Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: مواردی در کمیته بنای شاخص وجود داشته که یک فرد جوان طراحی یک ساختمان را برعهده گرفته اما وقتی درباره ساختمان و جزئیات اجرا از آنها سوال می‌کنند، نمی‌تواند پاسخ دهد چراکه سبقه‌ای در این زمینه ندارد. - اخبار اجتماعی -

مهدی صالحی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره طراحی نمای ساختمان‌ها، اظهار کرد: در طراحی معماری، افراد در امتحان نظام مهندسی شرکت می‌کنند و از لحاظ حرفه‌ای صلاحیت‌سنجی نمی‌شوند؛ در یک امتحان 4 گزینه‌ای شرکت می‌کنند و در نهایت به یک طراح معماری ذیصلاح تبدیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: امتحانات نظام مهندسی هر چقدر هم که سخت باشد، تستی است اما به معنای تبحر نیست. مهارت، موضوعی غیر از علم است و بخش زیادی از دانش در مهارت و تجربه است یعنی الزاما نمی‌توان گفت یک نفر مدیر خوبی است چون فوق دکترا دارد زیرا اگر کار مدیریتی نکرده باشد، تجربه و مهارت کافی ندارد.  

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه مهارت طراحان جایی سنجیده نمی‌شود، تصریح کرد: مواردی در کمیته بنای شاخص وجود داشته که یک فرد جوان طراحی یک ساختمان را برعهده گرفته اما وقتی درباره ساختمان و جزئیات اجرا از آنها سوال می‌کنند، نمی‌تواند پاسخ دهد چراکه سبقه‌ای در این زمینه ندارد. این در حالی است که به شهرداری هم اجازه دسته بندی معماران را نمی دهند که بگوییم یک فرد با چه میزان تجربه میتواند کار در چه ساختمانی را اجرا کند.

وی افزود: دانشجوها وقتی فارغ‌التحصیل می‌شوند و پایه نظام مهندسی را اخذ می‌کنند به یک طراح تبدیل می‌شوند و در فرآیند اجرا آزمون و خطا دارند بنابراین بخشی از فرآیند علم‌آموزی این افراد را در کمیته‌های نما انجام می‌دهیم و اساتید ما جزئیات مختلف را به آنها یاد می‌دهند.

صالحی با اشاره به اینکه از مجموعه‌های دانشگاهی گله داریم، اظهار کرد: نظام آموزشی نیازمند تغییر است؛ وقتی نمای شهری یک اصل است، چرا می‌گویند در فرآیند دانشگاهی تأثیری ندارد؟ ما به اساتید هم گفته‌ایم مدیون هستید اگر در دانشگاه‌ها به این موضوع، بی‌توجه باشید.

وی در پاسخ به اینکه توجه به نمای ساختمان جزو سرفصل‌های جدیدی است که در سال‌های اخیر باب شده و نمی‌توان از دانشگاه‌ها و نظام آموزشی توقع داشت که به سرعت همه دانشجوها را در این زمینه پرورش دهند، گفت: می‌گوییم چرا شهر اینطور است و آن را نقد می‌کنیم اما نقد تنها فایده ندارد و هر کسی به سهم خودش دراین اوضاع آشفته تأثیرگذار بوده است.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران  در پاسخ به اینکه مدیریت شهری می‌تواند پیش قدم باشد برای اینکه نظام آموزشی و دانشگاه‌ها را به این سمت سوق دهد، تصریح کرد: در این راستا در کمیته‌های نما از اساتید دانشگاهی استفاده می‌کنیم و آنها فضا را به طور مستقیم درک می‌کنند. این وضعیت کمک می‌کند مسیر کوتاه‌تر شود اما مشکل اصلی ضعف طراح است و این موضوع در مناطق جنوبی بیشتر به دلیل هزینه ها و صرفه جوبی مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است هر فردی بخواهد از هزینه‌های صرفه‌جویی کند، برخی می‌خواهند حداقل‌ها را هم فاکتور بگیرند اما نمی‌توانم حق شهر را نادیده بگیریم. زمانی که به تغییر نیاز داریم بالاخره باید از یک جایی اقدام را آغاز کنیم.  

آروین: اطلاع‌رسانی 1000 ساختمان عمومی پرخطر تهران با دستور حناچی مسدود شدموافقت کمیسیون ماده پنج با کلیات ضوابط عام نمای ساختمانیآروین: شهرداری تهران سال گذشته ملزم به ایجاد سامانه پایش ساختمان‌های شهر شده بودبررسی 8501 پرونده نما توسط کمیته نما در 6 ماه نخست امسال

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران شهر تهران معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز

ژیلا خدادادی گفت: این آزمون با حضور ۴۵ نفر از هنرمندان و تولیدکنندگان متقاضی دریافت و تمدید مجوز(کارت صنعتگری) در رشته گلیم بافی برگزار شد و اولین مرحله از فرآیند اعطاء مجوز به این صنعتگران است.

به گفته معاون صنایع‌دستی استان البرز در مراحل بعدی بازدید‌های پسینی از محل تولید پذیرفته‌شدگان صورت گرفته و فعال بودن واحدهای تولیدی مورد رصد و تأیید قرار می گیرد.

 او افزود: این آزمون‌ها به طور تقریبی هر ۵۰ روز یکبار برگزار می‌شوند و کارشناسان این حوزه ناظر بر آزمون‌ها هستند.

خدادادی با بیان اینکه استان البرز با حدود بیش از هزار صنعتگر فعال گلیم یکی از مراکز مهم تولید گلیم در کشور است، گفت: ۹۸ درصد تولیدکنندگان گلیم استان را بانوان تشکیل می‌دهند. 

معاون صنایع دستی استان البرز اظهار کرد: اداره کل و معاونت صنایع دستی از این هنرمندان حمایت هایی چون دعوت به نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها  معرفی برای دریافت تسهیلات، معرفی تولیدکنندگان فعال به متقاضیان و خریداران گلیم، معافیت های مالیاتی و ... به عمل می‌آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه