Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در اغلب نقاط کشور پدیده خاصی نداریم، اظهار کرد: طی چند روز آینده آسمان کل کشور صاف و آفتابی است که با این وجود به کشاورزان توصیه می‌شود که عملیات کشت گندم آبی را در مناطقی که آب کافی در دسترس دارند، انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به شرایط جوی به پسته کاران جنوب و شرق کشور توصیه می‌شود که از آبیاری سنگین باغات و مزارع اجتناب کنند.

حقیقت در توصیه‌ای به عشایر بیان کرد: با وجود شرایط مساعد آب و هوایی، شرایط کوچ برای عشایر و زنبورداران مهیاست.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی با تاکید بر تعجیل در کشت کلزا گفت: کلزاکاران مناطق معتدل هر چه سریع‌تر نسبت به کشت کلزا اقدام کنند تا مشکلی در تولید ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید

هشدار‌ هواشناسی به کشاورزان؛ پیش بینی بارش‌های کمتر از نرمال در فصل پاییز

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بارش کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون مجموع بارش کشور ۴.۶ میلی متر بوده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۵.۹ میلی متر و در دوره بلندمدت ۳.۷ میلی متر بوده که نسبت به متوسط نرمال یک میلی متر افزایش و نسبت به سال قبل ۱.۳ میلی متر کاهش بارندگی داریم.

حقیقت در پایان با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده با کاهش بارندگی در کشور مواجه خواهیم شد، تصریح کرد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که بارش در فصل پاییز کمتر از نرمال خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی وضعیت آب و هوا پیش بینی هواشناسی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان

هواشناسی به کشاورزان هشدار داد.   سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر و به کشاورزان هشدار احتیاط داد.   بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.   آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های مطلوب در اصفهان تا هفته اول خرداد
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد