Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی  در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان، افزود: نظر برخی کارشناسان حوزه میراث این است که یک اثر باید به همان شکل اولیه خود حفظ شود درحالیکه باید این دیدگاه تغییر یابد و ضمن استفاده از یک اثر تاریخی، زمینه کسب درآمد از آن نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نگاه به آثار تاریخی هنوز در میراث فرهنگی با همان رویکرد گذشته است که باید عوض شود و بر نگاه فرهنگی و اقتصادی به منظور حفاظت و صیانت از این آثار و درآمدزایی متمرکز گردد.

معاون استاندار افزود: به عنوان مثال خانه تاریخی بهروزی قزوین ظرف ۲۴ روز به راه افتاد و که همواره مورد استقبال گردشگران بود و در استان ده‌ها مورد نظیر آن می توان راه اندازی کرد.

حبیبی خاطر نشان ساخت: در راه اندازی این نوع مراکز باید از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد ولی نباید با آنها اداری برخورد کنیم که در این صورت به نتیجه نخواهیم رسید.

وی گفت: در حوزه بافت‌های تاریخی قزوین باید برندسازی انجام شود که متاسفانه هنوز آن را جا نینداخته ایم و قزوین را خوب، به جا، کامل و جامع معرفی نکرده‌ایم.

این مسوول افزود: موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی استان در هیچ نقطه کشور وجود ندارد ولی متاسفانه دستگاه‌های مختلف استان در معرفی قزوین کوتاهی کرده اند.

حبیبی با تاکید بیشتر بر فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی، افزود:اگر اقدامات این حوزه در جامعه صورت نگیرد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی در سطح جامعه تولید می‌شود و مشکلات بسیار زیادی را برای دستگاه‌ها به وجود خواهد آورد.

این مسوول خاطر نشان ساخت: متاسفانه تا به امروز بر روی سنگ، سیمان و آسفالت بیشتر کار کرده ایم تا اینکه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه توجه کرده باشیم.

وی گفت: شرایط فعلی جامعه به نحوی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید کارهای موثرتری انجام دهیم که بستر آن هم در جامعه با وجود دین غنی و هویت فرهنگی و تاریخی گذشته فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در میراث فرهنگی استان، حوزه و بستر منجمد تاریخی و فرهنگی گذشته استان، نیازمند به تحرک و روح دارد و باید به این مجموعه‌های تاریخی استان روح دمیده شود تا زنده شوند.

وی اضافه کرد: همیشه از فقدان مسافر و گردشگر در استان گله مند هستیم که با ظرفیت عظیم تاریخی و فرهنگی استان همخوانی ندارند و باید حلقه های مفقوده این موضوع را بررسی و رفع کرد.

این مسوول با تبریک هفته نیروی انتظامی به پرسنل خدوم و زحمتکش این دستگاه، افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و با توکل بر خداوند منان، بهره گیری از فرمایش مقام معظم رهبری و درک صحیحی که از شرایط کشور دارد توانسته است با بسیج ظرفیت‌های انسانی در حوزه مادی و معنوی و همچنین ایثارگری‌ها، از امنیت و آرامش مردم به خوبی دفاع کند و با صلابت در مقابل قانون شکنان بایستد.

وی گفت: شاخصه مهم نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی، امنیت است و همه مردم اقرار و اذعان دارند که امنیت جمهوری اسلامی ایران چه در مرزها و چه در داخل کشور در اوج خود قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین آثار تاریخی منوچهر حبیبی معاون استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده "تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی" که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

گفتنی است، خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهاد‌های مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه‌های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع، متمرکز بر حوزه‌های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع‌های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

یادآور می‌شود، پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر