Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:30:36 GMT

موارد وقف با موضوع روز در ابرکوه به هزار مورد رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۳۴۲۱

موارد وقف با موضوع روز در ابرکوه به هزار مورد رسید

ابوالفضل زمانی  روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت دهه وقف (۲۴ مهرتا سوم آبان‌ماه)با تاکید بر اینکه واقفان خیراندیش برای وقف اموال خود نگاهشان به نیازهای روز جامعه باشد ، اظهار کرد: کمک به ازدواج جوانان ، اشتغال جوانان ، کمک برای تهیه هزینه جهیزیه ، کمک به درمان بیماری های خاص و سلامت و علم و فناوری از جمله نیازها و  موضوع های روز جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹، ۱۰۰ رقبه جدید در شهرستان شناسایی شده و تعداد موقوفه ها به ۳۳۰  مورد رسیده است.

وی با اشاره به افزایش موارد وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه در چند سال اخیر، اظهار کرد: این موارد نشانگر بازگشت اعتماد مردم به  وقف به‌عنوان یک عنصر فعال و گره‌گشا در حل بسیاری از مشکلات و چالش های اجتمتاعیاست.

زمانی خاطرنشان کرد: نقش نمایندگانن خبرگزاری ها، مطبوعات و روحانیان در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف که باعث ارتقاء جایگاه آن در جامعه شده بسیار تاثیرگذار است.

رییس اوقاف ابرکوه در ادامه از ثبت پنج مورد وقف جدید در نیمه نخست امسال  در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای احیای این سنته حسنه طرح های توسعه مسجد ، خانه عالم ، مدرسه علمیه خواهران کوثر، مجتمع فرهنگی و مذهبی ، کمک هزینه جهیزیه، درمان نیازمندان و فقرا به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال وقف شد که در سامانه جامع موقوفات سازمان اوقاف کشور نیز به ثبت رسیده است.

زمانی در ادامه واقفان این طرح ها را حسین فلاح زاده ، ورثه مرحوم رضا زارع ، اسماعیل برزگر زاده ، محمد علیدوست و منصور عابدی ذکر کرد و خواستار مشارکت بیشتر علاقه مندان و افراد خیر به وقف بخشی از اموال و درآمدهای خود شد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری اجاره و مال الاجاره درآمد موقوفه های شهرستان به روزرسانی شده است ،  اضافه کرد: طرح بروز رسانی کارشناسی اجاره موجب شده که عواید موقوفه های شهرستان ۷۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته باشد.

زمانی ادامه داد:  این درآمدها در اجرای نیات واقفان خیراندیش صرف مجالس روضه خوانی و تعزیه خوانی سید الشهداء (ع) ، امور قرآنی ، فرهنگ دینی و اجتماعی و خیریه می شود و ۵۰ درصد درآمد موقوفه ها هم برای مجالس روضه خوانی و عزاداری اختصاص دارد.

رییس اوقاف و امور خیریه ابرکوه  یادآور شد: تاکنون با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان برای بیش از پنج میلیون مترمربع از اراضی کشاورزی موقوفه اهای ین شهرستان سند مالکیت صادر شده است.

زمانی از توزیع  ۲۲۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۵ میلیون تومان با عنوان احسان ماندگار بین اقشار نیازمند در دهه وقف خبر داد و افزود: ارزش هر یک از ین بسته ها ۲۵۰ هزار تومان است.

وی ، راه اندازی دفتر مشاوره وقف، دیدار کارکنان با امام جمعه شهرهای ابرکوه و مهردشت ، تجلیل از ۳۰ نفر از یاوران وقف ، غباروبی امامزادگان و بقاع متبرکه، ،بر پایی ایستگاه همه واقف باشیم ، تجلیل و تکریم از مدافعان جامعه سلامت، از جمله برنامه های این دهه بیان کرد.

شهرستان ابرکوه دارای پنج امامزاده به نام‌های احمد(ع) و شهیدان(ع) در شهر ابرکوه ، حمیده خاتون دختر موسی بن جعفر (ع) در روستای اسفندآباد، عباس بن علی (ع) در روستای‌  مریم آباد و سیداحمد و سیدمحمود(ع) در شهر مهردشت است.

 مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنینحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ۱۲ مهر ماه امسال با اشاره به اینکه ۷۴ درصد موقوفه های استان کشاورزی است گفت: یزد ۳۰ هزار و ۱۰۰ رقبه متصرفی منفعتی دارد.

  وی در حاشیه نشستی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۴۰۵ رقبه موقوفه استان کاربری کشاورزی دارد، اظهار داشت: ۷۴ درصد موقوفه های استان مربوط به بخش کشاورزی،  ۱۲ درصد مسکونی،  ۱۱ درصد تجاری و سه  درصد نیز سایر موقوفه هاست.

وی از جمله ویژگی‌های موقوفه های استان را متراژ پایین ذکر کرد و افزود: این مساله باعث شده سرمایه‌گذاری بر موقوفه ها از صرفه اقتصادی خارج شود و اکنون ۹۲ درصد رقبه ها  زیر پنج هزار متر،مربع   ۸۶ درصد زیر دو هزار مترمربع،  ۷۳ درصد زیر یک هزار مترمربع  و ۵۱ درصد رقبه های زیر ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد.

وی با اشاره به برگزاری هشتاد و دومین نشست کمیسیون املاک سازمان اوقاف به میزبانی یزد با حضور ۲ معاون و سه نفر از مدیران کل اقتصادی سازمان اوقاف و امورخیریه برای تعیین تکلیف موقوفه های استان گفت: در راستای مشکلاتی که در حوزه وقف در استان وجود داشته و همچنین تصرفات غیرمجاز بر روی املاک وقفی، این نشست برگزار و موضوع در حال بررسی است.

زارع‌زاده اطهار  امیدواری کرد که با توجه به مشکلات حوزه وقف و اختلاف با متصرفان و مستاجران وقف، بتوانیم به تدریج این موضوع ها را رفع کنیم و به نظر می رسد در حرکت کلی مجموعه اوقاف استان سرعت خوبی در رسیدگی به موقوفه ها شکل گرفته است.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه ابرکوه وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه ابرکوه وقف سازمان اوقاف و امور خیریه ابرکوه وقف اخبار کنکور سازمان اوقاف اوقاف و امور موقوفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب

سردار علی ولیپور گودرزی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه که ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، درباره ایمنی خودروها و اقدامات ضروری برای جلوگیری از سرقت خودرو نیز گفت: جلسات مستمری در خصوص ایمنی و امنیت خودروها میان خودروسازان و پلیس آگاهی برگزار شده و همچنان نیز جلساتی در این خصوص برگزار می‌شود. ما در این جلسات موارد و پیشنهادات خود را در مورد ایمنی خودروها و راهکارهای ارتقاء امنیت خودروها ارائه دادیم که یکی از موارد مطرح شده از طرف ما این بود که تمامی خودروها به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد:‌ در جلسات مستمر خود با شرکت‌های خودروساز داخلی، نظرات و دیدگاه‌های خود را در این خصوص بیان می‌کنیم و در مواردی هم با توجه به پرونده‌های موجود مواردی از نقص ایمنی خودروها را به خودروسازان منتقل می‌کنیم تا آن را برطرف کنند. البته در همین راستا نیز تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تفاهمنامه همکاری میان پلیس و یکی از شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه ساخت ردیاب گفت: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها است و می‌تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.از این رو تاکید پلیس این است که خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند.

وی ادامه داد: همچنین مالکان خودروهای فعلی نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز معتبر خودروی خود را به ردیاب مجهز کنند. علاوه بر آن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیسی نیز ضروری است. استفاده از قفل فرمان، پارک خودرو درمحل‌های دارای روشنایی و تردد و ... از جمله این موارد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد