Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سمپوزیوم، در مراسم افتتاحیه سمپوزیوم مجسمه‌سازی «ایده ماشه» که روز شنبه ۲۶ مهرماه برگزار شد، ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با بیان اینکه در سه ماه گذشته بیش از ۹۰ درصد از المان‌های جزیره بازسازی و بهسازی شده‌اند گفت: در کنار رسیدگی به المان‌های جزیره، ایجاد جاذبه‌های جدید شهری به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی شرکت عمران، آب و خدمات کیش در مسیر تحول فضای شهری مد نظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سمپوزیوم هفت سنگ به عنوان یکی از برنامه‌های دستیابی به تحول در فضای شهری کیش اظهار کرد: سمپوزیوم هفت سنگ که در هفته گذشته به پایان رسید رویدادی هنری با نتیجه قابل قبولی بود که طی آن هنرمندان با کمترین هزینه آثار ارزشمندی برای جزیره کیش خلق کردند و دیدن این آثار در طول سالیان سال هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد.

طیبی افزود: سمپوزیوم «ایده ماشه» به لحاظ موقعیت تاریخی منطقه ماشه از اهمیت بسیار زیادی برای جزیره کیش برخوردار است و بعد فرهنگی و مذهبی این منطقه به دلیل وجود مسجد ماشه که مامن مناجات صیادان و ساکنان کیش بوده و دارای قدمت بسیاری است ما را بر آن داشت در این منطقه اثری فاخر توسط هنرمندان خوب مجسمه ساز کشور ساخته شود.

وی تصریح کرد: ایده‌هایی که در این سمپوزیوم ارائه شده به لحاظ هنری و زیبایی آثار شاخصی هستند که بیانگر حساسیت و نگاه ویژه شرکت عمران، آب و خدمات کیش به حفظ و تقویت جاذبه‌های تاریخی بر بستر هنر فاخر در این جزیره است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در ادامه به تلاش‌های این شرکت در طرح آزادسازی سواحل اشاره و تاکید کرد: علاوه بر تحول در فضای شهری، اجرای همزمان طرح مدیریت و آزادسازی سواحل کیش اگرچه کار بسیار دشواری بود اما به همت تیم پرتلاش این شرکت سرمایه‌ای با ارزش بسیار زیاد به جزیره کیش و شهروندانش بازگشت و بیش از ۳۸۸ هزار مترمربع از سواحل کیش آزاد و در دسترس عموم مردم قرار گرفت.

وی در پایان سخنانش از برگزاری نشست‌هایی مشترک بین فعالان هنر مجسمه سازی و هنرمندان با تیم‌های امور شهری و فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات کیش به منظور ایجاد تنوع و توسعه در منظر شهری جزیره خبر داد.

احسان گرایلی دبیر سمپوزیوم «ایده ماشه» گزارش کوتاهی از روند اجرای این سمپوزیوم ارائه داد و گفت: این رویداد با توصیه مهندس طیبی از ۱۵ تیرماه ۹۹ کلید خورد. ساحل ماشه یکی از جزایر زیبای کیش و یک منطقه تاریخی در جزیره محسوب می‌شود. سال‌ها روستایی به این نام وجود داشته و قرار بوده زمانی اسکله‌ای در آن ساخته شود که نیمه کاره رها شده و از آن ستون‌هایی باقی مانده است.

وی توضیح داد: برای طراحی فضای ساحل، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد و از هنرمندان دعوت شد به جزیره کیش بیایند و از نزدیک فضای ساحل ماشه را مشاهده کنند. هدف ما این بود طراحی این ساحل را به یک رویداد تبدیل کنیم و با هم اندیشی بهترین اثری خلق شود که قرار است در ساحل قرار بگیرد. در ابتدا ۵۰ نفر داوطلب وجود داشت که در نهایت ما به ۱۵ نفر با ۹ طرح پیشنهادی رسیدیم. دوستان به کیش آمدند و از نزدیک در جریان دغدغه‌های مهندس طیبی قرار گرفتند. قابلیت‌ها، امکانات، کاستی‌ها و ظرفیت‌ها مشخص شد. بعد از آن هم جلسات زیادی با هنرمندان داشتیم و کلیت رویداد بر اساس نظریات هنرمندان شکل گرفت.

گرایلی ادامه داد: بازه‌ای ۵۰ روزه برای هنرمندان در نظر گرفتیم، هرکدام ماکت ایده خود را تهیه کردند و اکنون برای ارائه ایده خود در این نشست حضور دارند. ساحل ماشه برای کیشوندان بسیار مهم و خاطره انگیز است و یک حافظه مشترک مردم اینجا محسوب می‌شود.

دبیر رویداد «ایده ماشه» در پایان گفت: اول اینکه هدف ما ایجاد بستر کار گروهی برای هنرمندان حوزه تجسمی بود و دومین نکته اینکه برای هر اثر ۵ رأی در نظر گرفته‌ایم، ۴ رأی از طرف داوران و یک رأی از طرف خود هنرمندان خواهد بود. امیدواریم هرآنچه که برآیند این اتفاق است یک ارزش افزوده برای جزیره زیبای کیش باشد.

بهداد لاهوتی با اثر «زیستگاه»، مهدی رنگچی با اثر «رؤیا»، محسن رافعی با اثر «باغ معلق»، میثم و غلامرضا هادیانی با اثر «تمنا»، مونا آقابابایی و محمد سلیمانی با اثر «بوم»، آرش غنچه‌پور با اثر «بازگشت کشتی مروارید»، شهریار رضایی با اثر «ابعاد بودن» و بیژن غنچه‌پور با اثر «به یاد بیاور» از هنرمندان شرکت‌کننده در این سمپوزیوم هستند که این آثار از سوی مجید ملانوروزی، پوریا جهانشاد، مهرداد ایروانیان و حمید سوری داوری و در پایان سه اثر برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

کد خبر 5050446

منبع: مهر

کلیدواژه: سمپوزیوم مجسمه سازی بهداد لاهوتی مجسمه سازی مجید ملانوروزی اربعین 99 فیلم سینمایی فیلم کوتاه تئاتر ایران محمدرضا شجریان برنامه تلویزیونی ویروس کرونا حضور هنر ایران در جهان برنامه رادیویی شبکه پنج سیما اکبر عالمی فیلم مستند موسیقی ایرانی رادیو نمایش آب و خدمات کیش شرکت عمران ایده ماشه جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!

بمب ۲۰۰۰ پوندی مارک ۸۴ در دامن جورج واشنگتن که بر روی آن نوشته "تامین مالی شده توسط هاروارد".

دیگر خبرها

  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • مجسمه‌ها هم سلفی می‌گیرند؛ متفاوت و فناورانه! (+تصاویر)
  • بازگشت مجسمه سر فرعون به مصر
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند
  • (ویدئو) مجسمه‌های الهام گرفته از طبیعت
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان