Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@23:06:31 GMT

محصولات گلخانه‌ای آتاویتا دوستدار محیط زیست

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۵۰۳۶

محصولات گلخانه‌ای آتاویتا دوستدار محیط زیست

به گزارش افکارنیوز،

محصولات کشاورزی به هر طریقی که تولید شوند، بخش بزرگی از نیار تغذیه‌ای ما را تأمین می‌کنند. برای تولید محصولات غذایی گیاهی پیش‌نیازهایی مثل بستر کشت، آب، بذر، کود، سموم دفع آفات و... لازم است.

وقتی به کشاورزی در ابعاد گسترده نگاه کنیم، می‌بینیم که تهیه غذای انسان‌ از طریق کشاورزی می‌تواند زندگی او را از جهات دیگر به خطر اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف بی‌رویه آب در کشاورزی، منابع محدود آب شیرین را تهدید می‌کند. تبدیل جنگل‌ها و زیست‌بوم‌های طبیعی به زمین کشاورزی، چرخه طبیعی زندگی جانداران را به خطر می‌اندازد و ریه‌های زمین را از بین می‌برد.

استفاده از سموم در تولید محصولات کشاورزی، سلامت انسان را از طریق مصرف آن مواد غذایی و منابع زیرزمینی آب را به خطر می‌اندازد.

زیان‌های محیط زیستی دیگری هم می‌توان برای گستردگی کشاورزی در جهان برشمرد.

امروزه کشاورزی مدرن در پی راه‌هایی است که از طریق آن‌ها غذایی سالم به بازارهای مصرف برساند و در کنار تأمین غذا، به محیط زیست انسان و دیگر جانداران کمترین آسیب را وارد کند.

آتاویتا رسالت خود را از ابتدا بر تولید غذای سالم، بدون آسیب به محیط زیست تعریف کرده و تمام امکانات و منابع خود را در این راه به کار گرفته است.

آتاویتا و حفظ منابع آب

می‌دانیم که بیشترین هدررفت آب کشور در بخش کشاورزی است. در آتاویتا با بهره گرفتن از تازه‌ترین تکنولوژی کشت گلخانه‌ای و سیستم گردش آب در کشت هیدروپونیک، از کمترین میزان آب استفاده می‌شود. ما توانسته‌ایم در سیستم آبیاری پیشرفته خود، کارایی آب را تا بیشترین حد ممکن بالا ببریم.

آتاویتا و بسته‌بندی قابل بازیافت

در گلخانه‌های مدرن آتاویتا با سیستم مکانیزه بسته‌بندی، از موادی استفاده می‌شود که قابل بازیافت هستند و هیچ نوع مواد پلاستیکی و غیر‌ قابل بازیافت در آن به کار نرفته است.

آتاویتا ضایعات کشاورزی ندارد

در بخش‌های دیگر کشاورزی گاهی میزان ضایعات، به ۴۰درصد محصول تولیدی می‌رسد. اصولاً ضایعات محصول در کشاورزی بالاست.

آتاویتا با افزایش کیفیت محصول، میزان ماندگاری آن را بالا برده و محصولاتش ضایعات بسیار اندکی دارند. با استفاده از بذرهای باکیفیت و فرایند پرورش پیشرفته، محصولات همه یک شکل و اندازه و با ماندگار ی بسیار بالا تولید می‌شوند. داشتن ناوگان حمل و نقل مجهز و استفاده از سیستم سورتینگ و بسته‌بندی مکانیزه هم در این خصوص بی‌تأثیر نیست.

تولید کمترین حد ممکن گازهای گلخانه‌ای

آتاویتا با ایجاد تغییراتی در الگوی تولید گلخانه‌ای، کمترین میزان گازهای گلخانه‌ای را در پروسه تولید خود ایجاد می‌کند.

آتاویتا پساب تولید نمی‌کند

یکی از زیان‌های کشاورزی، چه در بخش سنتی و چه در کشاورزی گلخانه‌ای، نشت سموم شیمیایی کشاورزی به آب‌های زیرزمینی و آلودگی منابع باارزش آب از این طریق است.

در آتاویتا به دلیل سیستم کشاورزی بدون خاک و کاملاً مکانیزه و کنترل شده، از سموم شیمیایی استفاده نمی‌شود یا مصرف آن‌ها در حدی بسیار پایین‌تر از استانداردها است.

 از این گذشته، در این گلخانه‌ها هیچ پسابی تولید نمی‌شود.

در گلخانه‌های مدرن آتاویتا انواعی از باکیفیت‌ترین گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای تولید می‌شود و در این فرایند، کمترین میزان آسیب به محیط زیست وارد می‌آید.

خرید عمده گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای رنگی آتاویتا از سوی کشور روسیه صورت می‌گیرد که سختگیرانه‌ترین استانداردهای تولید مواد غذایی را در واردات خود اعمال می‌کند. همین امر خود گواهی بر سلامت فرایند تولید و محصولات آتاویتاست.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محیط زیست گلخانه ای محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فواد غزیعلی اظهار کرد: با هماهنگی‌های درون استانی با محوریت استانداری از ابتدای اردیبهشت امسال، حمل گندم ۱۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: روزانه ۶۱ هزار تن گندم از خوزستان به سیلو‌های سراسر کشور حمل می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان افزود: با توجه به حساسیت موضوع با فراخوان مالکان خودرو‌های سنگین حمل بار به ویژه در استان خوزستان شاهد رشد خوبی در حمل و نقل بودیم.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار اراضی زیرکشت دارد که درصورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب، امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»