Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:10:45 GMT

مرکز تجارت ایرانیان در دمشق راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۵۷۸۱

مرکز تجارت ایرانیان در دمشق راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی ایران، کیوان کاشفی رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه با اشاره به جزئیات راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در سوریه، اظهار داشت: این مرکز در مساحت چهار هزار مترمربع در منطقه آزاد در قلب دمشق و با سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران خریداری، تجهیز و به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این مرکز در منطقه تجارت خارجی دمشق خریداری شده و موقعیت بسیار ممتازی جهت استقرار شرکت‌ها و فعالیت اقتصادی کشور ایران دارد، ادامه داد: این ساختمان در دوازده طبقه به بهره‌برداری رسیده که دو طبقه آن به‌صورت نمایشگاهی است و در سایر طبقات خدمات مختلف در زمینه بازاریابی، حمل‌ونقل، مشاوره‌های حقوقی، بانکی، بیمه، نمایشگاه و… ارائه می‌شود.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران با اشاره به فراهم شدن تجهیزات کامل، سالن‌های جلسات برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و … در این مرکز، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از مرکز تجارت ایرانیان در سوریه امکان ارتباط با اتاق‌های بازرگانی، صنعت و کشاورزی شهرهای مهم سوریه مانند دمشق، حلب، حمص، لاذقیه و.... را فراهم کرده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و سوریه از استقرار ۲۴ شرکت ایرانی در این مرکز و آغاز فعالیت آنها خبر داد.

وی با اشاره به استقرار مشاورین مختلف بانکی، حقوقی و مالی در این مرکز، یادآور شد: با مطالعات کامل و استفاده از تجربیات کشورهای مختلف سعی شده شرکت‌های ایرانی مستقر در این مرکز بتوانند به‌راحتی امکانات و خدمات مورد نیاز خود را در زمینه‌های مختلف دریافت کنند.

کاشفی همچنین از برنامه‌ریزی و در دست اجرا بودن نشست‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی بر اساس نیاز شرکت‌های ایرانی هم خبر داد.

عضو هیأت رئیسه اتاق ایران گفت: درحالی‌که شیوع بیماری کرونا موجب کم شدن رفت‌وآمدها و ارتباطات تجاری شده، سعی در تکمیل و تجهیز این مرکز به عمل آمد و در حال حاضر با سهل‌ترین شرایط امکان فعالیت برای فعالین و صادرکنندگان کشور مهیا شده است.

کاشفی از مزایای تأسیس این مرکز برای توسعه روابط تجاری ایران و سوریه هم یاد کرد و ابراز امیدواری کرد راه‌اندازی مرکز تجارت ایرانیان در سوریه بتواند موجب ارتقا سطح روابط اقتصادی بخش خصوصی دو کشور شود.

وی از هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری به سوریه تا پایان سال میلادی آینده خبر داد و عنوان کرد: این مرکز می‌تواند نقش مهمی در تحقق این هدف‌گذاری صادراتی داشته باشد.

کاشفی در پایان آمادگی اتاق مشترک ایران و سوریه جهت ارائه راهنمایی و خدمات به تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور ایران را اعلام کرد.

کد خبر 5050630

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه کیوان کاشفی اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران صادرات غیرنفتی اتاق مشترک ایران و سوریه ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت دلار تولید نفت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس بازار سهام اقتصاد آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت نهاده های دامی وزارت نیرو قیمت طلا ایالات متحده امریکا ایران و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بیش از ۲۵ تظاهرات در شهرهای مختلف استان ادلب و حومه آن در شمال غربی سوریه برای سرنگونی ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق برگزار شد.

منابع آگاه در ادلب از ثبت چندین مورد از حملات دستگاه امنیتی وابسته به الجولانی به فعالان مسؤول سازماندهی تظاهرات در مناطق مختلف ادلب خبر دادند.

این خبر در حالی است که دستگاه امنیتی وابسته به هیأت تحریر الشام نتوانست تظاهرات علیه الجولانی را در شهر «اورم الجوز» در جنوب ادلب متفرق کند.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به بازداشت برخی افراد از سوی گروه تروریستی تحریر الشام و همچنین وضعیت معیشتی مردم ساکن مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی به راه افتاده است.

گفتنی است نزدیک به نیمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌های محدودی از استان‌های «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» تحت کنترل گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

کد خبر 6089233

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان