Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@14:02:05 GMT

صدور چک در وجه حامل ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۳۴۴۲

صدور چک در وجه حامل ممنوع شد

رویداد۲۴ نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه دو فوریت الحاق یک تبصره به قانون صدور چک مبنی بر ممنوعیت صدور چک تضمینی در وجه حامل که به دو سوم آرای نمایندگان نیاز داشت، مخالفت کرده و سپس با یک فوریت این لایحه با ۱۷۰ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماده واحده این لایحه آمده است: متن زیر به‌عنوان تبصره (۴) به ماده (۱۴) قانون صدور چک- مصوب ۱۳۵۵- و اصلاحات بعدی آن الحاق می‌شود:

تبصره۴- صدور و تحویل چک‌های تضمین‌شده توسط بانک‌ها به مشتری، مستلزم تکمیل برگه (فرم) درخواست توسط متقاضی در شعبه بانک در حضور متصدی بانکی، درج مشخصات دقیق گیرنده بر روی چک تضمین‌شده بر اساس ضوابط اعلامی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نیز ثبت علت درخواست صدور چک مذکور نزد بانک صادرکننده چک می‌باشد.

بیشتر بخوانید: پول‌های جدید چه زمانی وارد چرخه اقتصادی کشور می‌شود؟

وصول مبلغ چک تضمین‌شده توسط بانک، صرفاً در وجه گیرنده (ذی‌نفع) که مشخصات وی بر روی چک تضمین‌شده درج گردیده است، امکان‌پذیر می‌باشد و ظهرنویسی و انتقال چک تضمین‌شده به دیگری، فاقد اعتبار خواهد بود. ابطال چک تضمین‌شده به درخواست متقاضی یا وکیل و نماینده قانونی وی جهت واریز وجه چک به حساب متقاضی، بدون نیاز به ظهرنویسی گیرنده (ذی‌نفع) توسط بانک امکان‌پذیر است.

دستورالعمل اجرائی این تبصره به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به‌تصویب شورای پول و اعتبار می‌رسد.

منبع: برنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، چک برگشتی ، چک پول سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 چک برگشتی چک پول قیمت سکه چک تضمین شده توسط بانک صدور چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد

رئیس اداره هواشناسی کیش با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در این جزیره گفت: تردد تمام شناورهای دریایی سبک و تفریحی در جزیره ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، محمود بهرامی در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در جزیره کیش و ممنوعیت تردد تمام شناورهای دریایی سبک و تفریحی در این جزیره اظهار کرد: بازه زمانی این هشدار از امروز و به مدت ۲۴ ساعت خواهد بود و سرعت تندباد لحظه‌ای در جزیره تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی خواستار تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری شد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که ارتفاع امواج تا ۲.۵ متر برسد.

رئیس اداره هواشناسی کیش با اشاره به احتمال آسیب به قفس‌های ماهیگیری در منطقه گفت: بارش باران نیز در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، هشدار نارنجی هواشناسی در صورت احتمال خسارت گسترده صادر می‌شود.

کد خبر 749627

دیگر خبرها

  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است