Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@04:58:55 GMT

بحران کرونا در کردستان / فاجعه در راه است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۳۳۹۱

بحران کرونا در کردستان / فاجعه در راه است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه وضعیت کردستان از لحاظ همه‌گیری کرونا به سمت فاجعه پیش می‌رود گفت: درصورت بی اهمیتی نسبت به هشدارها و عدم کاهش تماس فیزیکی مردم باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزانمان باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان،  ابراهیم قادری اظهار کرد: با توجه به اینکه پیک جدید کرونا که از اواخر شهریور ماه شروع و هر لحظه وسیع‌تر می‌شود،  متاسفانه به سمت یک فاجعه پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: درصورت بی اهمیتی نسبت به هشدارها و عدم کاهش تماس فیزیکی مردم و استفاده نکردن از ماسک باید منتظر مرگ ده‌ها نفر از عزیزانمان باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:  از ۱۰  روز آینده وضعیت وخیم خواهد شد مگر اینکه سریعا رعایت مسایل بهداشتی تشدید و مهمانی‌های خانوادگی تعطیل شوند.

دکتر قادری  تاکید کرد: حضور در مکان‌های شلوغ و پر جمعیت، مرگ بار و باعث ابتلای فرد و خانواده‌ها به کرونا خواهد شد.

وی ادامه داد:  از همه مسولان، مردم و اصناف خواهش می‌کنیم رعایت اصول بهداشتی را در ادارات، اصناف و مغازه ها و همچنین در خانواده ها جدی بگیرند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، این پیک، بسیار خطرناک بوده و با توجه به اینکه همه شهرستان‌ها درگیر هستند، امکان خدمت رسانی را به حداقل می‌رساند.

دکتر قادری بیان کرد: استان کردستان  به یک تغییر رفتار سریع و وسیع در مردم نیاز دارد تا بتوان جلوی پیشرفت این پیک را گرفت و از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه  هم اکنون باید اقدامات پیشگیرانه را شروع کرد چراکه ممکن است فردا دیگر دیر باشد، افزود:  افراد دارای علایم باید خود را مبتلا به کرونا فرض کنند و ضمن استراحت کامل که می‌تواند نجاتبخش باشد، به پزشک مراجعه کنند و از حضور در مهمانی‌ها خودداری و تماس فیزیکی خود با دیگران را قطع کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان فاجعه بحران علوم پزشکی کردستان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از ظهر امروز در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران مردمی‌سازی سلامت را گامی در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند.

رضا صفری شعار هفته سلامت را سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده شهری در ساتان مصداق بارز این شعار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر است.

صفری با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

 

دیگر خبرها

  • متکی هیچ تماسی با ابوترابی برای ریاست مجلس نداشته است
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه