Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نقاشی‌های دیواری در ناتینگهام  انگلستان یک دختر جوان را نشان می دهد که با لاستیک دوچرخه فرسوده درحال ورزش حلقه زدن است. در کنار این نقاشی یک دوچرخه واقعی که چرخ عقب آن جدا شده به یک میله آهنی رنجیر شده است. شخصی که سالن زیبایی را در کنار این اثر هنری اداره می کند، گفت دوچرخه همزمان با نقاشی دیواری، ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک فروشنده مغازه محلی نیز گفته روز کشیده شدن این نقاشی دیواری یک ون با شیشه های سیاه روبروی این دیوار پارک کرد و  راننده وانمود کرده که ماشین او خراب شده است و حداقل برای دو ساعت آنجا بود.

بنکسی نام مستعار یک گرافیتی کار، فعال سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است که آثار وی با مضامین سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها و بر روی دیوارها یا پل‌ها نقش بسته‌اند.

وی در آثارش اغلب به درد و اندوه مهاجران و آوارگان می پردازد. آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها ظاهر شدند و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در جای جای انگلستان شروع به خودنمایی کرد. بنکسی امضای خودش را داشت به طوری که آثارش به راحتی از آثار سایر هنرمندان سبک گرافیتی قابل تشخیص و تمایز بودند. آثار این هنرمند بر دیوارهای بسیاری از شهرها نقش بسته و با هنر خیابانی‌اش بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی روز را به چالش می‌کشد و هدف اصلی او اعتراض است.

این نقاشی همچون دیگر آثار این هنرمند با اسپری سیاه و سفید نقاشی شده است و بنکسی با بهره گیری از عناصر واقعی در این مکان اثری باورپذیر را خلق کرده است که به عبارتی بر وجه اجتماعی و سیاسی اثر بازتاکید دارد.

این نقاشی مورد توجه عابران بسیاری قرار گرفته است و جمعیت بسیاری از نقاط مختلف برای تماشای این اثر به این منطقه می آیند تا با آن عکس سلفی بگیرند. هرچند برخی از افراد در صدد تخریب این آثر هستند.

شورای شهر ناتینگهام برای محافظت از این نقاشی یک پوشش پلاستیکی موقت روی کار گذاشته است که متاسفانه در این مدت کوتاه بر روی این اثر تخریب هایی صورت گرفت که در نهایت با توجه به محافظ ماهیت اثر لطمه‌ای ندید.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی نقاشی بنکسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی نقاشی بنکسی هنرهای تجسمی نقاشی بنکسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین

پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۹:۰۰ امروز آغاز و از شبکه ۳ و سایت آنتن و آپارات پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های منچسترسیتی و ناتینگهام فارست امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز منچسترسیتی و ناتینگهام فارست

لیگ برتر انگلیس (ناتینگهام فارست - منچسترسیتی) ساعت ۱۹:۰۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه سه

کد خبر 748668

دیگر خبرها

  • غیبت فیل فودن و روبن دیاز مقابل ناتینگهام فارست به علت بیماری
  • ناتینگهام فارست - منچسترسیتی؛ ترکیب رسمی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • جانشین کلوپ تایید کرد: من سرمربی لیورپول هستم!‏