Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:23:31 GMT

اشتغال به عمق بخشی دشمنی‌های داخلی بدترین کار است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۷۵۹۱۹

اشتغال به عمق بخشی دشمنی‌های داخلی بدترین کار است

به گزارش روز یکشنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید رضا عاملی یادداشتی با موضوع همدلی در کشور به رشته تحریر درآورد.

وی در این یادداشت آورده است: در شرایط اقتصادی سخت و سخت‌تر شدن فشارها بر مردم، به‌جای کاهش مشکلات، اشتغال به عمق بخشیدن به دشمنی‌های داخلی، بدترین کار است. قیل و قال‌ها جز تولید فضای تنفر و دشمنی حاصل دیگری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه چرا این آمد و آن نیامد و چرا این رفت و آن نرفت، گره‌ای از کارهای ما باز نمی‌کند. در چنین شرایطی هر کس به حسب توان و تدبیر و اندیشه‌ورزی خود باید گشایشی ایجاد کند و از هر نوع عملی که منجر به تاریکی فضا و عمیق شدن زخم‌های اجتماعی می‌شود؛ پرهیز کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این یادداشت تاکید کرد: واقعیت این است که آنچه دشمن را خوشحال می‌کند، عمل شیطانی است. فتنه‌های شیطانی برای تعمیق اختلافات، بسیار متنوع و رنگارنگ است. از تحریف حقایق تا هیچ‌سازی از عمل صالح دیگران و تا مقایسه‌هایی از جنس قیاس‌ها و مغالطه‌های شیطانی، محصول تولید جبهه دشمن برای عمیق کردن اختلافات داخلی است. با هیچ‌سازی از همدیگر، نا امیدی مردم را افزایش می‌دهیم و آتش خشم را برافروخته‌تر می‌کنیم.

عاملی در این پیام یادآور شد: در همه حال نگاه و نقد ما به نیرنگ‌های دشمنان انقلاب باید باشد که همواره حکیم انقلاب متذکر آن بوده‌اند و ما را به دشمن شناسی تشویق کرده‌اند. ما امر شده‌ایم که حتی با مشرکان با سخن نیکو، سخن بگوییم و کلام را با بد زبانی از اعتبار خارج نکنیم. امروز باید به کمک کسانی بشتابیم که در وسط گود و کارزار اقتصادی و سیاسی، پنجه در پنجه دشمن دارند.

استاد تمام دانشگاه تهران افزود: بسیاری از پیروزی‌های بزرگ، محصول مقاومت‌های بزرگ بوده است. ایران اسلامی به‌عنوان یک ابر قدرت جهانی پنجه در پنجه قدرت‌های بزرگ جهان با محوریت آمریکا دارد و امروز نیازمند حرکت همدلانه با محوریت رهبری حکیم و تلاش و تدبیر قوه مجریه و همت و اندیشه‌ورزی مجلس شورای اسلامی و توان و حکمت قوه قضائیه هستیم. نه امروز به تنهایی می‌توانیم گام بلندی برداریم و نه فردای روزگار، همچون همیشه نیازمند هم‌افزایی، همدلی و همکاری هستیم تا شاهد آفرینش قدرت بزرگ ایران اسلامی و افزایش ضریب توانایی‌های آن باشیم. در جامعه اسلامی باید تفاوت اساسی بین رقابت‌های سیاسی از جنس انتخابات آمریکا با رقابت‌های سیاسی مبتنی بر سیره و سنت نبوی وجود داشته باشد.

در بخش دیگری از یادداشت عاملی آمده است: با خراب شدن یکی، دیگری آباد نمی‌شود. با آباد کردن همه ویرانه‌ها، فضا عطرآگین می‌شود. این قانون هدایت است که خدای متعال به زیباترین وجه و عمیق‌ترین تأثیر، آن را بیان کرده است که کشتن (گمراه کردن) یکی به مثابه کشتن همگان و احیاء (هدایت) یکی به مثابه هدایت همگان است. بله عزیزان از خواب غفلت بیدار شویم، امروز زمان مچ‌گیری و به رخ کشیدن خطاها نیست. امروز روز تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر است. امروز روز همدلی، همیاری و همکاری است.

در ادامه این پیام آمده است: اقتدا کنیم به حکمت الهی رهبری عزیزمان و اقتدا کنیم به مصداق پاکان روزگارمان. سردار حکیم و الهی سردار سلیمانی و با سلیمانی شدن، سلیمانی شدن ایران عزیز را خلق کنیم. اقتضای بزرگی، بلند نظری است و اقتضای موفقیت، نگاه الهی پیدا کردن است. با تخریب هیچ خرابه‌ای آباد نمی‌شود و هیچ آبادی، آباد نمی‌ماند.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی مقام معظم رهبری سید سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ مجید متقی‌فر با تاکید بر اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در ۲۱ اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

وی افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش کرد با در نظر گرفتن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم اقدام کند.

متقی‌فر افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، یادآور شد: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به ترتیب زیر اعلام کرد:

۱- علیرضا سلیمی
۲- غلامحسین رضوانی
۳- محمد سراج
۴- زهره سادات لاجوردی
۵- زهره طبیب‌زاده
۶- فاطمه قاسم پور
۷- مجتبی زارعی
۸- حسین صمصامی
۹- حسین نجابت
۱۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
۱۱- علی اصغر پورمحمدی
۱۲- حسن خجسته باقرزاده
۱۳- مهدی شریفیان
۱۴- مهدی عسگری
۱۵- عبدالحسین روح الامینی
۱۶- سعید آجرلو

انتهای پیام/

کد خبر: 1229361 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران