Web Analytics Made Easy - Statcounter

راستاد گفت: تمامی فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله های صادراتی و تخلیه محموله های وارداتی در جریان است و هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفر یک‌روزه به استان هرمزگان به‌همراه مدیرکل بنادر و دریانوردی این استان از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی از جمله ترمینال‌های کانتینری و فله بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت‌ها و پروژه‌های این بندر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد راستاد در بازدید از بندر شهید رجایی در بندرعباس با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها در بنادر تجاری کشور به‌صورت شبانه‌روزی و بدون وقفه برای بارگیری انواع محموله‌های صادراتی و تخلیه محموله‌های وارداتی در جریان است، عنوان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در تمامی بنادر تجاری کشور که دارای ظرفیت ۲۴۶ میلیون تن هستند، بالغ بر ۷۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری انواع کالاها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هیچ شرایطی باعث نشده حتی یک ساعت بنادر کشور دچار رکود و توقف شوند و تمامی اسکله‌ها و بنادر برای تخلیه و بارگیری انواع محموله‌ها فعال هستند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در بنادر استان هرمزگان به‌ویژه در بندر شهید رجایی به‌عنوان بندر اصلی کشور نیز فعالیت‌ها بی‌وقفه ادامه دارد و از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ‌بر ۳۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا و ۶۷۰ هزار TEU  تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی انجام شده است.

راستاد تاکید کرد: علی‌رغم تمامی تحریم‌ها و تهدیداتی که به‌صورت ناعادلانه و غیرقانونی بر کشور ما تحمیل شده است و تلاش‌هایی که برای ایجاد مشکل در زمینه فعالیت‌های بندری کشور ما انجام می‌شود، اما روند حمل و نقل و تجارت دریایی کشور در همه بنادر کاملاً فعال و در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای در بنادر کشور نیز با قوت به پیش می‌روند و عمدتاً در چارچوب برنامه زمان‌بندی صورت‌گرفته در حال اجرا هستند و به‌واسطه این سرمایه‌گذاری‌ها ظرفیت‌های جدید در بنادر کشور ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد زیربناها و زیرساخت‌های بندری انجام‌شده و بخش قابل‌توجهی از آن نیز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای ایجاد روبناها و تجهیزات بندری است.

راستاد یادآور شد: امیدواریم تعداد قابل‌توجهی از این پروژه‌ها تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با همراهی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بخش‌های عمرانی، نفتی و سرمایه‌گذاری بندر شهید رجایی از جمله روند احداث ساختمان مرجع دریایی، پایانه کانتینری و روند تخلیه و بارگیری کالا در بزرگترین بندر تجاری کشور بازدید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه، جهت بررسی روند ارائه خدمات در بندر امام خمینی(ره)، استان هرمزگان را به مقصد خوزستان ترک کرد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: توسعه بنادر بنادر و دریانوردی بنادر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری بارگیری انواع سرمایه گذاری بنادر تجاری تجاری کشور بنادر کشور فعالیت ها میلیون تن محموله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد