Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمدصالحی دارانی روز یکشنبه در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود اظهار داشت: ما باید با اتحاد و اتفاق در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا بایستیم تا اگر می‌خواهد مکانیسم ماشه‌ای را فعال کند ایران نیز از تمامی تعهدات برجام به خود خارج شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس خطاب به نمایندگان مجلس افزود: متاسفانه در سایه نظارت ضعیف مجلس و ناکارآمدی دولت در مدیریت بر تولید و عرضه کالا و خدمات، روزانه قیمت اقلام ضروری و مایحتاج مردم، نجومی و وحشتناک بالا می‌رود و وضعیت اسفبار و افسار گسیخته بازار پوست مردم را کنده است و اوضاع را وخیم کرده است و هیچ‌کس گوشش بدهکار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی‌دارانی با ذکر شعری با این مضمون «خوش بود گرمحک تجربه آید به میان، تا سیه روی شود هر که درو غش باشد»، اظهار داشت: مسئولان اجرایی کشور خود را قرنطینه کرونایی کرده‌اند. ریاست جمهوری در پاسخ تنها از جنگ اقتصادی سخن می‌گوید چرا باید تنها مردم عادی کوچه و بازار قربانی این جنگ اقتصادی باشند. باید به این بساط خودتحریمی و انزوا و  نابودی مردم خاتمه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح رهایی از گرفتاری اقتصادی و معیشتی مردم باید به صورت ویژه و چند فوریتی ارائه شود زیرا دولتمردان در ایجاد آسایش و رفاه نسبی مردم ناتوان هستند. بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری آنقدر در این چند سال با سودهای کاذب کسب درآمد کرده‌اند که از فربگی آنها کاسته نخواهد شد.

نماینده فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس گفت: دردی که اینک پایه‌های اقتصادی مملکت را به لرزه درآورده است زلزله قیمت‌های ارز، طلا، سکه، بورس، خانه، زمین و دارو و خودرو است.  

صالحی‌دارانی یادآور شد: وقتی سرمایه‌گذاران حاضر به ایجاد اشتغال هستند و می‌خواهد مشکل بیکاری را تا حدی مرتفع کنند می‌بینیم همچنان بروکراسی اداری در موانع تولید بیداد می‌کند. مجلس هیچ فکری در این موضوع نکرد و هیچ راهکاری ارائه نداد. وقت آن است که مجلس از خواب تابستانی خود بیدار شود.

وی افزود: مردم در زیر چرخ دنده‌های گرانی، تورم و بیکاری خرد می‌شوند و کسی صدای آنها را نمی‌شنود. لازم است هر چه سریعتر تدبیری صورت گیرد و سران سه قوه با نظر مجلس به فکر نان شب محرومان باشند.

این نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: موضوع سربازان معلم و کارکنان خرید خدمات همچنان دغدغه بخشی از جامعه است که لازم است کمیسیون‌های مربوطه جدی‌تر وارد عمل شوند. وضعیت اسفبار دانشگاه فرهنگیان اصفهان همچنان دامنه‌دار است و وزارت آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان اعزام به خارج را نپرداخته و باید قوه قضاییه در این امر جدیت بیشتری از خود نشان دهد.

صالحی‌دارانی عنوان کرد: در استان اصفهان و شهرستان فریدونشهر همچنان راه‌های دسترسی روستایی در برخی مناطق بسیار نامناسب است و گویی هیچ کس آن مردم سربلند روستایی را ندیده و در نقشه ایران وجود ندارد. در آبخیز بزرگ زاینده رود مردمی از آب محرومند و با وجود منابع بزرگ آب،  موضوع آب شرب شهرستان‌های داران، فریدن و فریدونشهر و میاندشت از منابع پایدار همچنان بین وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه دست به دست می‌شود.  و پیش از هر بحرانی باید این پروژه عملیاتی شود که آن مردم نجیب آب آلوده به نیترات می‌نوشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب ازنا- علی‌گودرز- داران- اصفهان با اعتبارات قطره‌چکانی ساخته نمی‌شوند و هر ساله شاهد ترانزیت کالا و مسافر و خسارات بسیار هستیم زیرا مسیر اصلی مسافران اربعین، راهیان نور و حمل کالا است.

برچسب‌ها برجام فریدونشهر مجلس یازدهم فریدن داران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام فریدونشهر مجلس یازدهم فریدن داران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه برجام فریدونشهر مجلس یازدهم فریدن داران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است