Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@02:37:14 GMT

چه زمانی خوردن گردو خطرناک می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۴۸۰۱

چه زمانی خوردن گردو خطرناک می‌شود

رویداد۲۴ با وجود آن که گردو خواص تغذیه‌ای و درمانی بی‌شماری دارد، مصرف بیش از حد آن می‌تواند نگرانی‌هایی به دنبال داشته باشد. این مغز احتمال آلرژی‌زایی دارد و در کودکان یا بزرگسالان مستعد به آلرژی با نشانه‌های مختلفی مثل آبریزش بینی، خارش، کهیر، تهوع، سرگیجه، اسهال، دل‌درد و... بروز می‌کند.
 
 گردو، مغزی با ترکیبات مفید است که مهم‌ترین ترکیبات آن در نوع چربی و آنتی‌اکسیدان‌هایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گردو، پروتئین و کربوهیدرات و فیبر کمی دارد، اما حاوی درصد زیادی از چربی‌های غیراشباع و مهم‌ترین منبع اسید‌های چرب امگا ۳ و امگا ۶ است و در هر صد گرم آن ۶۵۴ کالری انرژی نهفته است.
 
بیشتر آنتی‌اکسیدان‌های گردو در پوسته نازک قهوه‌ای رنگ گردو تجمع یافته و این مغز به دلیل دارابودن روغن و آنتی‌اکسیدان‌های مفید در سلامت سیستم ایمنی و تقویت قلب و مغز نقش پررنگ و اسیدفولیک، ویتامین B۶ و ویتامین A بسیار خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: انگل‌های بدن‌تان را با خوردن گردو بکُشید!

نگرانی‌های گردو

با وجود آن که گردو خواص تغذیه‌ای و درمانی بی‌شماری دارد، مصرف بیش از حد آن می‌تواند نگرانی‌هایی به دنبال داشته باشد. این مغز احتمال آلرژی‌زایی دارد و در کودکان یا بزرگسالان مستعد به آلرژی با نشانه‌های مختلفی مثل آبریزش بینی، خارش، کهیر، تهوع، سرگیجه، اسهال، دل‌درد و... بروز می‌کند و در شکل حاد و خطرناک آن می‌تواند سبب التهاب مجاری تنفسی و تنگی‌نفس شود.
 
البته احتمال حساسیت‌زایی گردو کم است، اما با این حال نام این مغز در بین هشت ماده غذایی آلرژی‌زا ثبت شده است.
نکته قابل‌توجه دیگر این‌که گردو به دلیل دارابودن «فیتات» در جذب مواد معدنی ضروری بدن مثل آهن، روی، کلسیم و... اختلال ایجاد کرده و با مصرف زیاد یا مستمر آن مقدمات بروز کم‌خونی را در فرد ایجاد می‌کند؛ البته با وضعیت گرانی گردو و میزان کمی که به طور معمول مصرف می‌شود فیتات این مغز نمی‌تواند تهدیدکننده سلامت باشد.
 
با توجه به این‌که گردو و هر مغز دیگری حاوی این ترکیب است بهترین توصیه این است که در صورت مصرف زیاد یا مستمر این ماده غذایی، یک شب قبل از مصرف، مغز‌ها را در آب خیس کنید تا از میزان فیتات آن‌ها کاسته شود.

منبع: آخرین خبر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت تغذیه سالم جدیدترین عکس های سلبریتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به وجود بیش از ۱۴ هزار هکتار انواع باغ در این شهرستان که بیشترین سطح باغ در استان همدان است، گفت: نهاوند امسال در اجرای طرح سرشاخه کاری رتبه برتر کشور را دارد.

توکل آبشناس افزود: بیش از ۴ هزار هکتار باغ گردو در شهرستان نهاوند وجود دارد که پس از باغ سیب، بیشترین سطح باغ‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده است. 

او همچنین گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ پیوندک رایگان گردو در اختیار باغداران قرار می‌گیرد و استقبال خوبی از این طرح شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: سالانه ۷ هزار تن گردو در این شهرستان برداشت می‌شود که با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود ۱۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • سرشاخه کاری درختان گردو در نهاوند
  • دستان قاچاقچی گردو در پوست گردو
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود