Web Analytics Made Easy - Statcounter

دور دوم رای گیری برای انتخاب رهبر جدید قبرس ترک نشین امروز (یکشنبه) آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این رقابت بین مصطفی آکینجی ۷۲ ساله، رئیس کنونی دولت قبرس ترک نشینِ مخالف تسلط کامل ترکیه بر امور این منطقه و ارسین تاتار ۶۰ ساله، حامی سرسخت سیاست‌های دولت آنکارا و تبعیت کامل قبرس ترک نشین از سیاست‌های آنکاراست،

جزیره قبرس در مدیترانه در ۱۹۷۴ زمانی به دو بخش قبرس ترک نشین و یونانی نشین تقسیم شد که نیروهای آنکارا به این جزیره حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها ترکیه قبرس ترک نشین را به رسمیت می‌شناسد و این منطقه از نظر اقتصادی و نظامی به ترکیه وابسته است.

چالش اصلی در رقابت‌های قبلی انتخاب رهبر این منطقه همواره بر عدم تسلط کامل دولت آنکارا بر قبرس ترک نشین یا تبعیت کامل از سیاست‌های آنکارا بوده است.

اما به نظر می‌رسد که این بار، قبرس ترک نشین با چالشی به مراتب سخت‌تر روبروست. آکینجی گفته که ترکیه در مداخله‌ای غیرمنتظره از طریق کارزاری به نفع تاتار دست داشته و او و خانواده‌اش تهدیدهایی را برای خروج از رقابت انتخاباتی دریافت کرده‌اند.

تاتار در دور نخست انتخابات توانست با کمتر از سه درصد از آکینجی پیشی بگیرد و به نظر می‌رسد که آکینجی پس از کسب حمایت‌ها توانسته در مقام دوم قرار بگیرد. اما یکی از تحلیلگران می‌گوید، این رقابت می‌تواند به مسیر دیگری کشانده شود چون تاتار حجم زیادی از آرا را به ویژه از میان سکنه مناطق روستایی دارد که بسیاری از آنها در دور نخست رای ندادند.

نخستین آزمون برای پیروز این رقابت، دیدار با ضامن‌های قبرس و قبرس یونانی‌نشین یعنی، دولت‌های آتن، آنکارا و لندن است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل انتظار دارد به زودی برگزار شود. هدف از این نشست یافتن زمینه‌های مشترک برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده صلح است.

۵۰ سال است که تلاش‌های میانجی گرایانه سازمان ملل برای دستیابی به اتحاد مجدد دو قبرس در یک چارچوب فدرالی ناکام مانده است.

آکینجی بر این باور است که فدراسیون تنها راه به سوی توافق صلح است اما تاتار در حمایت از ایده دولت آنکارا می‌گوید که فدراسیون ممکن نیست گزینه مناسب‌تری باشد و جایگزین‌ آن یک توافق "دو کشوری" است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه قبرس ترک نشین قبرس ترک نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی

نشست کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون دوومیدانی به منظور انتخاب رئیس و نمایندگان این کمیسیون‌ها در مجمع فدراسیون برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون دوومیدانی امروز (چهارشنبه) به منظور انتخاب رئیس و نمایندگان این کمیسیون‌ها در مجمع فدراسیون برگزار شد.

برهمین اساس در این نشست‌ها که پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی، علی باقری مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان و اعضای این کمیسیون‌ها حضور داشتند، پس از رأی‌گیری از میان نفرات حاضر در نهایت به ترتیب در هر کمیسیون نفرات ذیل انتخاب و معرفی شدند.

احتمال برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی در خرداد

 

کمیسیون ورزشکاران:
حسن تفتیان (رئیس کمیسیون)
1- کیوان قنبرزاده (نماینده حاضر در مجمع)
2- حسن تفتیان (نماینده حاضر در مجمع)
3- مهدی پیرجهان (نماینده حاضر در مجمع)
4- فرزانه فصیحی (نماینده حاضر در مجمع)
5- تکتم دستاربندان (نماینده حاضر در مجمع)
6- الهام سادات هاشمی (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون مربیان:
هادی سپهرزاد (رئیس کمیسیون)
1- سامان برزگر (نماینده حاضر در مجمع)
2- هادی سپهرزاد (نماینده حاضر در مجمع)
3- زهرا نبی‌زاده (نماینده حاضر در مجمع)
4- زهرا حکمت‌نژاد (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون داوران:
الهه رستمی (رئیس کمیسیون)
1- شهرام شهبازی (نماینده حاضر در مجمع)
2- الهه رستمی (نماینده حاضر در مجمع)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جرارد: به رقابت کردن با مسی و رونالدو افتخار می‌کنم
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد