Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:31:33 GMT

جوراب واریس را چه مدت باید بپوشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۳۷۰۸

جوراب واریس را چه مدت باید بپوشیم؟

اگر به نارسایی مزمن وریدی مبتلا هستید ، در پایان روز معمولاً دچار سنگینی پاها و تورم مچ پا می شوید. همچنین ممکن است درد یا گرفتگی شبانه در پاها نیز داشته باشید.

این علائم زمانی اتفاق می افتد که دریچه های وریدهای شما آسیب ببیند و حرکت در خون برای پاها به سمت قلب در برابر جاذبه برای خون دشوار شود. سپس خون در اطراف مچ پا و ساق پای شما جمع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت زمان، عدم کارکرد صحیح پمپاژ و جریان خون در رگ ها می تواند منجر به بروز رگ های واریسی شود. این رگ ها، پیچ خورده، طنابی مانند، به رنگ مایل به آبی یا بنفش هستند که در زیر پوست شما دیده می شود.

در صورتی که واریس به حدی باشد که به تشخیص پزشک نیاز به درمان داشته باشد، جوراب های فشاری ممکن است کمک کنند. اگر برای بهبود گردش خون در پاهای شما، جوراب واریس برای شما تجویز شده است؟ شما باید این جوراب ها را چندین سال و در مواردی تا آخر عمر بپوشید.

کاربرد جوراب واریس چیست؟

از جوراب واریس از قدیم برای بهبود گردش خون استفاده می شود. سربازان رومی اغلب برای بهبود گردش خون در هنگام راهپیمایی های طولانی ، پاها را در بندهای چرمی می پیچیدند. جوراب های واریس مدرن پیچیده تر هستند و به ایجاد فشار مداوم در پاها ، کمک می کنند تا خون به سمت قلب برگردد. جوراب ساق بلند معمولاً فشار بیشتری را در نزدیکی مچ پا و پا وارد می کند که جریان خون را تقویت می کند.

مطالعات نشان می دهد که جوراب های فشاری می توانند برخی علائم رگ های واریسی را بهبود بخشند ، اما شواهد کمی این ایده را پشتیبانی می کند که جوراب ها به تنهایی می توانند در درمان واریس مؤثر باشند و روشهای دیگر درمان واریس نیز ممکن است برای بیمار تجویز شود. (درباره اثر درمان‌های ترکیبی درمان واریس می توانید به آدرس https://dr-tofigh.com/895/درمان-واریس-با-لیزر-و-اسکلروتراپی/ مراجعه کنید).

انواع مختلف جوراب ها فشار متفاوتی را وارد می کنند.جوراب واریس برای اعمال فشار به ساق پای شما و کمک به نگهداشتن جریان خون و کاهش ورم و ناراحتی پا استفاده می شود. متخصص واریس ممکن است در صورت مشاهده موارد زیر که منجر به کاهش جریان خون در پاهای شما می شود جوراب واریس را تجویز کنند:

رگ های واریسی (رگ های متورم و بزرگ شده) ورم لنفاوی (هنگامی که بافت های بدن شما متورم می شود) پوشیدن جوراب واریس

جوراب های واریس در اندازه، طول و رنگ های مختلفی وجود دارند. این جوراب ها همچنین تنوع زیادی از لحاظ کشش و فشار دارند. ابتدا اندازه پای شما گرفته می شود تا بهترین سایز برای شما انتخاب شود. متخصص واریس یا پرستار شما بر انتخاب جوراب واریس نظارت خواهند داشت. ممکن است شما برای هر دو پا یا تنها یکی از پاهای خود نیاز به جوراب واریس داشته باشید.

جوراب واریس را چند ساعت بپوشیم؟

شما باید جوراب واریس را در طول روز بپوشید و قبل از خواب آنها را در بیاورید. دوباره اولین کاری که صبح باید انجام دهید پوشیدن جوراب های واریس است. سعی کنید حداقل 2 جوراب برای هر پایی که نیاز دارید داشته باشید تا بتوانید به طور منظم آنها را بشویید و بپوشید.

برای شستشوی جوراب خود از آب 40 درجه استفاده کنید و حتماً آنها را با دست بشویید. همچنین برای خشک کردن جوراب خیس از حرارت مستقیم استفاده نکنید. پزشک شما، روند بهبودی شما را بررسی خواهد کرد. وضعیت عروق پای شما باید هر 3 تا 6 ماه یکبار بررسی شده و در صورت نیاز، جوراب جدیدی تجویز شود.

برای مشاوره رایگان با دکتر آرش توفیق فوق تخصص واریس از فرانسه می توانید روی لینک زیر کلیک کنید:

https://dr-tofigh.com/faq

کد خبر 558141 برچسب‌ها سلامت بیماری - قلبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت بیماری قلبی جوراب واریس درمان واریس جریان خون جوراب ها پای شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند

دولت اوکراین علمای دینی، شهروندان و نهادهای مسلمان اوکراینی را که از نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها انتقاد می‌کنند، تحت تعقیب قرار می‌دهد، محکوم می‌کند و آن‌ها را به «تروریسم» متهم می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سایت خبری تحلیلی یونایتد ورلد در گزارشی با انتشار اسناد محرمانه دولتی اوکراین خبر داد که دولت این کشور در حال فشار بر روی مسلمانان این کشور برای سکوت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه غزه است.

بر اساس اسناد منتشر شده از سوی این سایت خبری تحلیلی، مقامات دولت اوکراین احمد تمیم، مفتی مسلمانان این کشور را صرفاً به دلیل محکوم کردن نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه مظنون به ارتباط با فعالیت‌های افراطی معرفی کرده‌اند. این در حالی است که تمیم از جمله شخصیت‌های شناخته‌شده در جهان اسلام در موضوع مبارزه با تروریسم، تکفیرگرایی و وهابیت است.

در اسناد منتشر شده، مقامات دولتی اوکراین علاوه بر متهم کردن مفتی این کشور به افراط‌گرایی دینی، منابع مالی حامی مؤسسات تحت رهبری تمیم را نیز مظنون به مرتبط بودن با سازمان‌های تروریستی عنوان کرده‌اند.

این اتهامات مقامات دولتی اوکراین به مفتی این کشور در حالی است که او تا پیش از اعلام حمایت علنی خود از فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، هیچ مشکلی با مقامات دولتی اوکراین نداشته و اتفاقاً به دلیل نقش بسیار سازنده‌ای که برای آزادی بیش از 70 زندانی اوکراینی در منطقه دونباس ایفا کرده بود، مورد تقدیر نیز قرار گرفته بود.

بر اساس این اسناد محرمانه، احمد تمیم در یک سخنرانی خود در میان مسلمانان اوکراین در آمریکا با تأکید بر اینکه اسرائیل روزانه صدها انسان بی‌گناه را در غزه به قتل می‌رساند این اقدامات را محکوم کرده است. سفارت اوکراین در آمریکا نیز پس از اطلاع از این اظهارات او، با نامه‌نگاری با سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن تأکید کرده است که این اظهارات نظرات شخصی او است و مورد تأیید دولت کی‌یف نمی‌باشد.

بر اساس اسناد منتشر شده در گزارشی که سفارت اوکراین در واشنگتن به کی‌یف ارسال کرده است، در جلسه سخنرانی، شخصیت‌های قابل توجه دیگری نیز حضور داشته‌اند. این اسناد اصلی‌ترین «جرائم» مفتی اوکراین را انتقاد از جنایات اسرائیل، دعوت از مؤمنان به اتحاد و پیشنهاد سازماندهی یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی برای بستگان افراد تحت آزار و اذیت اسرائیل عنوان می‌کنند.

این پرونده‌سازی دولت اوکراین علیه مفتی این کشور به دلیل حمایت از فلسطین در حالی رخ می‌دهد که چند سال پیش دولت کی‌یف، مسلمانان شبه‌جزیره کریمه را به دلیل به عدم رسمیت شناختن احمد تمیم که مورد حمایت دولت کی‌یف بود مورد حمله قرار داده و تمیم را فردی مورد اعتماد و تأیید معرفی می‌کرد.

در اسناد منتشر شده از سوی سایت خبری تحلیلی یونایتد ورلد، نشان داده می‌شود که پس از اعلام حمایت مفتی اوکراین از مردم مظلوم غزه، منابع امنیتی این کشور شروع به بررسی تمام تراکنش‌های مالی مؤسسات اسلامی در اوکراین کرده‌اند تا در صورت وجود هرگونه ارسال کمک مادی به فلسطین برخوردهای حقوقی با مسلمانان این کشور انجام شود. در این اسناد منابع امنیتی از بررسی دقیق تراکنش‌های مالی 9 مرکز سرشناس اسلامی اوکراین خبر داده‌اند.

یونایتد ورلد، در گزارش خود با اشاره به اینکه زلنسکی بلافاصله پس از 7 اکتبر با به اهتزاز درآوردن پرچم اسرائیل در کی‌یف اعلام حمایت تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت، این پرسش را مطرح می‌کند که دولت اوکراین چگونه می‌تواند آزادی بیان و اندیشه شهروندان مسلمان خود را صرفاً برای یک اظهارنظر عادی در مورد یک نسل‌کشی آشکار محدود کند و این فشارهای سیاسی و امنیتی به مسلمانان اوکراین چگونگی با ادعاهای آزادی‌خواهانه دولت کی‌یف قابل جمع است؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره پی‌اس‌جی با گل دورتموند مصدوم شد! (عکس)
  • سناریو BBC برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • اقدام عجیب فوتبال فرانسه برای مقابله با نمادهای اسلامی
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۶/زنگزور بایگانی شد؟