Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:23:09 GMT

عالمی، چراغ علم و جهاد که خاموش نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۳۰۴۸

عالمی، چراغ علم و جهاد که خاموش نمی شود

او که با برنامه هنر هفتم خود در پنجشنبه های دهه ۷۰ از شبکه یک سیما مخاطبان زیادی را پای فیلم های سینمایی  جذاب از کشورهای مختلف می نشاند تا جایی که در جنگ ۷۲ مهران مدیری بخشی را با اقتباس از برنامه و دیالوگ این هنرمند بازی می کرد. برای هر قسمت از هنر هفتم مجری برنامه با وجود دانش و تخصصی که در زمینه هنر سینما و مستند داشت ده ها کتاب مطالعه می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او کسی نبود جز استاد اکبر عالمی.

اکبر عالمی مجری، استاد دانشگاه، منتقد سینما و مستند ساز فارغ‌التحصیل رشتهٔ سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک و دارای مدرک دکترای سینما از انگلستان بود. او که مستندهای متعددی با موضوع های مختلف ساخته، آخرین پروژه اش که قبل از ابتلا در حال ساخت آن بود درباره بیماری کووید ۱۹ و دستگاه های ماموگرافی وارد شده از ژاپن بود.

و چه دردی‌ست این کووید ۱۹ که کوچک و بزرگ فرقی برایش نمی کند حتی اکبر عزیز را که همچون مجاهدی در این راه قدم گذاشته تا در خدمت جامعه، بیماران و آگاهی مردم باشد را با خود می برد. 

اکبر عالمی در واپسین روزهای زندگی، علم، سینما و مستند و همه تجربه چندین ساله خویش را در طبق اخلاص گذاشت و وارد سنگر سلامت شد تا هچون مدافعان سلامت در جهاد با دشمن این روزها با بالا بردن اطلاعات مردم به بهبود وضعیت موجود کمک کرده و به هم میهنانش زندگی ببخشاید. 

این استاد دانشگاه، متولد اهواز و اصالتا دامغانی تا آخرین لحظه عمر از خدمت به علم و دانشجویان خود کوتاهی نکرد و در همین راه نیز به کووید ۱۹ مبتلا شد و با فدا کردن جانش به شاگردانش و همه ره جویان علم آموخت که سنگر علم را خالی نگذارند. 

مروارید خلیج فارس اثر هنرمندانه اکبر عالمی که سندی بر ایرانی بودن خلیج فارس است و نیز مجموعه نوابغ عکاسی از مستندهایی است که امضاء، تعهد و دانش استاد را در خود دارند.

امروز دانشگاه،سینما، مستند، تلویزیون و مردم کسی را از دست داده اند که بسیار به او مدیونند. کمک هایی که دکتر عالمی در طول حیات کرد شایسته است که بازتاب داده شود تا همه بدانند که چه گوهری از این دنیا رفت.

در پایان، این دیالوگ فیلم دلشدگان و اعتقاد شاعر سینمای ایران، در وصف اکبر عالمی شایسته و بایسته است که آیین چراغ خاموشی نیست.

برچسب‌ها شبکه یک سیما علی اکبر عالمی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه یک سیما علی اکبر عالمی خلیج فارس شبکه یک سیما علی اکبر عالمی خلیج فارس اخبار کنکور اکبر عالمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این بازیگر، فعالیت بازیگری‌اش را از سال ۱۳۵۱ با بازی در فیلم سرگروهبان ساخته سعید مطلبی آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرد. فیلم هایی، چون برخورد، روزی که خواستگار آمد، معصوم و ... از فعالیت‌های او پس از انقلاب است.

طوفان‌پناه از دوستان نزدیک مرحوم رضا صفایی کارگردان قدیمی و مرحوم منوچهر وثوق هنرپیشه سینمای پیش از انقلاب است. او در کنار بازیگری به عنوان مدیر تولید فیلم هم فعالیت داشت.

علی‌اکبر طوفان‌پناه پیش از انقلاب در بیش از ۱۶ فیلم سینمایی بازی کرد. آخرین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد، عروسی مامان در سال ۱۳۸۵ بود.

این بازیگر در تعدادی از سریال‌های تلویزیونی، چون باغ گیلاس، عیاران و.. هم نقش‌آفرینی کرد.

همکاران این هنرمند با تایید این خبر از مردم خواستند برای بهبودی این هنرپیشه دعا کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901817

دیگر خبرها

  • روایتی از معلم شهید حاج علی اکبر شمشیری
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد
  • خلأ جبران‌ناپذیر با صدایی که خاموش شد
  • محمدی: حضور اکبر فلاح در کمیته فنی خیلی ارزشمند است
  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • جهاد دانشگاهی در کنار معلمان برای تربیت نسل‌های متخصص
  • طرز تهیه اکبرجوجه با آب نمک به سبک رستورانی