Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام اشرفیان با بیان این که امروز در سایه فرهنگ وقف بسیاری از ارزش های دینی در جامعه حفظ می ماند، گفت: باید به این مسئله در جامعه بیش از پیش پرداخته شود و این سنت حسنه را گسترش داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن اشرفیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جنوب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با بیان آیات ۵ و ۶سوره مبارکه لیل ( اَلمالُ والبَنوُن زینَه الحَیاه الدُنیا وَ الباقیاتُ الصالِحاتِ خَیرِ عنِدَ رَبُکَ ثَواباً وَ خَیرَ اَمَلا) افزود: دارایی و فرزند پیرایه های این زندگانی دنیا است و کردارهای نیک که همواره برجای می مانند نزد پروردگارت بهتر و امید بستن به آنها نیکوتر بوده، کسی که از مال یا جان خود می بخشد و تقوا پیشه می کند و نیکوکاری را فراموش نمی کند، به گشایش در کارها نوید داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یکی از اموری که نقش مهمی در توسعه، گسترش و پیشرفت تمدن اسلامی دارد سنت حسنه ی وقف می باشد.

مدیر اوقاف و امور خیریه ایرانشهر ادامه داد: دستاورد وقف خدمت به مردم است و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه منجر به خدمت و برکت و ایجاد زمینه بروز مسؤولیت پذیری و تأمین سرمایه عظیم اجتماعی می باشد.

وی اضافه کرد: بخش عظیمی از میراث فرهنگی، علمی، آموزشی، درمانی و اجتماعی در کشور با بهره گیری از ظرفیت این عمل نیکو و نیات خیرخواهانه واقفان بوده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: گرامیداشت دهه وقف، فرصت مغتنمی است تا آثار و برکات این صدقه جاریه بر همگان آشکار شود و به تعبیر امام (ره) جامعه از فضیلت بسیار و پاداش بی شمار آن بهره مند شود.

وی ضمن فرارسیدن دهه وقف به تمامی خیّران و واقفان خاطرنشان کرد: امیدوارم افراد واقف، برکت سخاوتمندانه خود را همچنان در راستا کمک به بالندگی، پیشرفت و توسعه شهرستان ایرانشهر جاری و ساری کنند.

اشرفیان با تاکید بر این که باید تکریم واقفین را سرلوحه کارمان قرار داد، تصریح کرد: می بایست با نهادینه کردن فرهنگ وقف و ایجاد ترغیب به وقف در بین مردم این سنت الهی را حفظ کرد.

وی گفت: ارائه گزارشات فعالیت و اقدامات انجام شده در اداراه اوقاف و امورخیریه شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این دهه ازجمله برنامه‌های تعیین شده که در این ایام به انجام برسد، دیدار با خانواده شهدای واقف، عیادت از بیماران، عطرفشانی و غبارروبی مزار شهدا و نواختن زنگ وقف در مدارس و برپایی همایش یاوران وقف از دیگر برنامه‌های مدنظر برای اجرا در این دهه هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل مظاهری ظهر سه شنبه در مراسم معرفی رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خواف اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در قرآن کریم و در روایات اهل‌بیت (ع) آمده است و همه فریضه‌ها به‌واسطه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اقامه می‌شود.

وی افزود: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه و قوام دین می‌شود و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در بین تمام سفارشات اخلاقی و اعتقادی اسلام تنها مقوله امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث قوام دین معرفی شده است.

اهمیت ایجاد امید در جامعه و پیگیری مطالبات مردمی در راستای تحقق شعار سال

همچنین مهدی رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در ادامه ستادها را در شهرستان‌ها عامل مهمی برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در ادامه ایجاد امید در جامعه و پیگیری مطالبات مردمی در راستای تحقق شعار سال را مهم دانست و عنوان کرد: تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل گیری سیاست‌های مربوط به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر و زمینه‌سازی جهت مشارکت همه‌جانبه آحاد مردم و دستگاه‌های اداری و رسانه‌های عمومی در امور مربوط به فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از مهم‌ترین اهداف ستادهای امربه‌معروف در شهرستان‌ها است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حکم رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ابوالفضل مظاهری به‌عنوان رئیس و حمید زنگنه به‌عنوان دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر شهرستان خواف معرفی شدند.

کد خبر 6093449

دیگر خبرها

  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • شهید مطهری مهذب در اخلاق، مبتکر در روش و فرقان انقلاب بود
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • کارگران بازوان جامعه برای رشد و تعالی هستند
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود