Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@13:19:30 GMT

قدیمی ترین هتل های تهران را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۳۰۳۳

قدیمی ترین هتل های تهران را بشناسید

قدیمی‌ترین هتل های تهران کدام هستند؟

گراند هتل اولین و قدیمی‌ترین هتلی بود که در زمان قاجار در تهران ساخته شد و برای سال‌های متوالی سران مهم برای اقامت در تهران از این هتل استفاده می‌کردند. زمان پهلوی گراندهتل تهران از رونق افتاد و به‌جای آن هتل‌های بزرگ‌تر و باشکوه‌تری در تهران ساخته شدند. این هتل‌ها هنوز هم پابرجا بوده و به‌قرار زیر هستند:

هتل آزادی تهران

هتل پنج ستاره پارسیان آزادی تهران قبلا «هتل هایت» نام داشت، اما از سال 1370 به زیرمجموعه هتل‌های پارسیان اضافه شد و نام «هتل پارسیان آزادی تهران» را به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هتل سابقه درخشان خود را حتی از دوران قبل از انقلاب حفظ کرده و هنوز هم جزو بهترین هتل‌های پایتخت است. هتل آزادی 475 واحد اقامتی را در 26 طبقه برای مهمانان خود آماده کرده و امکانات ویژه‌ای دارد. از امکانات برتر هتل آزادی تهران می‌توان به استخر، سونا، جکوزی، سالن اختصاصی ورزشی، رستوران، کافی‌شاپ، سیستم یکپارچه صرفه‌جویی در انرژی BMS و امکانات تخصصی هر سوئیت اشاره کرد. این هتل همچنین اولین هتل دوست‌دار محیط زیست ایران است که «هتل سبز» خوانده می‌شود.

آدرس هتل قدیمی و باشکوه آزادی تهران: میدان قدس – خیابان دربند – نبش خیابان احمدی‌زمانی. شماره تماس: ۰۲۱۴۷۶۲۳۳

هتل استقلال تهران

هتل پنج ستاره پارسیان استقلال تهران نیز یکی دیگر از قدیمی‌ترین و البته بزرگ‌ترین هتل‌های تهران است که در سال 1341 تحت‌عنوان «هتل رویال هیلتون» افتتاح شد. امروزه هتل استقلال هم مانند هتل آزادی، یکی از زیرمجموعه‌های هتل‌های پارسیان بوده و «هتل پارسیان استقلال تهران» نامیده می‌شود. این هتل 261 سوئیت در برج غربی و 291 سوئیت هم در برج شرقی خود دارد. هریک از این سوئیت‌ها از برترین امکانات اقامتی برخوردار هستند.

ازجمله امکانات برتر هتل استقلال می‌توان هفت رستوران با غذاهای متنوع ملل، دو کافی‌شاپ، فروشگاه‌ها و مرکز خریدهای لوکس، پارکینگ بزرگ اختصاصی، لاندری، فروشگاه کت‌و‌شلوار، انبار چمدان و صندوق امانات رایگان را نام برد. آدرس هتل قدیمی و لوکس استقلال تهران: تقاطع بزرگراه شهید چمران و ولیعصر، هتل بین‌المللی پارسیان استقلال تهران. شماره تماس:۰۲۱۲۲۶۶۰۰۱۱

هتل هما تهران

هتل پنج ستاره هما تهران در سال 1352 افتتاح شده و درحال‌حاضر هم جزو هتل‌های محبوب و معروف پایتخت است. این هتل 16 طبقه و 177 واحد اقامتی دارد. از ویژگی‌های برتر هتل هما می‌توان به سرو انواع غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی، سنتی، گیاهی و فست‌فود در رستوران آن اشاره کرد. آدرس هتل قدیمی و بزرگ هما تهران: خیابان ولیعصر - خیابان شهید خدامی. شماره تماس: 021476233

هتل‌هایی که در این مطلب نام بردیم جزو برترین هتل های تهران هستند که هم در لیست قدیمی‌ترین هتل های تهران و هم در لیست بهترین هتل های تهران قرار دارند. رزرو هتل تهران از طریق سایت علی بابا برای شما به‌راحتی امکان‌پذیر است؛ چراکه علی بابا محبوب‌ترین و بهترین سایت ارائه رزرو هتل کشور شناخته می‌شود. از دیگر هتل‌های باسابقه و قدیمی تهران که لیست آن‌ها در سایت علی‌ بابا نیز وجود دارد، می‌توان به هتل پارسیان انقلاب تهران، هتل لاله تهران، هتل پارسیان اوین تهران و... نیز اشاره کرد.

اقامت در هتل‌های قدیمی تهران چه مزیتی دارد؟

معمولا هتل‌های قدیمی با سابقه بالایی که در امر هتلداری دارند، می‌توانند نسبت به هتل‌های جدید خدمات بهتری را به شما ارائه دهند. این مورد به‌خصوص درباره هتل‌ های تهران به‌خوبی احساس می‌شود، چون که هتل‌های قدیمی تهران هنوز هم جزو بهترین‌های این شهر هستند. اگرچه هتل‌های جدیدتر، بزرگ‌تر و بسیار لوکس‌تری در سال‌های اخیر در پایتخت افتتاح شده‌اند؛ اما بسیاری از افراد مشهور ترجیح می‌دهند با سفر به تهران در هتل‌هایی که نام بردیم، اقامت داشته باشند.

امکانات ارائه اینترنت پرسرعت در همه این هتل‌ها ارائه شده و همان‌طورکه قبلا هم گفتیم، امکان رزرو هتل تهران به‌صورت آنلاین نیز برای همه آن‌ها برقرار است. شما می‌توانید پس از مراجعه به صفحه رزرو هتل تهران علی بابا، با چند کلیک ساده اتاق موردعلاقه خود در هریک از هتل‌های قدیمی تهران را رزرو کنید. همه هتل‌های نامبرده در این مطلب در شمال تهران واقع شده و به مراکز مهم اداری، تفریحی، سیاسی و ضروری این شهر نزدیک هستند. با اقامت در این هتل‌ها به‌راحتی می‌توانید به سالن‌های اجلاس، مرکز خریدهای بزرگ، بیمارستان‌ها و ..... دسترسی داشته باشید.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا قدیمی ترین هتل های تهران سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ترین هتل های تهران قدیمی ترین هتل استقلال تهران هتل های قدیمی قدیمی تهران هتل پارسیان آزادی تهران هتل تهران هتل آزادی رزرو هتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر، دو بنای تاریخی در دو شهر و دو کشور هستند که شباهت زیادی دارند معماری دو بنا یکی در ترکمنستان و دیگری در شهر زنجان کشور ایران یکی از دهها ویژگی مشترک معماری، هنر و فرهنگی بین این دو کشور است.

آرامگاه سلطان احمد سنجر در شهر مرو کشور ترکمنستان واقع شده است این آرامگاه ۲۷ متر بلندی دارد و طول و عرض آن ۱۷ متر است. دیوارهای آن هم ۱۴ متر بلندی دارد ولی درون آن هیچ تزئیناتی ندارد. این آرامگاه یکی از بزرگترین مقبره‌های سلجوقی بوده و یک گنبد آبی با آجر لعاب هم داشته است. در کنارش مسجد و قصر و حیاط هم وجود داشته است.

در شهر زنجان نیز بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین، باشکوه‌ترین گنبد یا آرامگاه سلطان محمد خدابنده (اولجایتو) هشتمین سلطان مغول وجود دارد. این بنا اولین گنبد بزرگ آجری جهان است و ۴۸ متر ارتفاع دارد. گنبد از کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ پوشیده و سقف داخل آن بالا با گچ‌بری‌ها و آجرهای رنگارنگ تزئین شده است.

هر دو بنا آرامگاه هستند. یکی مقبره هشتمین سلطان مغول در زنجان و دیگری نهمین سلطان امپراتوری سلجوقی در مرو. هر دو در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

بنای گنبد سلطانیه با الهام از معماری مقبره سلطان سنجر سلجوقی در دوره ایلخانی ساخته شده است. با این تفاوت که مقبره سلطان سنجر دارای پلان مربع است در حالی که سلطانیه هشت ضلعی ساخته شده است.

مقبره سلطان سنجر سلجوقی فارغ از تزئینات است اما گنبد سلطانیه با کتیبه‌ها و نقوش هندسی مختلف آراسته شده است.

همچنین هر دو بنا گنبد دو پوسته آجری دارند، در نمای بیرونی دو بنا نیز شباهت‌هایی دیده می‌شود.

کد خبر 6089699 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در هتل پارسیان کوثر در میدان ولیعصر
  • ویدیو/ دستاوردهای هوافضای کشور در ۱۴۰۲ را بشناسید
  • تجمع دانشگاهیان در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا +جزئیات
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است