Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود امتی مسئول نظارت راهبردی کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: صادرات ایران به افغانستان، رقمی حدود ۲ تا ۳ میلیارد دلار در سال است، آن هم در حالی‌ که اگر شرایط و زیرساخت‌های صادراتی به ویژه در بخش حمل و نقل، ترانزیت و مرز فراهم بود، می‌توانستیم این میزان را به ۱۰ الی ۱۵ میلیارد دلار افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گلوگاه مشکلاتی که عنوان شد را نیز باید مرز و منطقه ویژه دوغارون بدانیم.

او افزود: کمیسیون حمل و نقل اتاق مشهد و انجمن شرکت‌های بین المللی حمل و نقل خراسان رضوی در تلاشی مشترک، ضمن مستندسازی مشکلات این منطقه، مجموعه‌ای از راهکار‌های عملیاتی را برای اصلاح وضع موجود ارائه کردند، اما حقیقت آن است که در همه این سال‌ها، به رغم تکرار مستمر این چالش‌ها، گوش شنوایی برای آن‌ها وجود نداشته است. چنین به نظر می‌رسد که مدیریتی مستقل از رویه‌های معمول در این منطقه حکم‌فرما است که ساختار‌های فعلی قادر به اصلاح آن نیستند یا لااقل عزمی برای این بحث ندارند.

مسئول نظارت راهبردی کمیسیون‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه گمرک همکاری خوب و سازنده‌ای دارد و تلاش خود را برای حمل مشکلات به انجام رسانده، اما در چندگانگی مدیریت آن منطقه، این اقدامات نمود کافی پیدا نمی‌کند. جان کلام اینکه، رشد ۳۰۰ درصدی کرایه‌ها و معطلی کامیون‌ها که از ۵ تا ۳۰ روز متغیر است؛ تولید، تجارت، ترانزیت را به چالش دچار می‌کند.بیشتربخوانید هزاران کامیون در مرز دوغارون منتظر است

 

توسعه تجارت با افغانستان، به شرط اصلاح مشکلات دوغارون و تامین زیرساخت‌ها


امتی با اشاره به فرصت توسعه ترانزیت کالا به افغانستان بیان کرد: نبود یک دیپلماسی فعال باعث شده تا فرصت ابتکار عمل در بازار‌های مختلف برای ما از دست برود و رقبا برای ربودن آن‌ها قدم پیش بگذارند.

او به فعالیت کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی مشهد پارسال پرداخت و تصریح کرد: تلاش ما در دوره جاری، ارائه یک استراتژی مشخص برای کمیسیون‌ها بود تا عملکرد آن‌ها قوام پیدا کرده و در چهارچوب یک برنامه هدفمند، هوشمندانه و کارآمد؛ اهداف و چشم انداز‌های خود را دنبال نموده و تعامل موثری را با فعالان اقتصادی هر بخش شکل دهند.

مسئول نظارت راهبردی کمیسیون‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی با کیفیت درمورد درخواست‌های ارجاعی از اتاق و تعامل و بهره مندی از تمامی پتانسیل‌های موجود پارلمان بخش خصوصی استان نظیر شورای گفتگو، مرکز آموزش، بخش بین الملل و دفتر پژوهش اتاق مشهد را اقداماتی دانست که این ساختار‌های تخصصی باید در مسیر تعاملی خود و البته برنامه‌های ارجاعی اتاق انجام دهند.

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران دیپلماسی اقتصادی مرزدوغارون اتاق بازرگانی خراسان رضوی کمیسیون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ پورنچای دانویواتانا، در آیین گشایش اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع در اصفهان، با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست، تاکید کرد: برای تداوم گفتگو‌ها بین ۳۵ کشور عضو ACD و استمرار تعاملات میان منطقه‌ای، برگزاری این نشست‌ها تاثیرگذار است.
دانویواتانا با تاکید بر ضرورت مبادلات بین اعضای مجمع گفت وگوی همکاری آسیا از طریق ایجاد استاندارد‌ها و وضع قوانین سرمایه‌گذاری افزود: موضوعات گوناگونی مطرح است و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این زمینه بسیار مهم و راهگشاست.
وی از احتمال برگزاری جلسه بعدی این اجلاس در کشور قطر خبر داد وگفت: صرفنظر از علاقه‌مندی به تداوم برگزاری این نشست‌های همکاری، مایل هستیم دست‌اندرکاران به مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد، بصورت عمیق بیندیشند تا بتوانیم در پرتو تداوم همکاری‌ها، مشکلات موجود را برطرف کنیم.
پورنچای دانویواتانا ادامه داد: اگر هر کدام از اتاق‌های بازرگانی کشور‌های عضو آمادگی خود را بعنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب این کار شوند، در نهایت می‌توانیم به اجماع لازم در این زمینه برسیم.
وی تاکید کرد همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین نشست‌هایی را به موفقیت برسانیم، بنابراین باید نتایج توافق‌های کسب شده بصورت گزارش به ACD ارائه و از طریق بهبود شرایط، مشکلات برطرف شود تا در مسیر توسعه مجمع به پیشرفت نائل شویم.
مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقاء همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در «چاآم» تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.
ایران نیز در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ بعنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده کشورمان است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات عربی متحده، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین، عضو مجمع گفت وگوی همکاری آسیا ACD هستند.
این اجلاس تا فردا در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم