Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@21:31:54 GMT

اقدام‌های ناکافی بریتانیا در مدیریت شرایط کرونا

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۴۸۶۲

اقدام‌های ناکافی بریتانیا در مدیریت شرایط کرونا

استیو راثرم، شهردار لیورپول، از دولت بریتانیا خواسته است در شرایط بحرانی امروزی لیورپول، بهترین و سریع‌ترین اقدامات را در پیش گیرد و معیشت ۵۰ هزار نفر را که در صنعت مهمان‌نوازی مشغول به کار بوده‌اند، از خطرات قطعی نجات دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد حاکی است که جوامع محروم و قشر کارگر انگلستان، نسبت به سایر شهروندان، بیشترین آسیب را از بیماری کووید -۱۹ متحمل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه دولت بریتانیا تا کنون اقدامات زیادی برای به حداقل رساندن مشکلات مالی قشرهای مختلف جامعه در دوران کرونا انجام داده است، با این حال، بسیاری از گروه‌های اجتماعی کشور نظیر کارگرها در این روزهای سخت، مورد توجه قرار نگرفته‌اند. محققان بریتانیایی با انجام پژوهش‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که چگونه عوامل اجتماعی، سبک زندگی افراد معمولی را تعیین می‌کند و معیشت آن‌ها را به طور عمیق تحت تأثیر قرار می‌دهد. بدیهی است که بیش از هر چیز دیگر، نیروهای اقتصادی و سیاسی، فرصت‌های موجود را برای مردم شکل می‌دهد و شانس آن‌ها برای موفقیت بیشتر را مشخص می‌کند. پیامدهای شیوع بیماری کووید -۱۹ برخی از اقشار جامعه، به خصوص کارگران، را بیش از سایرین تحت تأثیر قرار داده است. متأسفانه سیاست‌های ناکارآمد دولت در بسیاری از موارد باعث شده است این گروه به طور ویژه‌ای مورد کم‌توجهی قرار گیرد و همین امر، شرایط آن‌ها را در دوران کرونا سخت‌تر کرده است.

نبود حمایت کافی از سوی دولت

بسیاری از خانواده‌های بریتانیایی پس از تعطیلی مدارس، مشکلات زیادی را متحمل شدند چرا که پیش از این زندگی این افراد تا حد زیادی متکی بر حمایت‌های مالی و اجتماعی مدارس بود. در بسیاری از جوامع محروم بریتانیا، مدارس نه تنها حکم محلی برای آموزش کودکان دارد، بلکه فضایی به عنوان خوابگاه در اختیار آنان قرار می‌دهد که در آن‌جا دانش‌آموزان تغذیه می‌شوند و مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ وضعیت اشتغال در کشورهای اروپایی، به خصوص انگلستان، برای افرادی نظیر کارکنان بخش حمل و نقل عمومی، کارگران بخش سرویس‌دهی، فروشندگان و صندوقداران فروشگاه‌ها و همچنین افرادی که در کافه‌ها و رستوران‌ها مشغول به کار بودند، به طور چشمگیری متزلزل شد. این افراد جز آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه بریتانیایی بوده‌اند چرا که از یک سو بیشترین احتمال ابتلاء به ویروس کرونا را متحمل می‌شوند و از سوی دیگر، هر لحظه در پی اعمال مقررات جدید ممکن است شغل خود را از دست دهند. به عنوان مثال، شیوع بیماری کووید -۱۹ باعث شد ۷۹ شعبه از گرین کینگ، بزرگترین خرده فروش و کارخانه آبگرم بریتانیا در انگلستان تعطیل شود و بیش از ۸۰۰ شغل به طور کامل از بین برود. متأسفانه تمام افرادی که پیش از کرونا در این مراکز مشغول به کار بودند، شغل خود را از دست داده‌اند و هم‌اینک شرایط بسیار بغرنجی را تجربه می‌کنند.

اقدامات جدید شهرهای انگلستان

مقامات رسمی انگلستان به منظور مهار ویروس کرونا و هموار کردن نمودار شیوع بیماری، یک سیستم جدید با سه طبقه‌بندی متفاوت را در پیش گرفته‌اند. کلانشهر لیورپول در بالاترین طبقه قرار گرفته است چرا که با اعمال اقدامات جدید، کافه‎‌ها، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و بسیاری از فروشگاه‌ها را تعطیل کرده است. لیورپول شهری با اقتصاد محلی است که بخش اعظم رونق اقتصادی خود را مدیون تفریحات شبانه، سرگرمی و صنعت مهمان‌نوازی است. اقدامات قرنطینه به طور جبران ناپذیری، زندگی خانواده‌های طبقه کارگر را در سراسر شهر تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه کرده است. لیورپول نیز مانند سایر شهرهای شمال انگلستان، در مواجهه با شیوع بیماری کووید -۱۹ محرومیت اقتصادی و نبود سرمایه‌گذاری کافی دولت را به طور قابل توجهی تجربه کرده است.

استیو راثرم، شهردار لیورپول، از دولت بریتانیا خواسته است در شرایط بحرانی امروزی لیورپول، بهترین و سریع‌ترین اقدامات را در پیش گیرد و معیشت ۵۰ هزار نفر را که در صنعت مهمان‌نوازی مشغول به کار بوده‌اند، از خطرات قطعی نجات دهد. جالب است بدانید که پیش از انتشار ویروس کرونا نیز دولت هر ساله مبلغ پنج میلیارد پوند به بخش مهمان‌نوازی لیورپول کمک می‌کرد. مقررات اعمال شده از سوی دولت بریتانیا به بدترین شکل ممکن درآمد کارکنان رستوران‌ها، متصدیان، نوازندگان محلی، کارکنان تفریحات شبانه که به صورت شیفتی مشغول به کار بوده‌اند تحت تأثیر قرار داده است.

متأسفانه دولت بریتانیا تا کنون اقدام قابل توجهی برای بهبود بحران گروه‌های آسیب‌پذیر انجام نداده است و هر روز بر مشکلات این افراد افزوده می‌شود. هیچ پکیج حمایتی از سوی دولت انگلستان به مردم ساکن در شهرهای شمالی نظیر لیورپول ارائه نشده است و حتی بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ چنین شهرهایی با مشکلات اقتصادی زیادی در این دوران مواجه شده‌اند.

کد خبر 450414

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا کرونا در جهان بریتانیا انگلیس لیورپول شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شیوع بیماری کووید تحت تأثیر قرار دولت بریتانیا مشغول به کار مهمان نوازی بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

استاندار مازندران گفت: با شناسایی چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران، برای حل اجرایی آن اقدام عملی مناسبی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه رشد اقتصادی این استان در ساری با بیان این‌که تکالیف دستگاه‌های دولتی مازندران برای رشد اقتصادی مشخص شد، اظهار کرد: برای تحقق برنامه‌های دولت جهت دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال در این استان تلاش مضاعف انجام می‌شود. ‎

وی با تاکید بر این‌که برای گام نخست چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی استان شناسایی شد و اقدام عملی برای حل آن اجرایی می‌شود، گفت: در سال گذشته برای دست‌یابی به رشد اقتصادی اقدامات خوبی در مازندران انجام شد اما هنوز با برنامه‌های دولت فاصله داریم.

استاندار مازندران از واکاوی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش‌روی رشد اقتصادی این استان عنوان و مطرح کرد: بر اساس اولویت‌های تعیین شده با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های موجود موانع تولید یکی پس از دیگری برطرف می‌شود.

نوری با بیان این‌که از هفته آینده برای گره‌گشایی رفع موانع تولید با اولویت کشاورزی با حضور دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود، افزود: این رویه برای دیگر اولویت‌های توسعه مازندران ادامه‌دار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه تکالیف دستگاه‌های دولتی در خصوص دستیابی به رشد اقتصادی به صورت منطقه‌ای، شهرستانی و زنجیره‌ای مشخص شد، خاطرنشان کرد: اگر اختلافی بین دستگاه‌ها وجود داشته باشد با برگزاری این نشست‌ها موانع برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و تحقق شعار سال بر اساس برنامه‌های دولت، تلاش مضاعفی در مازندران انجام می‌دهیم.

کد خبر 747971

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • مدیریت درست بارندگی در یزد