Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اولین بار در ایران در مرکز آموزشی، درمانی شهید دکتر بهشتی زنجان و درششمین روز از هفته سلامت روان؛ کلینیک روانپزشکی و روانشناختی سوگ با حضور مدیران استانی و دانشگاه برای ارائه خدمات رایگان برای داغدیدگان از کرونا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  کلینیک سوگ برای اولین بار در کشور در کلینیک سهروردی مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی افتتاح شد و برای خانواده‌های سوگوار به صورت رایگان خدمات روانشناختی به صورت کامل ارائه خواهد شد که همکاران روانشناس و روانپزشک این خدمات را برای داغدیده ها و افراد سوگواری که به علت بیماری کرونا عزیزانش را از دست دادن سرویس ضروری را ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کلینیک برای ارائه خدمات روانپزشکی برای خانواده‌هایی که عزیزانشان را به علت بیماری کرونا از دست داده اند و داغدار هستند و به خاطر ممنوعیت ها و محدودیت‌هایی که برای مراسم خاکسپاری و سایر مراسم در شرایط کرونایی به وجود آمده دیگر آن طور که باید و شاید انجام نمی شود و مراحل سوگ به درستی طی نمیشود و طی نشدن مراحل سوگ عواقب شاید مادام‌العمر به افراد و خانواده ها بر جا بگذارد.
دکترعلیرضا آرمانی کیا معاون درمان دانشگاه در ویژه مراسم افتتاح این کلینیک که با حضورحاج آقا شیر محمدی مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر سلطانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری برگزار شد با بیان اینکه در طول شیوع و درگیری کادر درمان با ویروس کرونا روانشناسان و روانپزشکان نیز پا به پای این عزیزان در این عرصه حضور دارند افزود : در حال حاضر همکاران روانپزشک در بیمارستان ها حضور دارند و ارائه خدمت می کنند.
وی با اشاره به اهداف راه اندازی این کلینیک گفت: فردی که در شرایط فعلی فوت می شود و یا فرزندانی که مادر از دست داده اند و یا پدر خانواده از دست رفته؛ خیلی ها سیستم سازگاری دارند و می‌توانند با این داغ کنار بیایند ولی مواردی است که خانواده‌ها دچار فشارهای متعدد روان میشوند؛ مداخلات روانشناختی و روانپزشکی که در این کلینیک بر این افراد انجام میشود در همه ابعاد به فرد برای کنار آمدن با این شرایط کمک می کند.
دکترآرمانی کیان از مراحل ارزیابی فرد را مصاحبه کامل و جامع دانست و افزود: در مراحل بعدی انجام چهار تست معتبر جهانی و همچنین تریاژ بیماران و ارجاع آنها به بخشهای مختلف درمانی، انجام مددکاری با همکاری سازمان بهزیستی و از همه مهمتر سلامت معنوی فرد است که با همکاری نهادنمایندگی انجام خواهد شد اصلی ترین عامل سلامت روان و سلامت معنوی و یا معنویت درمانی است .
دکتر مسیح ا.. سلطانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری دراین ویژه مراسم با تاکید بر اصل بهداشت روان در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: از جمله مراکزی که به این موضوع می پردازد امور اجتماعی است با تشکیل هیئت اندیشه ورزان سعی شده از ظرفیت صاحبنظران و اساتید دانشگاهها حوزه اجتماعی استفاده شود.
وی افزود: در بحث بهداشت روان سند اقتضایی کرونا تدوین و نهایی شده و به زودی رونمایی و اجرا خواهد شد؛ هدف آن ارائه راه کار هایی برای آرامش نسبی مردم در شرایط سخت کنونی است .
دکتررامین ملکی رئیس مرکز روانپزشکی شهید دکتر بهشتی نیز در سخنانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: شیوع این بیماری در ۸ماه باعث تغییر رفتار های اجتماعی و فردی شده و درکنار این زنگ خطر در حوزه روانشناسی نیز زنگ خطر به صدا درآمده است .
وی افزود: بحران سوگ نیازمند مداخلات روانشناختی است چون ماهیت سوگ تغییر کرده به تبع تغییر ماهیت نیازمند تغییر رفتار نیز خواهیم بود فردی که فوت می کند بنابر رسوم کشور ما امکان انجام مراسم تشییع و خاکسپاری محدود شده و عدم طی این مراحل بار روانشناسی را به فرد وارد می‌کند و لازمه تطابق فرد با شرایط است در کنار این انگ های اجتماعی مضاعف بر خانواده ها نیز بر فرد تحمیل می شود تحمل این شرایط مداخله روان شناسی را به وجود می‌آورد با توجه به این مسایل این کلینیک را در سطح کشور برای اولین بار در استان زنجان راه‌اندازی می‌کنیم .
شایان ذکر است در پایان این مراسم حاضرین با حضور در بخشهای مختلف مرکز آموزشی ، درمانی شهید دکتر بهشتی از مددکاران و کادر شاغل در این مرکز با اهدا شاخه گل به مناسبت هفته سلامت روان تقدیر به عمل آمد .

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مرکز آموزشی درمانی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان

 مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کردستان به همراه مدیران کل کار و فنی‌وحرفه‌ای این استان با خانواده شهید اقبال وطن‌خواه دیدار کرد.

 وی در این دیدار ضمن آرزوی علو درجات برای این شهید گرانقدر، از صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا تشکر و قدردانی کرد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خانواده‌های آنان تکلیف و وظیفه دینی است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کردستان نیز در این دیدار خانواده‌های شهدا را مظهر ایثار و فداکاری خواند و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بواسطه فداکاری و از خود گذشتگی شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران از گزند دشمنان در امان مانده و امروز وظیفه ماست که قدردان رشادت‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان کشور باشیم.

شهید اقبال وطن‌خواه فروردین ماه ۱۳۶۳، برای جمع‌آوری آرا مردم به روستای یعقوب‌آباد بانه اعزام شده بود که در کمین گروهک‌های ضدانقلاب افتاد و به شهادت رسید.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در چند برنامه از جمله شرکت در همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سنندج، جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه کارگری و مراسم روز جهانی کارگر به استان کردستان سفر کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • باید الگوی یک خانواده کامل را ترسیم کنیم
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • درس‌هایی برای روانپزشکان از پروژه‌های کنترل ذهن سیا
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد