Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان مالیاتی به سرپرست فدراسیون فوتبال اعلام کرد بازیکنان فوتبال هنگام صدور کارت بازی باید گواهی نداشتن بدهی مالیاتی را نیز اخذ کنند که تاکنون این موضوع اجرایی نشده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد طبق قانون مالیات‌های مستقیم بازی کردن بازیکنان فوتبال در مسابقات منوط به دریافت گواهی نداشتن بدهی مالیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان انتظامی مالیاتی در نامه‌ای به سرپرست فدراسیون فوتبال اعلام کرد از آنجایی که صدور کارت بازی در حکم پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی است، برای هر بازی فوتبال باید مفاصاحساب مالیاتی بازیکنان اخذ شود.

در نامه دادستان انتظامی مالیاتی به بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال آمده است: حسب گزارش واصله درخصوص نظارت و کنترل بر حسن اجرای مقررات پیش گفته و اخذ گواهی موضوع ماده صدرالذکر قبل از صدور کارت بازی بازیکنان و مربیان فوتبال، آن مرجع به رغم مکاتبات متعدد بعمل آمده از سوی امور مالیاتی شهر و استان تهران و همچنین توافقات حاصله از جلسه مشترک امور مالیاتی یادشده با آن فدراسیون تاکنون از ایفاء تکالیف قانونی خودداری نموده است؛ لذا مقتضی است اقدامات لازم مبنی بر اجرای مفاد ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم معمول گردد. بدیهی است مسئولیت ناشی از عدم اجرای ماده یاد شده بر عهده آن مرجع خواهد بود.

گفتنی است، طبق مفاد ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم صدور، تجدید و تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیتدار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده است.

مسئولان سازمان مالیاتی معتقدند کارت بازی که توسط سازمان لیگ برای بازیکنان فوتبال صادر می‌شود از مصادیق پروانه کسب وکار اشخاص حقیقی بوده و در نتیجه، مستلزم اخذ گواهی ماده ۱۸۶ همین قانون مبنی بر نداشتن بدهی مالیاتی است.

از طرف دیگر، طبق مقررات نقل و انتقالات و تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال، مربیان و بازیکنان باشگاه‌ها در صورتی می‌توانند در مسابقات رسمی شرکت نمایند که مجوز بازی (کارت بازی) توسط سازمان لیگ فوتبال برای ایشان صادر شده باشد.

براساس این گزارش، پیشتر نیز در تیرماه سال جاری سازمان امور مالیاتی از معاون وزیر ورزش و جوانان خواسته بود طبق قانون و ظرف ۲ هفته، وضعیت قرارداد ورزشکاران شفاف شود.

همچنین در نامه‌های مشابهی برای دیگر دستگاه‌ها نیز این ضرب الاجل به منظور ارائه اطلاعات و همکاری صادر شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی فدراسیون فوتبال دادستان مالیاتی فدراسیون فوتبال بازیکنان فوتبال صدور کارت بازی امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد

موعود بنیادی‌فر بعد از سوت در جام ملت‌های آسیا با کمک فدراسیون فوتبال ایران بازی ژاپن – ازبکستان در بازی نهایی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زد و بر اساس خبر‌های رسیده قضاوت خوبی در این بازی داشت و با موفقیت در این بازی به طور حتم در آینده مورد توجه وِیژه‌ای قرار خواهد گرفت.

علیرضا فغانی در سال ۲۰۲۳ به بهانه ورود به سن ۴۵ سالگی از لیست داوران بین المللی فوتبال ایران خط خورد. البته فیفا قانون منع داوری برای داوران ۴۵ ساله را برداشته است و از این پس داوران بین المللی در صورت گذر از این سن به شرط قبولی در تست‌های داوری منعی برای سوت زدن در بازی‌های بین المللی نخواهند داشت. علیرضا فغانی بعد از این تصمیم در لیست داوران بین اللملی فوتبال استرالیا قرار گرفت. او در جام ملت‌ها سوت زد و اکنون هم این فرصت را خواهد داشت در بازی‌های جام جهانی سوت بزند.

فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر حمایت‌های زیادی از موعود بنیادی‌فر داشته است. این داور دربی رفت را سوت زد و فدراسیون فوتبال امیدوار است با روند خوبی که این داور در پیش گرفته جای خالی علیرضا فغانی را در داوری فوتبال ایران پر کند. به خصوص که اکنون علیرضا فغانی با پرچم استرالیا در بازی‌های بین المللی سوت می‌زند.

منبع: خبر ورزشی

tags # علیرضا فغانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • عنایتی: منتظر اتفاقات غیرمنتظره هستیم
  • چه کسی محجور است؟/ آثار حقوقی شخص محجور
  • ابرتورم در ترکیه چگونه مردم را بدهکار می‌کند؟
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • همین بازیکنان بی‌کیفیت چند هفته دیگر ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهند!
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • سرخپوشان با توپ فوتبال گلف بازی کردند
  • سپاهانی‌ها اورونوف را به چه روزی انداختند | تصاویری از پای زخمی ستاره پرسپولیس بعد از بازی حساس | داور حتی کارت زرد هم نداد
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • الکلاسیکوی قلابی: تکل، خطا، اعتراض و ...کات!