Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدوی از افزایش ۲۰۰ درصدی عواید موقوفات شهرستان آستارا در پنج سال گذشته خبر داد و گفت: رشد این عواید نتیجه اقدامات صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «جمشید مهدوی» شب گذشته (شنبه، ۲۶ مهر) در نشست خبری که به مناسبت هفته وقف در محل اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: هدف و نیت کارگزاران وقف این است که حس نوع دوستی و تعاون در جامعه از بین نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا افزود: مقوله ای که تا ابد می تواند حس نوع دوستی و تعاون را در جامعه زنده نگه دارد، وقف است.

 

وی پیامبر گرامی اسلام را نخستین واقف دانست و تصریح کرد: امیرمومنان حضرت علی(ع) خود اقدام به حفر چاه کرده و آن را وقف می کرد تا مردم از آن استفاده کنند.

 

مهدوی از توزیع ۲۰ بسته لوازم التحریر در قالب طرح مهر تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند بندر آستارا خبرداد و گفت: این بسته‌ها که شامل کیف، جامدادی، دفتر، دفترچه، مداد، مدادرنگی، پاک‌کن و ... بود بین دانش‌آموزان توزیع شد و در آینده نزدیک نیز ۵۰ بسته دیگر توزیع می‌شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندرآستارا به تاسیس مراکز افق در امامزادگان شاخص کشور اشاره کرد و افزود: مراکز افق در موضوعات فرهنگی، اجتماعی و قرآنی فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به ارتقای سطح مرکز افق امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از ۳ به ۲، خاطرنشان کرد: این ارتقاء با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته این مرکز در طول یکسال گذشته بوده است.

 

مهدوی اظهارکرد: یکی از فعالیت‌های مهم این مرکز در طول یکسال گذشته برش، دوخت، بسته‌بندی و توزیع ۱۴ هزار ماسک توسط ۳۰ خادم افتخاری بود که ماسک‌های تولید شده در بیمارستان، شبکه بهداشت و درمان، نانوایی‌ها، خانه‌های سالمندان و بین رانندگان تاکسی توزیع شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۶۰۰ بسته غذایی و معیشتی به‌صورت مشارکتی با مساجد شهرستان به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی ادامه داد: ویزیت رایگان بیماران در منزل، اعزام بیمار به مراکز بهداشتی و درمانی مرکز استان و خرید عصا و فشارسنج از دیگر اقداماتی بوده که توسط مرکز افق امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) انجام گرفته است.

 

این مقام مسئول، تولید برنامه نسیم انتظار و احکام ۶۰ ثانیه‌ای و پخش آن در فضای مجازی را از برنامه‌هایی عنوان کرد که توسط مرکز افق امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) صورت گرفته است.

 

مهدوی با بیان اینکه ستاد رسیدگی به امور مساجد شهرستان آستارا بهترین مدیریت را در ایام محرم داشت، تصریح کرد: در این ایام ۱۳ ابلاغیه منتشر و به هیئت امناهای مساجد ابلاغ شد.

 

وی به هفته وقف اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه پیام وقف، تولید محتوا با موضوع وقف، برپایی ایستگاه مشاوره وقف با حضور ۲ روحانی و برگزاری مسابقات ورزشی از برنامه‌های هفته وقف در آستارا است.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه بندر آستارا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته، ۱۰۰ رقبه تحت ‌تصرف اشخاص از سوی اوقاف و امور خیریه آستارا شناسایی و احیا شده است، تصریح کرد: در مدت مذکور همچنین برای چهار موقوفه سند مالکیت اخذ شد.

 

مهدوی از افزایش ۲۰۰ درصدی عواید موقوفات در پنج سال گذشته خبر داد و افزود: رشد این عواید نتیجه اقدامات صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: عملیات مربوط به سقف حسینیه و شبستان با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان تا ۲ و نیم ماه آینده به اتمام می‌رسد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بندر آستارا از نصب ۲ گلدسته به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در آینده نزدیک در امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) خبر داد و گفت: برای سنگفرش محوطه حرم ۶۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود و تا اردیبهشت سال آینده حرم زیبایی را تحویل می‌دهیم.

 

مهدوی خاطرنشان کرد: آینه‌کاری حرم نیز در متراژ ۴۰۰ متر در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه با ساخت هتل آپارتمان نور و فعال شدن ۳۹ واحد تجاری امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) برای ۶۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است، افزود: هتل آپارتمان نور دارای ۱۱ سوئیت است.

 

مهدوی در پایان خاطرنشان ساخت: نذورات امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) و مبالغ دریافتی از واحدهای تجاری و هتل ‌آپارتمان برای امامزادگان هزینه می‌شود.

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: رشد عواید موقوفات امامزادگان ابراهیم و قاسم علیه السلام بندر آستارا وقف امامزادگان ابراهیم و قاسم ع خیریه بندر آستارا میلیون تومان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد بیش از ۲۲درصدی تعاونی‌های زنان در دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: دولت توجه ویژه‌ای به فعالیت بانوان در قالب تعاونی دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، نگاهی به آمارها بیانگر این است که  تعداد افراد شاغل در کشور در زمستان 1402 بالغ بر 24.1 میلیون نفر بوده است. از این تعداد 84.4 درصد را مردان و 15.6 درصد را زنان تشکیل داده اند. اما از سوی دیگر میزان اشتغال ناقص در زنان کمتر از مردان بوده است.

آمارها بیانگر این است که در زمستان 1402، تعداد افراد دارای اشتغال ناقص به 2 میلیون و 82 هزار و 48 نفر رسیده است. به بیان دیگر در این برهه زمانی 8.6 درصد از افراد شاغل، از حداکثر بهره‌وری خود استفاده نکرده و در زمره نیمه بیکارها یا اشتغال ناقص قرار گرفته اند. برآوردها خبر از آن می دهد که شمار افرادی که درگیر اشتغال ناقص بوده‌اند در گروه مردان بیشتر از زنان بوده است.

حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون,کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اینکه هدف ارتباط دوسویه جهت بررسی مشکلات و موانع صورت گرفت گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل 70درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.  تعداد 7هزار و 10تعاونی زنان با عضویت بیش از 66هزار نفر بالغ بر 92 هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.  

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: 45درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، 18درصد در گرایش کشاورزی، 23درصد در رشته خدمات  و 14درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند. 

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.  در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 1223 شرکت تعاونی زنان با  12 هزار و 196 عضو و 18 هزار و 900 فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از 22درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است. 

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری بیان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین