Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مردم دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند که در روند درمان آن‌ها بسیار تاثیر گذار است؛ لذا با کوچکترین علامتی حتما باید به پزشک مراجعه شود.

محمد دهقانی، امروز دوشنبه ۲۷ مهرماه در جمع خبرنگاران از قرار گرفتن خراسان جنوبی از نظر نرخ بروز بیماری کرونا در رتبه اول و دوم کشور خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افت قابل توجهی داشته و مسافرت‌ها، تجمعات خانوادگی و عدم استفاده از ماسک، باعث افزایش سرعت انتقال این ویروس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این ویروس به رفتار ما بستگی دارد، افزود: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، شاهد افت بیماری خواهیم بود، اما اگر همچنان رعایت نشود، شاهد افزایش قابل توجه این بیماری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تنها ۱۰۳ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند بستری هستند و شهرستان بیرجند جزء ۴۵ شهر آلوده کشور بوده و وضعیت مناسبی ندارد.

دهقانی ادامه داد: وقتی تعداد بیماران بستری زیاد شود به تناسب آن بیماران آی سی یو نیز بیشتر می‌شوند؛ هم اکنون بخش مراقبت‌های ویژه جدید نیز پر شده که اگر تعداد از حد معمول فراتر رود، قطعا با کمبود تخت آی سی یو مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه افراد برای درمان دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند، گفت: مردم دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند که در روند درمان آن‌ها بسیار تاثیر گذار است؛ لذا با کوچکترین علامتی حتما باید به پزشک مراجعه شود.

دهقانی خاطرنشان کرد: کادر درمان خسته شدند؛ لذا از همه هم استانی‌ها تقاضا می‌شود برای کمک به جهادگران عرصه سلامت و حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان، حتما پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله حداقل یک تا دو متر، عدم حضور در تجمعات را رعایت کنند تا شاهد کمتر شدن این بیماری در استانمان باشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام هزینه‌های درمان و بستری کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، محمدکاظم مؤمنی اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به‌صورت رایگان انجام دهند.

وی افزود: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به‌صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند در راستای حمایت از آینده‌سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

مؤمنی یادآور شد: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

کد خبر 750952

دیگر خبرها

  • ۲۸۹ هزار نفر از اهالی خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند
  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر