Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس جمهوری تاکید کرد: دولت با هدف چابک‌سازی، اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و حمایت از بازار سرمایه، مردم‌ محور کردن اقتصاد و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه را به‌ جد در دستور کار قرار داده است.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی، امروز (یکشنبه، 27 مهرماه) در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به برنامه‌های دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا افزود: اگر چه تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا سبب کاهش درآمدهای ارزی کشور شده است و درآمدهای ارزی کشور در سال 99، قابل قیاس با درآمدهای ارزی کشور در اوایل دهه 90 نیست، اما با گذشت بیش از 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 سال از این تحریم‌ها، دولت با برنامه‌ ریزی‌هایی که انجام داده، مانع از تحقق هدف شوم آمریکا یعنی فروپاشی کشور شده است.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش سیاسی و لزوم انسجام در کشور اظهار کرد: از جمله محورهایی که دشمنان این مرز و بوم در کنار جنگ پرفشار و سخت اقتصادی روی آن به عنوان مقوم تحریم‌ها سرمایه‌گذاری ویژه کرده‌اند، منازعات و اختلافات داخلی است.
رئیس جمهوری با اشاره به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه دشمنان تصریح کرد: از همه مسئولان، فعالان و دلسوزان نظام و کشور دعوت می‌کنم که با حفظ آرامش و عقلانیت سیاسی مانع از اختلاف‌ها و منازعات شوند و اجازه ندهند برخی افراد معدود با انگیزه‌های گروهی، جناحی، مقطعی و زودگذر سیاسی زمینه‌ساز تحقق آرزوهای شوم بدخواهان این سرزمین شوند.
روحانی در ادامه با بیان اینکه دولت بخش خصوصی را موتور محرک اقتصاد کشور می‌داند، اظهار کرد: حمایت‌های همه‌جانبه از افزایش نقش این بخش در اقتصاد و واگذاری میدان تولید و صادرات، به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، جایگاه مهمی در سیاست‌های اقتصادی دولت خواهد داشت.
در این نشست رئیس کل بانک مرکزی، گزارشی از روند تحولات در بازار بین بانکی و عملیات بازار باز از سوی بانک مرکزی ارائه کرد.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سیاستگذاری پولی در دهه‌های گذشته با بی‌ثباتی همراه بوده است، تصریح کرد: اقدام بانک مرکزی تدبیری به‌موقع و مهم برای مدیریت نرخ سود با تکیه بر سازوکار بازار است و نه بر پایه روش‌های دستوری که ثبات بازار را بر هم می‌زند.
روحانی یادآور شد: بانک مرکزی برای هدایت نرخ سود بین بانکی از ابزارهای قانونی و بازار باز استفاده کند. عملیات بازار باز، حرکتی مفید برای به جریان انداختن اوراق دولتی و نقدینگی و تدبیری مهم برای ترغیب مشارکت مردم و پویایی آنها در بازار به شمار می‌آید.
وی با تاکید بر اینکه این راهبرد باید کماکان با قوت بیشتر ادامه یابد، گفت: بانک مرکزی باید از طریق تسهیل‌گری پولی و اعتباری، در همکاری با وزارت اقتصادی و دارایی آسیب‌های وارده به اقتصاد را مهار و تعدیل کند. در این زمینه، بایستی، گزارش‌های منظم از روند عملیات بازار باز و دستاوردهای آن به اطلاع عموم برسد.
رئیس جمهوری عملکرد دولت در ایفای تعهدات ابزارهای مالی اسلامی را تاکنون قابل اتکا دانست و اضافه کرد: بخش خصوصی در عرضه اوراق مالی اسلامی جدید در دهه اخیر همواره در بازار سرمایه حضور داشته ‌است و چنانچه خواهان حضور دائم بخش خصوصی و دولت در بازار سرمایه هستیم، ابزارسازی‌های نوین برای تأمین مالی آنها استفاده شود.
روحانی با بیان اینکه در عرصه بازار انتشار و عرضه اوراق مالی اسلامی هنوز ظرفیت‌های زیادی برای استفاده وجود دارد، اظهار کرد: با استفاده از این فرصت‌ها فصل جدیدی از تأمین مالی بازار محور باز می‌شود.
وی تصریح کرد: دولت در راستای چابک‌سازی، اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و حمایت از بازار سرمایه به‌ویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال‌ مولد، مردم‌ محور کردن اقتصاد و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، عرضه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه را به‌ جد در دستور کار قرار داده که بدون تردید تا پایان دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازار سرمایه رئیس جمهوری بانک مرکزی بازار باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مهدی عسگری با اشاره به موضوع مردمی سازی اقتصاد، گفت: نام‌گذاری ۱۶سال، به عناوین اقتصادی، نشانه‌ی آن است که باوجود تثبیت انقلاب سیاسی، تاکنون انقلاب اقتصادی به ثمر نرسیده است.   نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی، بر پایه نقش مردم در اداره امور استوار شد، اما به دلیل تداوم سیاست‌های اقتصاد_سرمایه‌داری و نسخه‌های معیوب و ناقص وارداتی، نقش مردم در اقتصاد، حداقلی بوده و همچنان شاهد شکاف طبقاتی و بی‌عدالتی در توزیع منابع عمومی هستیم.   وی افزود: در اقتصاد مردمی تمرکز ثروت نباید در اختیار عده‌ای خاص باشد تا اقلیت اشراف بتوانند با استثمار نیروی کار و ایجاد انحصار و رانت و به قیمت غارت سفره‌ی مردم، به سود‌های سرشار برسند.   عسگری تصریح کرد: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزار‌های تولید، بصورت عادلانه به مردم، یعنی حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، یعنی توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

دیگر خبرها

  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند