Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - صادرات سنگ آهن با کیفیت در جنوب کشور که مورد نیاز واحدهای فولادسازی است مدتی است که خبر ساز شده و در نهایت با ورود پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان تلاش برای جلوگیری از خام فروشی ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان؛ معاون خرید ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: ما پاسخ مقام قضایی را داده و نیاز خود را از نظر کمی و کیفی اعلام کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این که صادرات سنگ کیفی و مناسب در جنوب کشور انجام می شود دلیل آن عدم ممنوعیت صادرات است.
محمد جعفر صالحی، ادامه افزود: اکنون با بالارفتن نرخ ارز در کشور صادرکنندگان حاضر هستند تا عوارض صادراتی را پرداخت کرده و در مقابل به درآمدهای ارزی دست پیدا کنند تا این که سنگ آهن را در داخل کشور به ریال فروخته و به دست مصرف کننده داخلی برسانند، زیرا قیمت جهانی سنگ آهن نیز بالا رفته و منجر شده تا جذابیت صادرات سنگ آهن افزایش یابد و در این زمینه نیز اقدامی نمی‌توان انجام داد و در نهایت این صادرات به ضرر فولادسازان داخلی تمام می شود.
وی در ادامه گفت: برای جلوگیری از این اتفاق باید صادرات سنگ آهن ممنوع شود که آن نیز از لحاظ قانونی شرایط خاص خود را نیاز دارد و همه صادرات نیز با مجوز رسمی انجام شده و برخی نیز به صورت قاچاق بوده است که در این زمینه مسئولان بندری باید پاسخگوی این موضوع باشند که باری که مجوز صادراتی نداشته چگونه بارگیری آن در کشتی انجام و تبدیل به یک معضل برای صنعت فولاد کشور شده است.
معاون خرید ذوب آهن اصفهان درباره تامین مواد اولیه این شرکت از طریق طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز گفت: ما به موازات بحث احیای معادن کوچک مقیاس که در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران فعال است، شرکت پویش معادن ذوب آهن را با 100درصد مالکیت و مسئولیت در این زمینه راه اندازی کرده و در تایباد نیز روی یک معدن سنگ آهن منگنز دار فعالیت خود را آغاز کرده ایم.
صالحی افزود: همچنین 2 تا 3 محدوده معدنی دیگر نیز ثبت شده تا در کنار طرح احیای معادن کوچک مقیاس در شرکت پویش معادن ذوب آهن بحث احیا و فعالسازی معادن کوچک مقیاس را به صورت مشارکتی و مالکیتی انجام ‌دهیم و تا 2 سال آینده بتوانیم بخش قابل توجه خود را از طریق شرکت پویش معادن و معادن کوچک مقیاس به نتیجه برسانیم.
گفتنی است تامین مواد اولیه به عنوان یکی از نیازهای مهم و اصلی در صنعت فولاد کشور به شمار می آید و شرکتی همچون ذوب آهن اصفهان نیز این روزها به دلیل نداشتن مواد اولیه برای تولید خود مجبور است بخشی از تولید خود را کاهش دهد که این امر نیز باعث از بین رفتن فرصت های شغلی در زنجیره صنعت فولاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معادن کوچک مقیاس صادرات سنگ آهن ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود تولید فولاد جهان را در فصل نخست سال ۲۰۲۴ میلادی (ماه‌های ژانویه تا مارس) اعلام کرد؛ بنا بر آمار این انجمن در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۴۶۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد در جهان تولید شد که ۱۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این میزان مربوط به ماه سوم این سال (مارس) بود.

تولید فولاد جهان در فصل نخست سال ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد افزایش داشت و تولید ماه مارس امسال نسبت به ماه مارس سال گذشته ۴.۳ درصد کاهش داشت.

همچنین تولید فولاد ایران در فصل نخست سال ۲۰۲۴، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۱۶.۳ درصد بیشتر از سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ بوده است. ایران در ماه مارس ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد.

چین در این مدت ۲۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد تولید کرد با این حال تولید آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۹ درصد کاهش داشت. طی این مدت علاوه بر چین تولید فولاد در ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی هم نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهشی بود.

در فصل اول سال ۲۰۲۴ میلادی چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران به ترتیب رتبه‌های یک تا ۱۰ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد جهان را در اختیار داشتند.

در میان ۱۰ کشور یادشده بیشترین رشد تولید فولاد در سه ماهه نخست امسال نسبت به سه ماهه نخست پارسال در ترکیه رقم خورد؛ این کشور در ژانویه تا مارس ۲۰۲۴، ۲۸.۴ درصد فولاد بیشتری نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۲۰۲۳ تولید کرد. تولید هند نیز در این مدت ۹.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

کد خبر 6096170

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند