Web Analytics Made Easy - Statcounter

قندهاری گفت: در آستانه فصل برداشت زعفران، بزرگترین بازار فروش این محصول در مجاورت پایانه مسافربری تربت حیدریه راه اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن قندهاری، رئیس سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: با توجه به اینکه زعفران یکی از مهمترین محصولات استراتژیک بخش کشاورزی منطقه تربت حیدریه به شار می رود، لذا بازار خرید و فروش گل زعفران امسال از 20 مهرماه در مجاورت پایانه مسافربری آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این بازار هر ساله به مدت55 روز با مساحت حدود  8 هزار متر به متقاضیان خرید و فروش گل زعفران در شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات واگذار می شود.

قندهاری به راه ادازی این بازار با توجه به شرایط خاص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در جلسه با معاونت برنامه ریزی فرمانداری ساماندهی در اولویت کار قرار گرفت و مصوب شد تا بین هر 5 غرفه یک سرویس بهداشتی، احداث شود، ضمن آنکه صدور کارت شناسایی، نصب سایبان جلو غرفه ها، بروز رسانی دوربین های نظارت تصویری وقرارداد با نیروی محترم انتظامی نیز انجام گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و حمل و نقل شهرداری تربت حیدریه بیان داشت: بازار گل زعفران هر روز از ساعت 9 صبح الی 21 دایر است و امسال با توجه به‌ شیوع بیماری کرونا، ضمن ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از تمامی غرفه داران و مراجعین تقاضا داریم نسبت به رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی، خصوصا استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دستها اقدام کنند.

منطقه تربت حیدریه با سطح زیر کشت بیش از 22 هزار هکتار و تولید بیش از 70 تن محصول خشک زعفران، بزرگترین مرکز تولید زعفران در دنیا محسوب می شود، اما مهمترین نیاز برای تولید ثروت، تثبیت اشتغال پایدار و ارز آوری در این منطقه ساماندهی بازار زعفران است.

تنها بازار عرضه زعفران در سطح کشور در تربت حیدریه بر پا می شود و حجم بسیار بالایی شامل چند هزار تن از محصول پیاز زعفران منطقه تربت حیدریه وشهرستان های مجاور و حتی استان خراسان جنوبی در این بازار عرضه می شود که دارای گردش مالی چند ده میلیارد تومانی است.

در فصل برداشت زعفران، تمام زعفرانکاران شهرستان های مجاور، محصول خود را برای فروش به این شهرستان منتقل می کنند که اگر بازار زعفران ساماندهی شود ارز آوری خوبی نیز برای کشورمان دارد.

متوسط عملکرد این محصول در منطقه تربت حیدریه 4.2 کیلوگرم در هکتار است که به لحاظ عملکرد در واحد سطح رتبه اول را در استان خراسان رضوی دارد.

79 درصد نیروی کار تربت حیدریه در گستره 90 هزار هکتاری عرصه کشاورزی این شهرستان اشتغال دارند که به تولید 37 نوع محصول زراعی و 31 نوع محصول باغی مشغول هستند و به ترتیب رتبه های پنجم و سوم را از این نظر در خراسان رضوی دارند.

یکی از شاخص ترین محصولات این منطقه که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است که کشت آن در سطح بیش از 22 هزار هکتار با تولید سالانه 70 تن صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: منطقه تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران

یکی از گران‌ترین خودرو‌هایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است.

به گزارش روزگار خودرو، حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت ۱۲ میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد. نکته جالب اینجاست که قیمت خودرو بعد از تحویل حداقل ۲۵ میلیارد تومان اعلام می‌شود. همچنین حواله خودرو برای معاوضه با آپارتمان ۱۰۰ متری در مناطق ۱ تا ۵ تهران هم گذاشته شده است.

در حال حاضر میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه نیاوران تهران ۱۵۵ میلیون تومان است؛ بر این اساس با پول حواله خودروی مرسدس بنز c ۱۸۰ میتوان در منطقه نیاوران صاحب ملک ۷۷ متری شد.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران