۹۹ گزارش‌های مالی خوبی داشته باشد و بندهای شرطی‌ای که در سال‌های قبل به‌واسطه محیط عملیاتی بر شرکت تحمیل‌شده و تعیین تکلیف نشده بودند  امسال به لطف پروردگار بسیاری از بندهای گزارشگری مالی هم  تقلیل پیدا کند.

وی اضافه کرد: حدس ما این است که رتبه اعتباری شرکت که +A است در سال ۹۹ رتبه ما؛ که شرکت مس همچون بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا با ریسک‌های مختلفی در دنیا ازجمله کرونا روبرو بود؛ بر اساس صورت جریان نقدی‌ و ساختار مالی شرکت بهبود پیدا کند.

مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که وضعیت سمت چپ ترازنامه شرکت مس که وضعیت بدهی‌های شرکت است بسیار متفاوت با شرکت‌های بورسی است یعنی عمده بدهی‌های شرکت مس در دسته بدهی‌هایی است که فاقد بار مالی برای سهامداران است و عمدتاً از جنس تسهیلات و از نوع بدهی‌هایی است که هزینه‌های مالی بر آن مترتب نیست.

وی تصریح کرد: این موضوع درواقع نشان می‌دهد که نسبت پوشش بهره‌ بسیار بسیار بالا است و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت مس به‌راحتی می‌تواند پاسخگوی تعهدات فعلی و آتی شرکت باشد.

مدیرعامل شرکت مس در ادامه با اشاره به اینکه شرکت مس به‌صورت داوطلبانه رتبه‌بندی اعتباری‌اش را منتشر خواهد کرد و اجزای آن را در اختیار نهادهای مالی قرار خواهد داد گفت: بدون شک این رتبه‌بندی مبنایی برای قضاوت نسبت به عملکرد گذشته و دورنمای آینده شرکت مس ایجاد کرد و به فعالان بازار سرمایه نشان می‌دهد که شرکت مس چه مسیر مناسبی را طی می‌کند.

وی بیان کرد: البته برنامه توسعه جامع شرکت مس که در مجمع سال ۱۳۹۸ تصویب شد یک نقشه راه بسیار منظم و مدونی در اختیار سهامداران قرار می‌دهد تا یک تصویر روشنی از آینده را ترسیم کنند.

سعدمحمدی با اشاره به عبور سهامداران شرکت مس از مرز یک‌میلیون نفر گفت:  به‌تمامی پرسنل صنعت مس در صف و ستاد و همه سهامداران عزیز شرکت مس این موفقیت را تبریک می‌گویم چراکه اگر شرکت مس امروز توانسته به این صورت مورد قضاوت نهاد مالی مستقلی بشود و چنین رتبه‌بندی خوبی را به دست آورد مدیون زحمات تک‌تک آنان است.

وی در پایان گفت: امروز ما می‌توانیم ادعا کنیم که شرکت مس یک شرکتی است که استحکام مالی بسیار قوی‌ای دارد و در نوع خودش نسبت به شرکت‌هایی که دارند فعالیت می‌کنند بی‌نظیر است و دورنمای بسیار بسیار با ثباتی برای فعالان بازار سرمایه دارد.

پربیننده ترین بلایی که افزایش نرخ ارز بر سر تولیدکنندگان می‌آورد ورق سرد فولاد در خارج از بورس عرضه می‌شود نگاهی مختصر به صنعت مس واگذاری سهام شرکت‌های پروژه­‌ای «ومعادن» به منظور سرعت­ بخشی و تمرکز بر امور اجرایی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فملی صنعت مس کنسانتره مس تولید مس ملی مس ایران کاتد مس سرمایه گذاری مس قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت رتبه بندی اعتباری نشان می دهد سرمایه گذاری رتبه اعتباری شرکت مس کوتاه مدت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان

داریوش حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح آب‌های زیرزمینی استان به‌طور متوسط حدود ۴.۸ متر افت کرده و حدود ۴۲۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن داشته است که معادل افت سالانه حدود ۰.۲ متر (۲۴ سانتیمتر) و کسری مخزن حدود ۲۱ میلیون مترمکعب است که نشان‌دهنده روند کاهشی منابع آب زیرزمینی در استان است.

وی بیان کرد: در این مدت، بیشترین افت سطح آب زیرزمینی مربوط به محدوده‌های مطالعاتی کوهدشت و ازنا - الیگودرز به ترتیب حدود ۱۶ متر و ۷.۸ متر بوده که معادل حجم آب حدود ۸۹ و ۱۵۵ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ادامه داد: سطح آب‌های زیرزمینی استان در بلندمدت منتهی به سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به‌طور متوسط حدود ۶.۴ متر افت کرده و کسری مخزن حدود ۵۲۲ میلیون مترمکعب بوده است که معادل افت سالانه حدود ۰.۲ متر (۲۳ سانتیمتر) و کسری مخزن حدود ۱۹ میلیون مترمکعب است و نشان‌دهنده روند کاهشی منابع آب زیرزمینی در استان است.

حسن‌نژاد گفت: بیشترین افت سطح آب زیرزمینی در بلندمدت مربوط به محدوده‌های مطالعاتی کوهدشت و ازنا - الیگودرز به ترتیب حدود ۲۱.۵ متر و ۹.۴ متر بوده که معادل حجم آب حدود ۱۱۸ و ۱۸۵ میلیون مترمکعب است.

وی ادامه داد: کاهش و شکل بارش در این سال آبی نسبت به دوره آماری (بلندمدت) باعث شده منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های استان همچنان در مقایسه با بلندمدت با کاهش مواجه شوند به‌طوری که متوسط دبی اندازه‌گیری‌شده رودخانه‌های استان در اسفند ماه این سال آبی نسبت به سال گذشته حدود ۲۳ درصد افزایش و نسبت به متوسط اسفند ماه طول دوره آماری حدود ۳۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: لازم است با استفاده از روش‌های صحیح و رعایت الگوی کشت، مصرف آب را مدیریت کنیم تا در گذر از تابستان ۱۴۰۳ با مشکل کم‌آبی و چالش‌های آن روبه‌رو نشویم و با استفاده اصولی از منابع آب، این میراث ارزشمند را برای آیندگان حفظ کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲