Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نشریه انگلیسی زبان داون چاپ اسلام‌آباد روز یکشنبه در سرمقاله خود با عنوان "تحریم‌های بیشتر ایران" افزود که با نزدیک شدن به موعد انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا، دولت فعلی این کشور درصدد تشدید تنش‌ها با جمهوری اسلامی ایران است که ظاهراً هدف آن تقویت پایگاه رای راستگرایان حامی ترامپ و همزمان خوشنودی دوستان خاورمیانه‌ای وی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سرمقاله آمده است: هفته‌های اخیر دولت ترامپ ۱۸ بانک ایرانی را تحریم‌ کرد و مطابق آن هر طرف خارجی که با این نهادها همکاری کند در حقیقت خشم آمریکایی‌ها را خریده است، اما هدف اصلی سیاست تحریمی آمریکا ضربه زدن به معیشت مردم ایران و تداوم ایجاد موانع در مسیر مبارزه ایرانی‌ها علیه ویروس کووید-۱۹ است.

روزنامه داون پاکستان افزود: آمریکایی‌ها با متهم‌ کردن ایران به حمایت از فعالیت‌های تروریستی و انجام فعالیت‌های هسته‌ای، تحریم‌ها را توجیه می‌کنند اما صریحاً مشخص است که این نه توجیه، بلکه بهانه‌ای ناپسند است. 

به نوشته این روزنامه، لفاظی‌های آمریکا و ترامپ قانع کننده نیست خصوصاً زمانی که ما شاهد همراهی واشنگتن با آن دسته از متحدان این کشور هستیم که دارای سوابق نقض حقوق بشر می‌باشند.

این روزنامه انگلیسی زبان افزود: ناظران بین المللی تاکید دارند که تحریم‌های آمریکا کارشکنی در جنگ علیه کرونا است و همزمان تلاش‌های ایران را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

در این سرمقاله آمده است: ترامپ سیاست عاقلانه‌ای در قبال ایران ندارد و تهاجمی تر شدن رویکرد واشنگتن وضعیت منطقه را که از قبل دچار نابسامانی و عدم ثبات است، متشنج می‌کند.

روزنامه داون خطاب به میانه‌روها در آمریکا توصیه کرد که آنان باید جلوی لفاظی‌ها علیه ایران را بگیرند و ترامپ نیز به جای رویکرد زورمندانه مسیر دیپلماسی را در پیش گیرد، در غیر این صورت آمریکایی‌ها مسوول هرگونه اقدام جدید ایران برای کاهش تعهدات برجامی خواهند بود.

برچسب‌ها برجام انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ خاورمیانه پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ خاورمیانه برجام انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ خاورمیانه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای اجرای قانون «مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی ایالات متحده آمریکا در منطقه»، به ویژه به استناد مواد ۴ و ۵ قانون فوق الذکر، اشخاص و نهادهای آمریکایی زیر را به دلیل حمایت و تامین مالی رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات تروریستی و ترویج و حمایت از تروریسیم و نقض فاحش حقوق بشری در جنگ علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه، تحت تحریم قرار می دهد:

اشخاص حقوقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. شرکت تسلیحاتی لاکهید مارتین (The Lockheed Martin Corporation) به دلیل تهیه و تامین تجهیزات نظامی برای رژیم اسرائیل در طول جنگ غزه؛

۲. شرکت جنرال داینامیک (General Dynamics Corporation) به دلیل تهیه گلوله های ۱۵۵ میلی متری برای رژیم اسرائیل در جنگ علیه غزه؛

۳. شرکت اسکایدیو (Skydio) به دلیل ارسال پهپاد به رژیم اسرائیل در جنگ غزه؛

۴. شرکت شورون (Chevron Corporation) به دلیل همکاری با اسرائیل در استخراج چاه های گاز واقع در شرق مدیترانه و بهره برداری رژیم اسرائیل از منابع مالی حاصل از آن در حمله به غزه؛

۵. شرکت اطلاعاتی خارون (Kharon Company) به دلیل نقش آن در تحریم وزارت خزانه داری آمریکا علیه حماس، کوشش جهت قطع دسترسی حماس و جهاد اسلامی به شبکه انتقال ارز کریپتو به بهانه پولشویی؛

اشخاص حقیقی زیر به دلیل حمایت و همدستی با رژیم صهیونیستی در ارتکاب اقدامات شنیع علیه مردم فلسطین به ویژه مردم نوار غزه تحت تحریم قرار می گیرند:

۱. جیسون گرینبلات (Jason Greenblatt): مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به دلیل حمایت از نابودی حماس و اولویت دادن حذف این گروه به هر گونه اقدام اصلاحی در فلسطین؛

۲. مایکل روبین (Michael Rubin): از اندیشکده امریکن اینترپرایز به دلیل حمایت از تداوم حمله به حماس تا نابودی کامل این گروه و حذف آن در نوار غزه؛

۳. جیسون برادسکی :(Jason Brodsky) مدیر اجرایی گروه اتحاد علیه ایران هسته ای به دلیل طرح ایده های ضد فلسطینی و انتشار گزارش غیر واقعی در مورد جمهوری اسلامی ایران در عملیات طوفان الاقصی؛

۴. کلیفورد می (Clifford D. May): رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۵. ژنرال برایان فنتون (Bryan P. Fenton): فرمانده نیروهای عملیات ویژه ارتش آمریکا به دلیل کمک اطلاعاتی و امنیتی به رژیم صهیونیستی اسراییل؛

۶. براد کوپر(Brad Cooper) : فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

۷. گرگ هایز (Gregory J. Hayes) :مدیرعامل شرکت تسلیحاتی RTX به دلیل حمایت از اقدامات ضد حقوق بشری در جنگ غزه؛

جمهوری اسلامی ایران در راستای تعهدات بین المللی خود در حوزه حقوق بشر و نیز در مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم، به ویژه مبارزه با تروریسم دولتی ایالات متحده آمریکا، تحریم های یادشده را علیه اشخاص و نهادهای فوق اعمال می نماید.

تمام نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را جهت اجرای این تحریم ها معمول خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ستون سرکوب