Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی مهمترین ارکان ثبات و سلامت نظام اجتماعی و سیاسی و رسالت خطیر نیروی انتظامی را تأمین امنیت، برقراری نظم، اجرای قانون و عدالت دانست.

به گزارش مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در این بیانیه آمده است؛ نیروی انتظامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و عبور از مقطع سازماندهی جدید خود با ادغام ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی با تحول و تعالی بخشی عرصه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و به روز کردن ساختار،‌ آموزش،‌ابزارها و شیوه‌های عملیاتی خود و ترتیب نیروی انسانی متخصص و ورزیده به عنوان مظهر اقتدار و دژ مستحکم امنیتی کشور در برابر مجرمان و قانون‌شکنان عرض اندام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه در ادامه با برشماری برخی نقش‌آفرینی‌های مأموریتی نیروی انتظامی، این سازمان را به عنوان مجموعه‌ای مقتدر و بی‌بدیل در کشور معرفی کرده و خاطرنشان می‌کند، مقابله با عوامل تهدیدگر امنیت اجتماعی، رویارویی قاطعانه با اشرار، مقابله با قاچاق کالا و ارز، مرزبانی، ارتقای ظرفیت‌های سازمانی در مدیریت‌ آسیب‌های شهری، جاده‌ای و مرزی با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، رصد و پایش لحظه‌ای فضای مجازی و تأثیرگذاری روانی و اجتماعی  بر آسیب‌های متصور در این محیط، صیانت از جامعه در برابر تهدیدهای دشمن در هجمه به بنیان‌های فکری و اخلاقی جامعه، اهتمام در انتظام مشارکتی و تعامل بیشتر با مردم از طریق طرح‌های پلیس محله، همیار پلیس، خدمات مراقبتی و حفاظتی، برون‌سپاری برخی از خدمات مانند (پلیس +10) و استفاده از سامانه‌های نوین در ارتقای امنیت و درگیری و نبرد با پدیده‌های مخل امنیت و سلامت جامعه و شهروندان و ... کارنامه افتخارآمیز ناجا را در معرض قضاوت و تصدیق همگان قرار داده است.

این بیانیه در پایان با تجلیل از مقام شامخ شهیدان، جانبازان و حماسه‌سازان نیروی انتظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیر عرصه‌های مصاف با اشرار، قاچاقچیان و تهدیدگران امنیت عمومی و تبریک روز نیروی انتظامی به فرماندهان و آحاد کارکنان مؤمن، خدوم، متعهد و شجاع این نیرو، توجه ویژه به جرایم و تهدیدهای نوین در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فضای مجازی و ... را اولویت کنونی ناجا محسوب و تأکید کرد است، نیروی انتظامی امروز به فضل الهی و به مدد تبعیت از رهنمودهای فرمانده مقام معظم کل قوا امام خامنه‌ای مدظله‌العالی و همکاری آحاد مردم اقتدار خود را در برخورد با مفسدین و اخلال‌گران نظم و امنیت عمومی کشور، تثبیت نموده و با روحیه انقلابی، قانون‌مداری و رأفت و هوشمندی ضمن حفظ حقوق شهروندی موجب تأمین آرامش عمومی جامعه شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی انتظامی نیروهای مسلح دفاع مقدس حقوق شهروندی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: امنیت روانی با انسجام و سلامت اجتماعی و توسعه ارتباط مستقیم دارد و ضروری است تا مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی در استان اردبیل احصا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلال آفاقی ظهر چهارشنبه در اولین جلسه کمیته امنیت روانی استان اردبیل اظهار کرد: نقدپذیری مسئولان لازمه احساس امنیت روانی شهروندان است و شایسته است تا با احصای مولفه‌های بومی ارتقای امنیت روانی شهروندان اردبیلی و راهکارهای بازتولید احساس امنیت ذهنی در استان کارها را به پیش ببریم.

وی خاطرنشان کرد: امنیت با ماهیت روانی خود، از مقوله‌های حقوق عمومی است و توجه به صیانت از آن و شناسایی راهکارهای بازتولید در تمام ابعاد، از ضروریات است.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها از بستر فضای مجازی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه با انتشار محتواهای کذب و مجرمانه، رصد و پایش مستمر فضای مجازی توسط دستگاه‌های ذیربط و واکنش سریع به هرگونه اعمال و رفتار مجرمانه فضای سایبری را خواستار شد.

آفاقی با تشریح مولفه‌های دیگری از موارد مخل امنیت روانی شهروندان مانند کارشکنی‌ها در امور مراجعین و سوءجریانات در ادارات، عدم دسترسی آسان مردم به مسئولان و وجود بسترهای فسادزا و سوءاستفاده از حقوق بیت‌المال، مسئولان بخش‌های مختلف را به نقدپذیری و تحمل شنیدن نظرات مخالف و ارتباط دوسویه تفاهم‌آمیز درجهت اصلاح امور فراخوانده، آن را لازمه احساس آرامش و امنیت روانی شهروندان دانست.

وی با اشاره به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌ها در توسعه رضایتمندی مردم و حفظ امنیت روانی جامعه، بر ارتقای کارکرد روابط عمومی‌ها و جایگاه آن در مدیریت رسانه و اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی به موقع در جهت جلوگیری از ظهور و بروز شایعات تاکید کرد.

ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی

در ادامه این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز با تشریح ماهیت تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و قابلیت‌های فضای مجازی با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت‌ها واکنش سریع به هرگونه جرائم سایبری را ضروری خواند.

رضا قاسمیان با اشاره به حقوق متقابل مردم و مسئولان، امنیت روانی مدیران را در راستای تمرکز در تصمیم‌گیری و خدمت‌رسانی شایسته حائز اهمیت دانست و از اصحاب رسانه خواست؛ رسالت خطیر خود در عرصه حفظ امنیت روانی جامعه  را به نحو مؤثر و بیش از پیش ایفا کنند.

وی ضرورت تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها و عهدنامه کاربران فضای مجازی را یادآور شد و از اقدامات حوزه اجتماعی استانداری در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • مخلان امنیت در مشهد دستگیر شدند
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده