Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه) 27 مهر این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز 2 موضوع طرح جهش تولید دانش بنیان و موضوع تمدید کنکور نظام قدیم مورد بحث قرار گرفت که چند طرح از جهش تولید دانش بنیان‌ها به تصویب این کمیسیون رسید و موضوع کنکور هم مقرر شد در جلسه آتی به صورت ویژه بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح جهش تولید دانش‌بنیان‌ها پیش از این به کمیسیون صنایع به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کننده این طرح ارجاع شده بود و کمیسیون آموزش کمیسیون فرعی بررسی کننده این طرح بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته علی‌رغم اینکه کمیسیون صنایع گزارشی را در این باره تهیه کرده بود اما کمیسیون آموزش به عنوان کمیسیون اصلی بررسی این طرح مدنظر قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: مقرر شد در کمیسیون آموزش مجلس بند بند طرح جهش تولید دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گیرد که در همین راستا سه بند این طرح با اصلاحات لازم تصویب شد و به بند چهارم ایراداتی وارد بود و مقرر شد مرکز پژوهش‌ها نظر خود را در این باره مطرح کند.

نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: مواد دیگری از این طرح در جلسه آتی کمیسیون آموزش بررسی خواهد شد.

فلاحی درباره جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: در این طرح چند وزارتخانه دخیل شده بود در صورتی که تولیدات دانش‌بنیان‌ها مربوط به وزارتخانه‌ها و بخش دولتی نیست. ضمن اینکه در این طرح وزارت دفاع که خیلی از محصولات دانش‌بنیان در آنجا تولید می‌شود. همچنین نظارت بر اجرای این طرح هم برعهده معاونت فنی و علمی ریاست جمهوری گذاشته شده است این در حالی است که وزارت علوم و وزارت بهداشت از ناظرین این طرح خارج شده بودند اما با مصوبه امروز این کمیسیون این اصلاحات انجام شد.

وی افزود: با مصوبه امروز مجلس یک عضو از کمیسیون صنایع و یک عضو از کمیسیون آموزش مجلس به ناظرین این طرح افزوده شدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره موضوع دیگری که در این کمیسیون بحث شد، گفت: موضوع تمدید کنکور نظام قدیمی‌ها از موضوعاتی بود که توسط اعضای این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت اما قرار شد در جلسه آینده مورد بحث و بررسی قرار گیرد که آمار 80 هزار نفری سازمان سنجش درست است یا آمار 500 هزار نفری برخی گزارشات.

فلاحی درباره آمار 500 هزار نفر داوطلبین نظام قدیم جهت شرکت در آزمون کنکور گفت: این آمار طبق گزارش دیده‌بان شفافیت و تحقیقاتی که از سوی برخی افراد از جمله عضو ناظر مجلس در سازمان سنجش تهیه شده است. این در حالی است که مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش ناظر مجلس در سازمان سنجش است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آموزش مجلس دانش جهش تولید دانش بنیان کمیسیون آموزش مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۷۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند