Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

در حال حاضر ردیاب و دزدگیر بهترین سیستم‌های ضد سرقت موجود در بازار هستند. هر دو این ضد سرقت‌ها در امنیت خودرو نقش مهمی بازی می‌کنند و درعین‌حال مزایا و معایب خاص خود را دارند. به همین دلیل یکی از سخت‌ترین سؤالاتی که بسیاری از افراد در هنگام خرید یک سیستم ایمنی برای خودرو با آن روبه‌رو می‌شوند سؤال «ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر؟» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما هم بین این دو راهی سخت مردد مانده‌اید و نیاز به اطلاعات بیشتری برای تصمیم‌گیری دارید، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم با مزایا و معایب این دو سیستم ضد سرقت محبوب آشنا شویم و به مقایسه ردیاب خودرو و دزدگیر بپردازیم.

ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر؟ آشنایی با بهترین سیستم‌های ضد سرقت خودرو

قبل از این که بخواهیم به سؤال «ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر؟» پاسخ دهیم بهتر است ابتدا کمی با ماهیت آن‌ها آشنا شویم. این ضد سرقت مجموعه‌ای از سنسورها است که وجود انواع خطرات را تشخیص و از طریق آژیر به صاحب خودرو اخطار می‌دهد. ریموت دزدگیر، امکان کنترل قفل در را در فاصله‌ای معین فراهم می‌کند.

در مقابل ردیاب دستگاه پیچیده‌تری است و سیستم به‌روزتری محسوب می‌شود. ردیاب هم مانند دزدگیر دارای سنسورهای مختلفی است، با این تفاوت که ردیاب از سیستم‌های پیشرفته مانند اینترنت و جی‌پی‌اس استفاده می‌کند تا وجود هرگونه خطری را از طریق نرم‌افزار موبایلی، پنل مدیریت و حتی اس ام اس به صاحب خودرو اطلاع دهد. در ادامه به مقایسه امکانات ردیاب و دزدگیر می‌پردازیم.

دزدگیر خودرو چگونه کار می‌کند و چه امکاناتی دارد؟

دزدگیرها در حال حاضر پراستفاده‌ترین سیستم‌های ضد سرقت خودرو هستند و اکثر خودروهای تولید روز به‌صورت پیش‌فرض به سیستم‌های دزدگیر مجهز می‌شوند. اما آیا امکانات دزدگیر برای جلوگیری از سرقت کافی است؟ برای پاسخ به این سؤال بهتر است ابتدا نگاهی به لیست امکانات دزدگیر بیاندازیم.

آلارم یا آژیر: برای اعلام وجود خطر و اطلاع به صاحب خودرو ریموت کنترل: کنترل قفل درها و غیر فعال سازی آلارم. در ریموت های تصویری اطلاعات بیشتری از وضعیت خودرو نمایش داده می‌شود. سنسورهای مختلف: سنسورهای دزدگیر می‌توانند باز شدن درب‌ها، شکستن شیشه ماشین، وارد شدن فشار و جا به جایی خودرو را تشخیص دهند.

به این لیست امکانات محدودی مانند امکان روشن و خاموش کردن موتور و چراغ‌ها را هم می‌توان اضافه کرد. نمونه‌های پیشرفت تری مانند دزدگیر سیم کارتی دارای نرم‌افزارهای موبایلی هستند که امکانات جذاب‌تری دارند. بااین‌حال اساس کار همه آن‌ها شامل همین سه ویژگی بالا می‌شود.

معایب دزدگیر خودرو؛ چرا دزدگیرها نمی‌توانند دزدها را بگیرند!

دزدگیرها اولین سد دفاعی در مقابل دزدها هستند اما نقطه‌ضعف‌های زیادی دارند. صدای بلند آلارم و آژیر در شلوغی خیابان‌ها شنیده نمی‌شود. از طرفی فاصله یا وجود مانع نیز باعث شنیده نشده آلارم خواهد شد. تشابه صدای آلارم ها هم مشکل دیگری است که باعث بروز اشتباه می‌شود.

نکته مهم دیگر، امکان قطع کردن سیستم دزدگیر خودرو است. سارقان حرفه‌ای امروزی به‌خوبی را راه‌های جلوگیری از به صدا درآمدن آژیر یا قطع دزدگیرها آشنا هستند.

حتی اگر از همه این موارد چشم‌پوشی کنیم، دزدگیرها تا زمانی که سارق وارد خودرو نشده باشد، کاربرد دارند. بعد از دزدیده شدن خودرو، دزدگیرها هیچ فایده‌ای برای شما نخواهند داشت و هیچ کمکی برای پیدا کردن خودرو به شما نمی‌کنند.

آشنایی با ردیاب خودرو؛ امکانات فراوان برای پیشگیری از هرگونه دزدی

ردیاب خودرو وسیله بسیار ساده‌ای است که امکان ردیابی خودرو از طریق جی‌پی‌اس را فراهم می‌کند. نحوه کار ردیاب خودرو بسیار ساده است. انواع مختلی از این دستگاه وجود دارد بعضی از آن‌ها به سیستم برقی خودرو متصل می‌شوند و بعضی دیگر در دسته ردیاب خودرو آهنربایی قرار می‌گیرند که حتی نیازی به سیم‌کشی نیز ندارند.

این دستگاه‌های کوچک تقریباً همه امکانات یک دزدگیر ساده را دارند و علاوه بر آن معایب دزدگیرها را برطرف کرده‌اند. مهم‌ترین مزیت ردیاب‌ها این است که مسافت خاصی محدود نیستند. شما در هر زمانی در هر مکانی می‌توانید از موقعیت دقیق خودرو و وضعیت با خبر شوید. به‌این‌ترتیب حتی اگر خودروی شما دزدیده‌شده باشد، خیال شما از پیدا کردن محل دقیق ماشین راحت خواهد بود. علاوه بر این امکان کنترل از راه دور یا امکانات پیشرفته‌ای مانند شنود خودرو نیز با استفاده از ردیاب‌ها فراهم می‌شود.

امکانات ردیاب خودرو؛ چرا ردیاب خودرو بهتر از دزدگیر است؟

ردیاب‌ها علاوه بر امکانات پایه مانند هشدار اعلام سرقت، ضربه، حرکت خودرو و باز شدن درب‌ها به امکانات بسیار پیشرفته‌تری مجهز شده‌اند. با استفاده از ردیاب شما می‌توانید لحظه‌به‌لحظه حرکت خودرو روی نقشه ببینید، از وضعیت خاموش یا روشن بودن خودرو در هر فاصله‌ای آگاه شوید و حتی کنترل خودرو را از راه دور و روی گوشی به دست بگیرید و موتور ماشین را خاموش کنید!

ردیاب‌های مخفی دیاگی یا فندکی باقابلیت ارسال پیام کمک و ردیاب‌های پیشرفته باقابلیت شنود آنلاین یا حتی تعیین محدوده حرکتی و حداکثر مجاز برای خودرو از دیگر برتری‌های ردیاب‌ها نسبت به دزدگیرهای خودرو هستند. مجموع این عوامل در کنار هم ردیاب‌ها را به گزینه‌های بسیار بهتری تبدیل می‌کند.

مقایسه قیمت ردیاب و دزدگیر، چرا خرید ردیاب به‌صرفه‌تر است؟

بااینکه در نگاه اول، قیمت دزدگیرها کمی پایین‌تر از ردیاب‌ها به نظر می‌رسد؛ اما در صورت مقایسه امکانات کفه ترازو کاملاً به نفع ردیاب‌ها سنگینی خواهد کرد. ساده‌ترین ردیاب‌ها در اکثر موارد امکانات بسیار بیشتر و پیشرفته‌تری نسبت به دزدگیرهای گران‌قیمت و پیشرفته بازار دارند. از طرفی این موضوع که حتی بعد از دزدیده شدن خودرو نیز می‌توانید کنترل خودرو را به دست بگیرید یا از محل دقیق آن با خبر شوید، موضوع مهمی است که خرید ردیاب را کاملاً به‌صرفه‌تر می‌کند.

ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر؟ سؤالی که پاسخ داده شد

در این مقاله سعی کردیم بهترین پاسخ را برای سؤال مهم «ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر؟» پیدا کنیم. با یک نگاه کلی، برتری‌های ردیاب نسبت به دزدگیر کاملاً مشخص است. دزدگیرها نقاط ضعف فراوانی دارند و به‌تنهایی نمی‌توانند امنیت خودروی شما را فراهم کنند. استفاده هم‌زمان از دزدگیر و ردیاب ترکیب طلایی است که می‌تواند شما را از مزایای هردو سیستم ضد سرقت بهره‌مند کند.

 بااین‌حال، اگر قصد انتخاب یک گزینه را دارید، بدون شک ردیاب گزینه است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت www.iranrahyab.com بهترین ردیاب‌های خودرو اصل و باکیفیت را باقیمتی مناسب تهیه کنید.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دزدگیر ردیاب خودرو ردیاب ها ضد سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن

شاسی‌بلند جدید آواتر ۱۱ امروز در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد. این خودرو که اولین محصول برند آواتر شناخته می‌شود، توسط نادر فقیه‌زاده، طراح سابق بی‌ام‌و طراحی شده است.

به گزارش خبر آنلاین، آخرین مدل معرفی شده از آواتر در چهار مدل ارائه می‌شود که از ۴۱۵۰۰ تا ۵۳۹۰۰ دلار (معادل دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) متغیر است. خودروی اصلاح شده به جای تغییرات اساسی، بر اصلاحات تمرکز دارد.

همانطور که ماه گذشته در آواتر ۱۲ معرفی شد، آواتر ۱۱ اکنون با رنگ طلایی فلورسنت عرضه می‌شود. این رنگ از رنگ‌دانه‌های متغیر استفاده می‌کند که رنگ‌ها را در زوایای خاص تغییر می‌دهد. بر اساس پلت فرم EP ۱، آواتر ۱۱ دارای گزینه‌های تک موتوره یا دو موتوره و انتخاب برد ۵۸۰ کیلومتر تا ۷۳۰ کیلومتر است.

پیشرانه DriveONE هواوی، موتور‌های تک یا دوگانه را با قدرت ۳۰۸ تا ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ تا ۶۵۰ نیوتن متر ارائه می‌کند. شتاب‌گیری صفر تا صد این خودرو از ۳٫۹تا ۶٫۶ ثانیه متغیر است. گزینه‌های باتری شامل ۹۰ یا ۱۱۶ کیلووات ساعت با شارژ سریع ۷۵۰ ولت هستند.

فضای داخلی اکنون دارای طرح رنگ بنفش/سفید است. تزئینات طلایی نیز برای مطابقت با رنگ طلایی فلورسنت جدید وجود دارند. صفحه‌نمایش مرکزی ۱۵٫۶ اینچی از قابلیت تقسیم صفحه پشتیبانی می‌کند و ناوبری، بازی‌ها و فیلم‌ها را نمایش می‌دهد. نمایشگر کیلومترشمار ۱۰٫۲۵ اینچی نیز در آواتر ۱۱ وجود دارد. همه مدل‌های آواتر ۱۱ مدل ۲۰۲۴ اکنون دارای سیستم صوتی Meridian با ۲۵ بلندگو هستند.

صندلی‌های مدل قبلی آواتر ۱۱ باعث ناراحتی برخی از افراد در طول سفر‌های طولانی‌تر می‌شد. با این حال، مدل ۲۰۲۴ دارای چرم نرم‌تر بوده و مشکلات قبلی را از بین برده است. علاوه بر این، تمامی نسخه‌های این خودرو به صندلی‌های جلویی با جاذبه صفر مجهز شده‌اند، در حالی که صندلی‌های عقب سردکن و گرمکن را برای سواری مجلل‌تر فراهم می‌کنند.

جدیدترین مدل‌های آواتر ۱۱ دارای سیستم پیشگیری از برخورد همه‌جانبه هستند. هنگام حرکت بین سرعت ۳۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم پیشگیری از برخورد با موانع جانبی (LOCP)، با هدایت خودرو به خط اصلی خود در صورت شناسایی مانع به راننده کمک می‌کند. این امر از برخورد در هنگام تغییر لاین جلوگیری می‌کند.

آواتر در سال ۲۰۱۸ توسط Changan New Energy و نیو تأسیس شد. نیو بعداً کناره‌گیری کرد و CATL جایگزین آن شد که اکنون ۱۷ درصد از شرکت را در اختیار دارد. چانگان ۴۰ درصد از سهام را در اختیار دارد و هواوی تامین کننده اصلی آن است.

دیگر خبرها

  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • ببینید | پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • نظر مولر درباره حواشی هوینس-توخل: اهمیتی نمی‌دهم!
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن