Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) به دلیل ادامه فراگیری و شیوع ویروس تصمیم به برگزاری «متمرکز» دیدارهای انتخابی کاپ آسیا در دو پنجره باقی مانده گرفته است. بر این اساس یکی از تیم‌ها در هر یک از گروهای ۵ گانه انتخابی کاپ آسیا، میزبانی دیدارهای پنجره دوم و سوم را بر عهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران از جمله متقاضیان میزبانی این رقابت‌ها در گروه E است. فدراسیون بسکتبال کشورمان اوایل مهرماه درخواست رسمی خود برای برگزاری دیدارهای هر دو پنجره دوم و سوم انتخابی کاپ آسیا را به فیبا آسیا اعلام کرد تا در زمان مقرر بتواند میزبان هم گروه‌ها و حریفانش باشد.

تا به امروز اما فیبا هنوز پاسخی به درخواست ایران نداده اما به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال کشورمان از قطر به عنوان گزینه اصلی برای میزبانی یاد می‌شود.

ابهام دیگر در مورد دیدارهای دو پنجره انتخابی کاپ آسیا هم در رابطه با زمان این دیدارهاست؛ پیش از این قرار بود دیدارهای پنجره دوم از ۶ آذرماه آغاز شود و ۳۰ بهمن ماه هم به عنوان زمان مقرر برای آغاز دیدارهای پنجره سوم در نظر گرفته شده بود اما طبق طرح‌های پیشنهادی توسط فیبا آسیا، تغییر و جابه جایی زمان این دو پنجره هم از نظر نیست.

در هر صورت احتمال می‌رود طی هفته جاری فیبا آسیا تصمیم نهایی خود در مورد زمان و محل برگزاری دیدارهای انتخابی کاپ آسیا را مشخص کند به خصوص که فدراسیون ایران هم اخیراً خواستار تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر این موضوع شده است.

رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: قرار بود هفته گذشته فیبا آسیا در رابطه با پنجره‌های انتخابی کاپ آسیا تصمیم گیری کرده و حداقل میزبان پنجره دوم را مشخص کند اما نه در این زمینه اطلاع رسانی صورت گرفت و نه در مورد زمان بازی‌ها.

وی ادامه داد: ایران متقاضی تصمیم گیری سریع‌تر فیبا آسیا در مورد انتخابی کاپ آسیا است به خصوص که نتیجه آن در برنامه ریزی ما برای لیگ برتر تاثیرگذار است. این موضوع را در صحبتی که هفته گذشته با هاکوب خاجیریان دبیر کل فیبا آسیا داشتم هم تاکید کردم. فکر می‌کنم طی هفته جاری میزبان انتخابی کاپ آسیا مشخص شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: ایران آمادگی میزبانی را دارد و درخواست رسمی خود را هم اعلام کرده است اما طبق برخی صحبت‌ها، احتمالاً قطر میزبان خواهد شد. این موضوع رسمی اعلام نشده اما توسط برخی منابع مطرح اینگونه مطرح شده که قطر میزبان پنجره دوم در گروه ما خواهد بود.

وی همچنین در مورد زمان پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا و اینکه «احتمال تغییر آن چقدر است؟»، خاطرنشان کرد: پیش از این فیبا آسیا اینگونه اعلام کرد که احتمال دارد زمان برگزاری دیدارهای پنجره دوم به زمان مقرر برای دیدارهای پنجره سوم موکول شود و دیدارهای این پنجره (سوم) هم به سال آینده میلادی موکول شود اما این قطعیت اینجا به جایی مشخص نیست. تصمیم فیبا که طی هفته جاری اعلام می‌شود، این ابهام را هم برطرف می‌کند.

طباطبایی تاکید کرد: اگر طبق قرار قبلی، دیدارهای پنجره دوم آذرماه برگزار شود ما در ایران باید در فاصله زمانی ۱۲ - ۱۰ روز قبل از آن مسابقات لیگ را متوقف کنیم تا اردوی آماده سازی تیم ملی برگزار شود. در غیر این صورت لیگ را به صورت متوالی تا زمان جدیدی که برای این پنجره مقرر خواهد شد، ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عربستان و سوریه حریفان تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا هستند. ملی پوشان کشورمان در پنجره سوم هم باید قطر و عربستان دیدار داشته باشند.

دیدارهای پنجره نخست مسابقات بسکتبال انتخابی کاپ آسیا اسفندماه سال گذشته برگزار شد و تیم ملی بسکتبال کشورمان طی دو دیدار خانگی موفق به شکست سوریه (۹۴ بر ۴۸) و قطر (۹۵ بر ۵۲) شد.

کد خبر 5050174

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی بسکتبال مسابقات کاپ آسیا میزبانی ایران رامین طباطبایی تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال استقلال تهران لیگ قهرمانان فوتبال آسیا محمود فکری تیم ملی فوتبال ایران لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس هندبال تیم ملی فوتسال ایران بشار رسن تیم فوتبال النصر عربستان لیگ کشتی ویروس کرونا فدراسیون کشتی دیدارهای پنجره دوم فدراسیون بسکتبال انتخابی کاپ آسیا فیبا آسیا دو پنجره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا

ارسلان کاظمی، درباره دلایل باخت شهرداری گرگان مقابل الریاضی لبنان صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین بازی از سری فینال سوپر لیگ غرب آسیا، با نتیجه سنگین ۹۵ - ۶۰ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد که ارسلان کاظمی، کاپیتان و ستاره کهنه کار این تیم درباره دلایل باخت در  این بازی صحبت کرد. 

ارسلان کاظمی پس از باخت مقابل الریاضی لبنان گفت: دو، سه هفته است که ما به دنبال جذب یک بازیکن خارجی دوم هستیم تا تیم را از این شرایط سخت خارج کنیم. امیدوارم برای بازی بعد یک بازیکن جذب کنیم چون واقعا تیم ما به بازیکن (در پست پنج) نیاز دارد.

او ادامه داد: من از اینکه ۴۰ دقیقه کامل در زمین بازی کنم متنفرم اما در ۴ - ۵ باز اخیر این کار را کرده‌ام چون تیم به من نیاز داشت. با این حال برخی مواقع نمی‌شود این کار را به خوبی انجام داد. من امیدوارم دومین بازیکن خارجی را برای تیم جذب کنیم.

کاظمی در پایان صحبت‌های خود گفت: ما خیلی بد بازی کردیم. در این دیدار ۳۵ اقدام سه امتیازی داشتیم که فقط ۲۰ درصد آنها تبدیل به امتیاز شد. وقتی یک تیم از ۳۵ پرتاب تنها ۷ بار موفق به کسب امتیاز می‌شود، راهی برای بردن وجود ندارد و به نظر من اصلی‌ترین دلیل باخت همین بود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان
  • دلیل باخت شهرداری در فینال بسکتبال غرب آسیا
  • زمان نبرد فینال آسیا بین ایران _ تایلند مشخص شد
  • حضور شمشیربازان چادرملو در رقابت‌های انتخابی آسیا
  • تیم بسکتبال شهرداری گرگان در اولین دیدار شکست خورد
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • برنامه دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا + نتایج بازی‌ها
  • زمان برگزاری مراسم یادبود پیشکسوت فقید بسکتبال
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا