Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمدی‌فر گفت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا برگزاری نماز جماعت در ادارات و سازمان ها منعی ندارد، در حالی که برخی از ادارات اقدام به تعطیلی نمازخانه‌های محل کار کرده‌اند و مانع از برگزاری نماز در این مکان ها شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، حجت الاسلام رضا احمدی فر، رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: برای برگزاری نماز جماعت ادارات و سازمان ها در سطح استان خراسان شمالی با برخوردهای سلیقه ای مواجه شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل ستاد کشوری کرونا برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی هیچ منعی ندارد، ادامه داد: متاسفانه در برخی از دستگاه‌ها، اقدام به تعطیلی و بستن نمازخانه کرده اند که در این صورت ارباب رجوعی که تمایل به جا آوردن نماز اول وقت داشته باشد شرایط را نخواهد داشت.

حجت الاسلام احمدی فر با بیان اینکه باید در این مورد وحدت رویه ای مدنظر باشد، گفت: اگر براساس دستورات و مصوبات ستاد استانی کرونا صلاح بر تعطیلی نماز جماعت است قطعا اجرایی خواهد شد و مشکلی نیست.

وی یادآور شد: این در حالی است که برخی از ادارات به دلیل داشتن شرایط و موقعیت مناسب نمازخانه و تهویه قطعا امکان برگزاری نماز جماعت براساس پروتکل های بهداشتی را دارا هستند، اما از برگزاری نمازممانعت دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیماری کرونا روزی تمام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بی اعتنایی و بی توجهی به موضوع نماز نگران کننده است که در این حوزه باید تدبیر شود تا درب نمازخانه ها بسته نشوند.

 

نباید نمازخانه ها تعطیل شوند

محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در این باره گفت: براساس دستور ستاد ملی کرونا برگزار نماز جماعت در ادارات به همان شرایط نماز در مساجد و اماکن مذهبی مقرر است و نباید نمازخانه ها تعطیل شوند.

وی اظهار داشت: مدیر مربوطه در هر سازمان یا اداره شرایط لازم از جمله فضا، تهویه مناسب را برای اقامه نماز در محل فراهم کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری نماز جماعت خراسان شمالی نمازخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات

به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات برگزار شد، در این جلسه گزارشی درباره اقدام‌های انجام شده و مشکلات و نقایص موجود در سال گذشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هریک از سازمان‌ها پیشنهاد‌های خود را برای ارائه خدمات بهتر در آیین شکوهمند اربعین امسال ارائه کردند. 

در این جلسه دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست، ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده به توزیع موفق حدود ۴ میلیون گذرنامه و ایجاد ۱۴ پایگاه پست یافته در نقاط مختلف کشور عراق در سال گذشته اشاره کرد و آن را از جمله خدمات ضروری اولیه در آیین شکوهمند اربعین برشمرد.

وی با اشاره به مشکلات ستاد اربعین شرکت ملی پست در دوسال گذشته، پیشنهاد‌هایی برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به زائرین اربعین ارائه کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی لرزید
  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • عضو شورای شهر بجنورد ازبلاتکلیفی کارخانه کمپوست انتقاد کرد
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد