Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@17:16:17 GMT

کمبود و گرانی نهاده دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۳۸۷۰

کمبود و گرانی نهاده دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حبیب اسدالله نژاد  با اشاره به افزایش قیمت مرغ به کیلویی ۲۵ هزار تومان، گفت: افزایش هزینه‌های تولید و کمبود نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان دلیل اصلی این مساله است.

وی درباره اینکه چه پیش بینی برای روزهای آینده در این زمینه دارید؟،افزود: اگر تأمین نهاده‌ها تسریع شود و این محصولات با سرعت بیشتر و قیمت کمتری به دست تولیدکنندگان برسد، سهمیه اختصاصی مرغداران افزایش یابد می‌توان به کاهش قیمت در بازار امیدوار بود در غیر این صورت شاهد افزایش مجدد نرخ خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: ظاهراً نرخ مصوب جدید مرغ هم در ستاد تنظیم بازار به تصویب رسیده و احتمالاً تا آخر هفته جاری رسماً ابلاغ می‌شود.

پیش از این یک منبع آگاه به خبرنگار مهر گفته بود: قیمت جدید هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۳ هزار تومان با ۱۰ درصد افزایش و کاهش در استان‌ها تصویب شده که این رقم مورد رضایت مرغداران نیست و به نظر آنها در شرایط فعلی قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده حداقل ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان است. مرغ زنده با طی فرایند کشتار، با ضریب قیمت ۱.۵ (۱.۵ برابر قیمت مرغ زنده) به دست مصرف کننده می‌رسد.

به گفته این منبع آگاه، قیمت مرغ گرم با در نظر گرفتن قیمت ۱۳ هزار تومان برای هر کیلوگرم مرغ زنده، برای مصرف کننده حدود ۲۱ هزار تومان خواهد بود اما احتمالاً دولت برای اینکه به مصرف کننده فشار وارد نشود قیمت مصوب مرغ گرم (برای فروش به مصرف کننده) را زیر ۲۰ هزار تومان تعیین و اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1077317 برچسب‌ها نهاده های دامی کانون سراسری مرغ داران گوشتی قیمت مرغ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نهاده های دامی قیمت مرغ هزار تومان مصرف کننده مرغ زنده قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۳۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود